Emissiearme vloeren , hoe diervriendelijk ?

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met huisvesting.

Moderator: Moderators

Re: Emissiearme vloeren , hoe diervriendelijk ?

Berichtdoor melker » vr okt 31, 2014 15:13

Met proefstal status kan het altijd, want is compleet anders. Droge mest met stro is volgens mij nog makkelijker af te zetten dan met zand :yes:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor maistro » vr okt 31, 2014 18:01

De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor karst-jan » vr okt 31, 2014 20:49

melker schreef:Met proefstal status kan het altijd, want is compleet anders. Droge mest met stro is volgens mij nog makkelijker af te zetten dan met zand :yes:

We hebben dus de 1e al ? Gooi m bovenop je dichte vloer ? Mij lijkt t met gemalen stro ook beter. Ook mbt uitrijden en stapelen van mest. Ben dan wel benieuwd of ze niet dicht gaan zitten. Voor uiergezondheid is zand natuurlijk wel beter.
life is short, do crazy stuff.
viva la weidegang
karst-jan

Interesses: alles met boer

Berichtdoor Flyinghollander » za mei 05, 2018 16:04

Macccspan schreef:Jammer dat ik jullie gemist heb was mss even eten of sanitaire stop
De rooster in Hardenberg is berekend op 3,5 ton aslast en de prijs voor de vloer zal gelijk zijn aan groene vlag of veld V je hebt dan geen schuif of mestrobot meer nodig ook hoef je nooit meer te mixen voor de eerlijkheid ook deze kosten vrrekenen

Hoe is het met die speciale vloer met zand? Of is dat gestopt?
Flyinghollander

Berichtdoor Macccspan » di mei 08, 2018 13:05

De roostervloer met mestscheiding is op dit moment niet haalbaar in bestaande stallen gwn te duur ivm de aanpassingen.
Ik heb wel aanvraag bij het CDA in prov NBr over het nieuwe staltype ingediend deze stal is volledig prefab en een mix van grupstal en vrijloop stal. Door de bijzondere constructie (geen enkele fundering op beetje draagkrachtige grond) is nog wel onderzoek nodig en ambtelijke molens draaien nou eenmaal langzaam.
Wel heb ik het iedee dat ze deze bouwwijze erg zien zitten ivm de nieuwe versnelde regelgeving in de prov NBr.
Macccspan

Berichtdoor john jakobs » di mei 08, 2018 13:07

zit bij de verkeerde party mac heeft niks te zegen in brabant
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Macccspan » wo jun 06, 2018 16:20

Of de duivel er mee speelt, de roostervloeren met gescheiden mestsyteem zijn ineens weer hot. Er zijn enkele aanpassingen waardoor het goedkoper sneller en in bestaande stallen beschikbaar is.
Het eerste project zal medio juni in bedrijf komen bij kalveren mester in oost Brabant
Macccspan

Berichtdoor Henk » wo okt 31, 2018 13:19

Effe over emissiearm bouwen. Groen label vloeren moeten zorgen dat er veel minder emissie uit de put omhoog komt.
Nu vroeg ik me lately af; waar blijft die emissie dan :?: Slaat ie weer neer in de mest of heb je gewoon int voorjaar met mest mixen en uitrijden een piek in je emissie zodat we er netto geen ruk mee op zijn geschoten :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor bartlomeus » wo okt 31, 2018 14:08

Henk schreef:Effe over emissiearm bouwen. Groen label vloeren moeten zorgen dat er veel minder emissie uit de put omhoog komt.
Nu vroeg ik me lately af; waar blijft die emissie dan :?: Slaat ie weer neer in de mest of heb je gewoon int voorjaar met mest mixen en uitrijden een piek in je emissie zodat we er netto geen ruk mee op zijn geschoten :?:

:cheers: je snapt em . als de samenstelling van de mest blijft zo als ie de laatste jaren is geweest zal het zo gaan.
bartlomeus

Berichtdoor G.U. » wo okt 31, 2018 16:05

Mest mixen is een link klusje bij van die dichte vloeren stallen :yes: alle mestgassen kunnen alleen bij het mixgat eruit
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Henk » wo okt 31, 2018 20:12

Dus kunnen we eik concluderen dat heel dat emissiegeneuzel netto weinig oplevert :?: Bedoel; de mestgassen die ontstaan toch, wat voor vloer je ook hebt. Dus een kapitaal investeren in een dure 'emissiearme' vloer is hetzelfde als de brave borst voor de bühne spelen...

Zit momenteel wat te steggelen en te stoeien medde provincie. Ik wil ze gaan pesten door voor 795 dieren een nieuwe milieuvergunning aan te vragen en tegelijkertijd wil ik hun aankomende milieueisen prullenbak-fähig zien te krijgen.
De provincie geeft aan pertinent af te willen van de luchtwasser omdat ze die als 'einde-pijp oplossing' zien. Da's fijn voor hunnie maar ze mogen mij uitleggen waar de emissie blijft wanneer ik een dichte vloer in de stal zou leggen.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Kiwi » wo okt 31, 2018 21:33

Volgens mij heb je te veel tijd over Henk en ben je wat gefrustreerd (diagnose op lange afstand). Kun je niet beter even op 1 van je trekkers springen en ergens een ekstra werkgang uitvoeren om af te koelen?
Kiwi

Berichtdoor Hindrik » wo okt 31, 2018 23:02

Henk schreef:Effe over emissiearm bouwen. Groen label vloeren moeten zorgen dat er veel minder emissie uit de put omhoog komt.

Mss even de laatste reactie van macspan hierboven nog eens lezen..
Ik zeg niet dat dat de manier is [zal ook niet goedkoop zijn] maar kon wel eens de enige echte emissiearme oplossing zijn.
Het aan de bron scheiden van dikke en dunne fractie
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Hindrik » wo okt 31, 2018 23:05

Kiwi schreef:Volgens mij heb je te veel tijd over Henk en ben je wat gefrustreerd (diagnose op lange afstand). Kun je niet beter even op 1 van je trekkers springen en ergens een ekstra werkgang uitvoeren om af te koelen?

Mss wel eens goed dat er tenminste 1 tegengas geeft
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor boer pieter » do nov 01, 2018 07:09

Dat wou ik net zeggen niemand trekt de bek open
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en stal