Vergunningen voor bouw en milieu

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met huisvesting.

Moderator: Moderators

Berichtdoor Henk » wo jul 11, 2007 18:32

Hans van Bergen schreef: Wat weet ik toch weinig :(

Dus daarom hedde oew onderschriffie veranderd :yes: Het was juridisch onhoudbaar :idea: :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Jaap » wo jul 11, 2007 20:13

Leuk topic Henk. Volgens mij is vooral het uitbreiden van het bouwblok dikwijls een crime. Meestal een lange geschiedenis en niet zoals bij Henk V even op te halen op de woensdagmiddag wanneer je de kinderen naar zwemles brengt.
Jaap

Beroep: Redacteur
Interesses: Melkveehouderij

Berichtdoor auke » wo jul 11, 2007 20:20

ook al rij je hem er per ongeluk uit moet je wel een sloopvergunning aanvragen . ook vanwege de asbest die erin verwerkt zat.
Achterkant is helemaal tot op de grond eruit gehaald.( en er weer in gezet)
kreeg vlak voor de sloop controle van de gemeente. Betreffende ambtenaar vond dat de situatie ( uit het lood staande achtermuur) niet erg veilig was.

Had me bij hem moeten melden dan had hij er meteen werk van gemaakt dat nog voor de vergunning verleend was we hadden kunnen gaan slopen en bouwen. Veiligheid was belangrijker dan de vergunning zei hij.

ben er wel achter dat als je ambtenaren fatsoenlijk behandeld ze jou ook fatsoenlijk behandelen.
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor auke » wo jul 11, 2007 20:23

even langs gemeentehuis geweest ivm de uitbreiding van de mestopslag, 700 kuub bassin of gaassilo.
Zolang ik binnen mn bouwblok blijf van 100 bij 100 en de silo niet hoger wordt dan 3 meter geen problemen. gewoon bouwvergunning aanvragen die ws zonder problemen wordt verleend. Qua milieu ff lijstje invullen, kval onder de AMVB dus dat was ook geen probleem volgens de mevrouw die me hielp.

Welwillendheid alom van de ambtenaren die me hebben geholpen.
auke

Berichtdoor Vie » wo jul 11, 2007 20:25

Hans van Bergen schreef:Hoezo Henk 2 jij woonde toch op de noordpool toch langs de kerstman :?: of nie :?: :lol: :lol:

Tuurlijk nie, :shock: Net ervoor links. Waar die witte kuilen liggen. Bij Edmonton rechtsaf en dan na 1689 km links dus
Vie

Berichtdoor van wijk » wo jul 11, 2007 20:51

Eens gaan kijken hoe het zit met de bouwblok hier: blijkt ie 1,5 hectare te zijn. Is nog van voor de herindeling, gemeente Brakel had het goed voor met de boeren.
Een jaar of tien terug kon een gemeente zelf 10% uitbreiding toestaan en via een soort artikel 19 procedure zelfs 25%. Is dat nog zo , heeft iemand daar ervaring mee.?
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Geitenboer » do jul 12, 2007 06:57

1,5 Ha is hier het maximum wat je als agrarisch bedrijf aan bouwblok kan krijgen wij hebben na uitbreidingen en artikel 19 door de raad van state een bouwblok van 1,56 Ha toegewezen gekregen.
Geitenboer

Beroep: geitenhouder
Interesses: Politiek, veevoeding & alternatieve oplossingen.

Berichtdoor Jacobsen » do jul 12, 2007 07:52

auke schreef:even langs gemeentehuis geweest ivm de uitbreiding van de mestopslag, 700 kuub bassin of gaassilo.
Zolang ik binnen mn bouwblok blijf van 100 bij 100 en de silo niet hoger wordt dan 3 meter geen problemen. gewoon bouwvergunning aanvragen die ws zonder problemen wordt verleend. Qua milieu ff lijstje invullen, kval onder de AMVB dus dat was ook geen probleem volgens de mevrouw die me hielp.

Welwillendheid alom van de ambtenaren die me hebben geholpen.

En hier mocht het bassin gewoon buiten het bouwblok...
Jacobsen

Beroep: Student
Interesses: ALLES ROND DE MELKVEEHOUDERIJ

Berichtdoor van wijk » do jul 12, 2007 09:29

Geitenboer schreef:1,5 Ha is hier het maximum wat je als agrarisch bedrijf aan bouwblok kan krijgen wij hebben na uitbreidingen en artikel 19 door de raad van state een bouwblok van 1,56 Ha toegewezen gekregen.

ok, dus dan zou de 10 of 25 % regel en artikel 19 procedure dus zijn voor tussen de 1 en de 1,5 hectare. Of was gemeente Heeze gewoon dwars :)
van wijk

Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Henk » do jul 12, 2007 10:01

En hier kregen we gewoon toestemming van de gemeente om 'wat' over de grenzen vant bouwblok te gaan 8) Toen ik 4 jaar geleden aankaarte dat 1 ha veulste klein was om dr alles op te krijgen, mochten meteen mn sleufsilo's dr buiten komen te liggen (y)
En toen mn stallen dr nie precies op kosse, mog ik gwoon 'een bietje' over de grens heen bouwen (y) (y) Is ok allemaal schriftelijk vastgelegd :yes:
Hep nu dus 1,76 ha bebouwd....
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Deense boerin » do jul 12, 2007 10:26

Hier moeten we al toestemming van de gemeente hebben om wat silowandjes neer te zetten. Nu stonden er al wat wandjes en ook de kuilplaatsen zijn al betonplaten, dus was dit geen probeem. Zo niet, dan hadden ze de hele milieuvergunning tegen het licht gehouden. Die is in orde, maar je weet het niet, ze vinden dan altijd wel wat.
Deense boerin

Beroep: melkveehoudster
Interesses: alles

Berichtdoor Corjan » vr jul 13, 2007 17:56

auke schreef:over 20 jaar is dat wel anders denk ik.
Maar zo lang het nog zo kan: geweldig

Mischien heb je gelijk Auke. Maar het wil nog niet zeggen dat ze wereldwijd de NL regels overnemen :wink: Sterker nog, kijk ik ben in Holland geboren en weet het zo weer trug tevinden :D Maar voor een leek is het niet te vinden op de landkaart :lol:

Vergunningen wordt hier trouwens ook steeds moeilijker maar nog steeds makkelijk. Mijn mestput is twee keer zo gebouwd als volgens de vergunning maar dat is geen probleem. En mijn bunkers was ik eerst vergeten en ben toen de silo's bijna klaar waren toch maar een vergunning aan gaan vragen met de mededeling dat ze al bijna klaar waren :oops: Was ook geen probleen was alleen geld vergeten en moest ik nog een keer terug met geld om de vergunning mee tenemen :lol:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor auke » vr jul 13, 2007 19:53

ben er ook geen voorstander van dat jullie onze regels overnemen. wilde alleen aangeven dat op plekken waar nu alles kan in de toekomst dat ws niet zo makkelijk kan als de burgerbevolking toeneemt in je streek.
auke

Berichtdoor Anton » di apr 08, 2008 09:34

net ff contact gehad met de gemeente over de milieuvergunning, eerste koeien staan nu op 43 meter van de buren als ik binnen de stal meer koeien als de vergunning ga houden komt dat op 50 meter dus de eerste 6 boxen mogen dan leegstaan :evil: bij elke aanpassing van de vergunning wordt de nieuwe eis 50 meter :arrow: ik zit op slot :evil: hebben jullie daar ook last van/ervaring mee, is dit te omzeilen?
Anton

Interesses: koeien en alles daaromheen

Berichtdoor Koets » di apr 08, 2008 09:39

Ja, verhuizen met die handel :lol: Nee, gekheid; Je moet ff precies weten vanwaar ze meten. Veelal is dit vanaf een ventilatiepunt. Vanaf de nok van de stal bv. :idea: Ik geloof niet dat ze vanaf de hoek van de stal (mogen) meten. Kennis van me heeft ventilator achterin zn stal gemaakt, toen kon het ineens wel en zat hij ver genoeg van de buren af. Ventilator staat nooit aan, maar ja :lol:
Idealisten zijn zelden realisten
Koets

Beroep: Zelfstandig Zonder Pensioen

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en stal