Verlichting

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met huisvesting.

Moderator: Moderators

Re: Verlichting

Berichtdoor Jappie » di dec 26, 2017 13:57

https://www.ledlampendirect.nl/led-bree ... eedstraler 4000&

Ik heb deze in de nok geplaatst
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor Sander » wo dec 27, 2017 13:28

is dat witte led licht wel prettig in melkstal?

daar heb ik ook nog gewone 150 cm tl in. met van de kapje er omheen. maar die gaan niet lang mee. iemand idee waar je die kapjes apart kunt bestellen?
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Arie » wo dec 27, 2017 14:45

Kapje? Gewoon een dicht armatuur? Wat doe je dr mee dat die kap sneuvelt dan? :roll: Wij hebben int tanklokaal ook wel een kap met scheur dr in moet ik zeggen. Geraakt met ladder ofzo :roll: Is een merkloos ding bij gamma vandaan, valt niks aan bij te bestellen. Maar als je een Norton heb bijv, daar kun je wel van bijbestellen :yes:
Arie

Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Henk » wo dec 27, 2017 16:16

john jakobs schreef:welke heb je opgehangen henk ,,,, heb hier de doos leeg volgende week maar weer bestellen denk , werk wel verslavend zoveel licht ,, dus de rest ook maar vervangen

Philips 20 watt. Grappig wel wanneer een paar LEDS in de rij meteen aan springen terwijl de rest nog brommend mot wakker worden :D
Voor de voet op vervangen doe'k niet. Ik ga geen goed werkende TL's weggooien :no:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Sander » wo dec 27, 2017 18:06

Arie schreef:Kapje? Gewoon een dicht armatuur? Wat doe je dr mee dat die kap sneuvelt dan? :roll:

niks. knapt gewoon in je handen kapot als je haakjes eraf haalt als je lamp wil verwisselen.
Sander

Berichtdoor Arie » wo dec 27, 2017 18:13

Sander schreef:
Arie schreef:Kapje? Gewoon een dicht armatuur? Wat doe je dr mee dat die kap sneuvelt dan? :roll:

niks. knapt gewoon in je handen kapot als je haakjes eraf haalt als je lamp wil verwisselen.
Ok. Als ze heel oud worden kan ik me dat voostellen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Arie

Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Sander » wo dec 27, 2017 21:25

nope is van 2011
Sander

Berichtdoor h.groothuis » do dec 28, 2017 00:31

Sander schreef:nope is van 2011

Herken het van hier (2009).....geen amoniakresistente armaturen gebruikt :roll: daarom hier goedkoper bij inschrijving... :roll:
h.groothuis

Berichtdoor Henk » do dec 28, 2017 10:52

h.groothuis schreef:

Herken het van hier (2009).....geen amoniakresistente armaturen gebruikt :roll: daarom hier goedkoper bij inschrijving... :roll:

TL bakken die vergaan door de ammoniak :shock: :?: Is het niet gemaakt van een bepaalde kunststof waardoor ze broos worden :?:
Onze kappen zijn eik vrij soepel. Je kan ze nog net niet uitwringen :) maar tis gewoon heel soepel materiaal :yes:

Bij ons hangen overigens ook niet de beste bakken :no: Klemmetjes die inwendig gebruikt zijn in contactdozen/ bakken om draden bij mekaar te klemmen waren bij ons dus van een kunststof dat broos werd. Paar keer inwendig kortsluiting in de bakken gehad. Ook regelmatig andere storingen. Onze vonkentrekker heeft dit altijd gratis verholpen.
Toevallig heeft ie gisteren in de 'foute stal' alle klemmetjes in alle contactdozen en lichtbakken vervangen door nieuwe. Was een hele operatie :yes: maar met een armlift zwenk je gelukkig snel van hot naar haar (y)

Andere stal zitten dezelfde in trouwens maar wss van een andere serie want daar is nix aant handje.

Henk

Berichtdoor poekske » do dec 28, 2017 12:23

Henk schreef:
h.groothuis schreef:

TL bakken die vergaan door de ammoniak :shock: :?: Is het niet gemaakt van een bepaalde kunststof waardoor ze broos worden :?:
Onze kappen zijn eik vrij soepel. Je kan ze nog net niet uitwringen :) maar tis gewoon heel soepel materiaal :yes:

Bij ons hangen overigens ook niet de beste bakken :no: Klemmetjes die inwendig gebruikt zijn in contactdozen/ bakken om draden bij mekaar te klemmen waren bij ons dus van een kunststof dat broos werd. Paar keer inwendig kortsluiting in de bakken gehad. Ook regelmatig andere storingen. Onze vonkentrekker heeft dit altijd gratis verholpen.
Toevallig heeft ie gisteren in de 'foute stal' alle klemmetjes in alle contactdozen en lichtbakken vervangen door nieuwe. Was een hele operatie :yes: maar met een armlift zwenk je gelukkig snel van hot naar haar (y)

Andere stal zitten dezelfde in trouwens maar wss van een andere serie want daar is nix aant handje.

Nog nooit een tlbak vervangen in een varkens stal? Bij mij in de keuken hangen er ook tls, na 5 jaar kwam de eerste kap naar beneden. Door warme lucht of stoom, nochtans een duurder merk
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Henk » do dec 28, 2017 13:43

Ik geloof je achter mekaar poekie :yes: Maar dan denk ik aan al die ouwe dichte ligboxenstalletjes van de jaren 70-80 alwaar al het bloot ijzer ten prooi viel aan de ammoniak, tenminste bij ons wel. Maar de meeste stalletjes zit de verlichting van toen nog in hoor :yes: In ouwe koeistal hingen na 35 jaar nog precies dezelfde tl bakken :yes: en tis dat de stal instortte anders deden de lampen het denk nog :yes: (y)

Henk

Berichtdoor Sander » do dec 28, 2017 14:50

kap henk. niet de bak
Sander

Berichtdoor john jakobs » do dec 28, 2017 15:33

is allebei ruk bij die gamma dingen
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Henk » do dec 28, 2017 17:04

Sander schreef:kap henk. niet de bak

Kap ook ja :yes:

Henk

Berichtdoor wijnbergen » vr dec 29, 2017 09:34

Jappie schreef:https://www.ledlampendirect.nl/led-breedstraler-eco-basic-20w-4000k-ip65-vervangt-200w.html?sqr=Breedstraler 4000&

Ik heb deze in de nok geplaatst

pas maar op met dat goedkope spul, hier in de nieuwe stal ook van die 100 watt leds opgehangen, na 1 jaar gaven ze nog de helft licht en na 2 jaar was 3kwart kapot, t probleem kwam na de zomer, als ze zeg maar een maand of 4/5 niet aan geweest zijn, dan flitsen ze een paar keer en dan zijn ze dood. Leverancier stuurt elke keer nieuwe, dus dat is wel netjes, maar het is een beetje dom werk om elk jaar een paar lampen te moeten vervangen op 8 meter hoogte.
wijnbergen

Interesses: Jersey

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en stal