Jongvee en Melkvee onder 1 dak?

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met huisvesting.

Moderator: Moderators

Berichtdoor gerard s » do aug 30, 2007 15:18

willemk schreef:Teveel werk heb je pas als de kalveren ziek worden. Wij hebben ze sinds een half jaar in iglo's en wij hebben er nu veel minder werk aan.

Helemaal mee eens maarja ik heb last van dezelfde ziekte als Corjan , als het niet makkelijk gaat, dan...
gerard s

Berichtdoor spieker » do aug 30, 2007 15:22

Als je wilt zien hoe het niet moet, moet je ff bij ons komen....Wij hebben een stalletje in de grote stal voor de jongsten...werkt voor geen meter...niet genoeg luchtverversing. Nu willen het proberen met een ventilator....
spieker

Beroep: Melkveehouder
Interesses: koeien

Berichtdoor Joen » do aug 30, 2007 21:13

Wij gaan in onze nieuwe kalverstal ook met ventilatoren werken, ben benieuwd of het gaat werken, t lijkt wel een varkensstal :P

Strohokken voor groepen hoeven dan gelukkig ook niet meer met de hand uitgedaan te worden :D

Ben wel benieuwd naar de tekeningen van Henk
Joen

Berichtdoor Corjan » do aug 30, 2007 22:16

gerard s schreef:
maarja ik heb last van dezelfde ziekte als Corjan

Ach dat geeft niet Gerard, zo erg is dat niet :lol: :lol:

Maaruh ik denk dat je met iglo's veruit de minste problemen heb, en ook het meeste werk :wink: En ja, ik moet iets meer met poedertjes en spuitjes in de ronte rennen, maar moet men het niet gaan overdrijven. Heb nu dagen niks te doen dan alleen een zak melkpoeder in de drinkautomaat gooien 8) En een poedertje of spuitje geven af en toe is maar minuten werk :wink:

Er zijn hier het laatste jaar veel drinkautomaten geplaatst, soms ook bij nieuwbouw. Maar de meeste hebben wat veranderingen moeten plegen om vooral tocht tegen tegaan en de aanloop problemen proberen ondercontrole tekrijgen :wink: Hier dus ook mijn goed bedoelde curtain bleek een drama en sinds die weer helemaal open legt (ook bij -15) lijken de problemen een heeeel stuk minder te zijn. En zo lopen de meeste wat teklooien het eerste jaar omt goed te krijge :idea:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Sander » za sep 01, 2007 09:36

Grootste voordeel van onder 1 dak is restvoer van koeien, het doorschuiven van vee en tochtsignalering bij pinken. Toch wordt de boel bij ons over een paar jaar gescheiden vanwege nieuwe stal voor koeien. Kalveren tot 3 maand in een apart gedeelte met mechanische ventilatie. Bevalt prima alleen wordt het gedeelte wat te vol voor die ene ventilator... Hoe het precies moet worden week nog nie, maar denk dat de kalveren tot 3 maanden met de koeien mee verhuizen...
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Vorige

Keer terug naar Koe en stal