roostervloer reinigen en zaagsel strooien

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met huisvesting.

Moderator: Moderators

Berichtdoor peter » do nov 02, 2006 22:51

Kun je in die tijd dat je doet roosterschuiven niet ergens anders meer geld mee verdienen? Misschien een keer extra melken of zo levert meer op denk ik.
peter

Berichtdoor Henk » vr nov 03, 2006 11:18

peter schreef:Kun je in die tijd dat je doet roosterschuiven niet ergens anders meer geld mee verdienen? Misschien een keer extra melken of zo levert meer op denk ik.

Weet nie :roll: Stel dat je door dat xxtra melken over je quotum heenmelkt moet je óf superheffing erzahlen oder (te)duur quotum kopen :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor John » zo nov 05, 2006 22:39

peter schreef:Kun je in die tijd dat je doet roosterschuiven niet ergens anders meer geld mee verdienen? Misschien een keer extra melken of zo levert meer op denk ik.

Wat levert een keer extra melken per dag dan extra op? behalve meer werk en slechter sociaal leven? Antwoord graag in Euro's/uur extra arbeid.
John

Beroep: Ex-boer; nu las & constructie
Interesses: Behalve vrouwen ook techniek...

Berichtdoor boer pieter » ma nov 06, 2006 10:23

kun je nooit met elkaar vergelijken omdat in nl de kosten te hoog liggen van personeel hier in dk zijn erg veel polen russen ed en die willen wel melken voor een klein loontje en in usa heb je de mexicanen wel kun je een goed koop mannetje/vrouwtje vinden die 1 keer per dag voor jou wil komen melken is dat zeker goed voor jou koeien maar ik denk dat het productie nivo eerst boven de 10000 liter moet wezen anders heeft het geen zin een koe kan tegen woordig best 10000 liter geven zonder al te veel problemen
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Robert » wo nov 15, 2006 14:37

AJ, helaas niet mee naar Henk maar achteraf begreep ik dat je naar Denemarken bent geweest met Agrifirm?

Vertel :wink:
Je hebt meer gezien dan anderen in 3 jaar :lol:

Wat zijn de ontwikkelingen. Wat waren de mooie stallen. Wat waren de problemen :roll:
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor Christel » do nov 16, 2006 09:38

Volgens mij is hier het topic toch echt 'roostervloer reinigen en zaagsel strooien'. Dus als AJ, bijvoorbeeld bij community, even een antwoord neer wil zetten...? Dank
Christel
Moderator

Beroep: Projectleider communicatie
Interesses: Melkveehouderij

Berichtdoor Deense boerin » za nov 25, 2006 10:59

peter schreef:wij zoeken een zaagselstrooier waarbij gelost wordt voor in de box omdat we een voorraad van 3 weken aanleggen, iemand een goed advies.

Ben je met een voorraad voor 3 weken niet bang voor Clepsiella?
Deense boerin

Beroep: melkveehoudster
Interesses: alles

Berichtdoor peter » za nov 25, 2006 11:29

Deense boerin schreef:
peter schreef:wij zoeken een zaagselstrooier waarbij gelost wordt voor in de box omdat we een voorraad van 3 weken aanleggen, iemand een goed advies.

Ben je met een voorraad voor 3 weken niet bang voor Clepsiella?

Of het nu voor in de box ligt of in de schuur op een grote hoop maakt toch niets uit.
peter

Berichtdoor Wim R » za nov 25, 2006 11:35

Peter als zaagsel los en droog in schuur is opgeslagen dan is er volgens mij geen gevaar voor clepseilla.
Zaagsel dat in de ligbox ligt komt altijd in contact met melkkoeien dus dan is het wel een smetbron. :twisted:
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor peter » za nov 25, 2006 11:37

Het waar dat de koeien met de voorpoten in het zaagsel gaan liggen, maar wij hebben geen problemen mee, en dat zaagsel is vaak droger dan in de hoop waar het niet wil drogen binnen in.
peter

Berichtdoor Wim R » za nov 25, 2006 11:42

Om een hoop zaagsel in de middelste dubbele rij ligboxen te gooien heeft bij ons geen zin . Hier waait het altijd dus blijft het niet liggen .
Ik heb toch de ervaring uit het verleden dat je niet voor al te lange tijd zaagsel in de ligboxen moet gooien.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor Deense boerin » za nov 25, 2006 11:58

In DK storten ze zaagsel niet los. Wordt is pakken geleverd. Lekker duur, maar weinig smetgevaar.
Deense boerin

Beroep: melkveehoudster
Interesses: alles

Berichtdoor boer pieter » za nov 25, 2006 14:21

ik krijg het gewoon los gekipt hoor 60 kuib in een keer komen met een vrachtwagen met bodem ketting draaien het er zo uit dansk bio transport heet die firma
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Gerrit » za nov 25, 2006 15:00

ZAND; Geen besmettingsgevaar at all :!: :!: :lol: :lol:
Waait ook niet makkelijk weg als sawdust.
So you're pro-abortion, and against killing terrorists? I told you that liberalism IS a mental disease :yes:
Gerrit

Berichtdoor peter » za nov 25, 2006 15:26

Wij krijgen gewoon 40 kuub container, kiep het voor de schuurke en duw met loader naar binnen.
peter

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en stal