Verlichting

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met huisvesting.

Moderator: Moderators

Re: Verlichting

Berichtdoor jorko » do dec 14, 2017 20:56

Er zijn speciale rubbers voor om de dunne tl-buizen waterdicht in een dikke armatuur te monteren.
jorko

Berichtdoor Jappie » do dec 14, 2017 23:05

Ik heb in de nok led schijnwerpers opgehangen ter vervanging vd tl. Zijn 20 watt hangen nu 5 ipv 3tl. Had er eerst 1 opgehangen vorig jaar. Afgelopen maand de rest. Kost weinig en een bak licht (y)
Boven de afkalfstal 2 van 10watt gemonteerd.
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor john jakobs » vr dec 15, 2017 08:58

Jappie schreef:Ik heb in de nok led schijnwerpers opgehangen ter vervanging vd tl. Zijn 20 watt hangen nu 5 ipv 3tl. Had er eerst 1 opgehangen vorig jaar. Afgelopen maand de rest. Kost weinig en een bak licht (y)
Boven de afkalfstal 2 van 10watt gemonteerd.

heb hier alle buitenlampen vervangen door die schijnwerkpers een bak licht.. een in de stal gehangen geeft veel licht maar ga toch voor de tl led van wegen de schaduw,, zag net op internet dat die verloop ringen kunt bestellen (y) , meende dat die niet meer leverbaar was ,gister een siliconen slang besteld voor dit doel

heb je de ophangbeugels van die schijnwerpers nog aangepast dat is maar bras , heb er buiten een rvs plaatje achter gelegd maar zou eik de hele beugel van rvs willen hebben
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Henk » vr dec 15, 2017 11:28

Het is de kunst om buiten verlichting te hebben die je niet in de ogen schijnt.
Mn overbuurtjes hebben ook rondom nieuwe sterke lampen opgehangen maar die schijnen je net zo hard in de ogen as naar beneden. Door glasvochttroebeling zie ik dan geen ruk als ik er heen loop :no: dus eik ongastvrij licht :yes:

Hebben zelf buiten nog de oude gasdruklampen maar de volgende worden dezelfde met LED dr in.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Sander » vr dec 15, 2017 11:30

wit led schijnt niet goed te zijn voor koeien,kippen etc?
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor john jakobs » vr dec 15, 2017 11:59

oohhh waarom niet
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Jappie » vr dec 15, 2017 22:12

Denk dat die beugels het wel een paar jaar houden. Zien we dan wel weer. Idd schaduw is wel een dingetje om rekening mee te houden
Jappie

Berichtdoor Rob MB » ma dec 18, 2017 13:38

Daarom altijd LED's nemen.

Inductielampen en schijnwerpers zijn mooi, maar je staat altijd in je eigen schaduw te werken.

Rondom LED's staven erin hangen. Water en wind dicht, hufterproof, zuinig in gebruik en gaan lang mee.
Rob van MAYO | Mapman zonder map | Woarumme nie?
Rob MB

Berichtdoor Mellek » ma dec 18, 2017 15:40

Ik heb in het tanklokaal ook een dubbel armatuur opgehangen, zitten helemaal geen buizen in gewoon 2 led strips en een omvormer, lichtopbrengst vergelijkbaar met 2x 58w tl buizen, wel een hele bak licht en alles van plastic, de kap is wel mat anders kun je er al helemaal niet tegen in kijken..
Als je led buizen in oude armaturen hangt, kan het zijn dat het armatuur nog onnodig stroom verbruikt, vooral die met een starter er in.
99 problems but a cow aint one
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor wijnbergen » ma dec 18, 2017 16:07

je moet de transformator en starter er tussen uit halen ja, anders heeft t geen zin.
Heb een prijs van Delaval gehad voor led lampen in de oude stal, 17500 € ex montage :shock: :shock: ,
t bekende verhaal erbij van zoveel liter extra enz.
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor hendrik83 » ma dec 18, 2017 16:17

wijnbergen schreef:je moet de transformator en starter er tussen uit halen ja, anders heeft t geen zin.
Heb een prijs van Delaval gehad voor led lampen in de oude stal, 17500 € ex montage :shock: :shock: ,
t bekende verhaal erbij van zoveel liter extra enz.

Grote stal dan. f4all 300 watt ledlamp voor 395ex kun je toch 40 ophangen voor dat geld :roll:
hendrik83

Beroep: werkverschaffer voor een leger ambtenaren

Berichtdoor Jappie » ma dec 18, 2017 16:28

Niet voor niks heb ik ze voor 35€/st gekocht. Dagje montage (zelf) Voor dik € 200 weer mooi licht, was nog wel wat lasdozen nodig :mrgreen:
Jappie

Berichtdoor Henk » ma dec 18, 2017 18:29

Grazy schreef:
Henk schreef:Kan ik in mijn bestaande TL bakken ook LED buizen plaatsen :?:

:yes: Heb ik ook gedaan (y) Wel op letten of je de starter er uit moet halen, die ik heb werkt zonder starter maar je hebt ze ook die wel met starter werkt.

Mellek schreef:Als je led buizen in oude armaturen hangt, kan het zijn dat het armatuur nog onnodig stroom verbruikt, vooral die met een starter er in.

wijnbergen schreef:je moet de transformator en starter er tussen uit halen ja, anders heeft t geen zin.

En wie heeft er nu gelijk :?: :D @Grazy: Jij hebt ze daadwerkelijk al geplaatst in je oude armaturen begrijp ik :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor arnoud » ma dec 18, 2017 18:55

Je krijgt zo'n nep start er erbij die je moet wisselen met de oude start er. Ik heb alleen de TL s vervangen die veel branden. 15-20€ Stuk
arnoud

Beroep: boer

Berichtdoor wijnbergen » ma dec 18, 2017 20:12

heb ze ook in de melkstal in de oude armaturen, idd met een nepstarter, maar je moet als je werkelijk stroom wil besparen ook de trafo er tussen uit halen.
wijnbergen

Interesses: Jersey

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en stal