Vergunningen voor bouw en milieu

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met huisvesting.

Moderator: Moderators

Berichtdoor Henk » di apr 08, 2008 10:28

Anton schreef:net ff contact gehad met de gemeente over de milieuvergunning, eerste koeien staan nu op 43 meter van de buren als ik binnen de stal meer koeien als de vergunning ga houden komt dat op 50 meter dus de eerste 6 boxen mogen dan leegstaan :evil: bij elke aanpassing van de vergunning wordt de nieuwe eis 50 meter :arrow: ik zit op slot :evil: hebben jullie daar ook last van/ervaring mee, is dit te omzeilen?

Slim van je Anton (y) om navraag te doen.
Ik denk dat er meerderen van verschieten hoe de nieuwe richtlijnen mbt afstandsmetingen en odeurrichtlijnen uitpakken op het eigen bedrijf :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor john jakobs » di apr 08, 2008 21:15

gewoon de eerste 7 meter dicht timmeren mot ik ok
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Anton » wo apr 09, 2008 10:42

ik denk dat dat het ook wordt de eerste 7 meter nok en zijkleppen dicht slaan en de muur daarna er uit meppen :lol: en dan wel bietje doorgroeien.. :wink:
maar ik ben nog in overleg met gemeente en lto volgens flipje van de gemeente zou het ook nog wel 25 meter kunnen worden en dan heb ik geen problemen meer :no:
Anton

Beroep: Melkveehouder
Interesses: koeien en alles daaromheen

Berichtdoor Vie » wo apr 09, 2008 15:55

Koets schreef:Ja, verhuizen met die handel :lol: Nee, gekheid; Je moet ff precies weten vanwaar ze meten. Veelal is dit vanaf een ventilatiepunt. Vanaf de nok van de stal bv. :idea: Ik geloof niet dat ze vanaf de hoek van de stal (mogen) meten. Kennis van me heeft ventilator achterin zn stal gemaakt, toen kon het ineens wel en zat hij ver genoeg van de buren af. Ventilator staat nooit aan, maar ja :lol:

Hebben wij ook gehad met een kippenschuur. Doordat alle ventilatoren achterin zaten kwam het emissiepunt alleen maar verder weg te liggen van de buren.
Vie

Berichtdoor dutchcowboy » wo apr 09, 2008 19:45

Hier
http://www.infomil.nl/

en hier http://www.infomil.nl/aspx/get.aspx?xdl=/views/infomil/xdl/page&ItmIdt=28483&SitIdt=111&VarIdt=82

is meer info te vinden over milieu en vergunningen enz

Waarschijnlijk doelde die ambtenaar van de gemeente hier op:
Vraag
Hoe werd de afstand bepaald bij de toelatingscriteria in het inmiddels ingetrokken Besluit melkrundveehouderijen milieubeheer en het ingetrokken Besluit akkerbouwbedrijven milieubeheer?

Antwoord
Tegelijk met het in werking treden van het Besluit landbouw, zijn het besluit melkrundveehouderijen en akkerbouwbedrijven ingetrokken. Desondanks kan onderstaande informatie in bepaalde gevallen relevant zijn om te kunnen bepalen of het besluit melkrundveehouderijen of akkerbouwbedrijven van toepassing is geweest.

Entreevoorwaarden

In zowel het Besluit melkrundveehouderijen als in het Besluit akkerbouwbedrijven waren in artikel 1 de entreevoorwaarden opgenomen die bepalen of het besluit van toepassing was op een bedrijf of niet. Zo waren in beide besluiten bepalingen opgenomen voor de aan te houden afstand tot aan woningen van derden of andere gevoelige objecten.

Een melkrundveehouderij diende aan een minimale afstand van 50 meter te voldoen. Een uitzondering hierop was opgenomen voor melkrundveehouderijen die zijn opgericht vóór 1 augustus 1991 en waarin maximaal 50 stuks melkrundvee worden gehouden. Voor die melkrundveehouderijen gold een minimale afstand van 25 meter.
dutchcowboy

Berichtdoor john jakobs » vr apr 11, 2008 10:04

bij varkens kippen is de ventilator het meet punt.. bij rundvee de inlaatopening
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Vorige

Keer terug naar Koe en stal