Stro in de Boxen?

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met huisvesting.

Moderator: Moderators

Re: Stro in de Boxen?

Berichtdoor Corjan » zo feb 13, 2011 16:00

Yep bij 3/4" tot 1" houd het op met 40 baaltjes :yes: Hoe grog doe jij het John?
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor john verhaar » zo feb 13, 2011 16:02

:oops: :yes: de zeef hier heeft ff grotere gaten :wink:
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor auke » zo feb 13, 2011 16:26

Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Stef hooijman » zo feb 13, 2011 16:44

zit daar ook een hamermolen bij in??
beetjuhh melk makenn.. :P
Stef hooijman

Beroep: farmer
Interesses: voer en melk

Berichtdoor Corjan » zo feb 13, 2011 17:48

:yes: En als je er een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele fijne zeef in zet kun je er iid ccm mee doen :yes:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Arno » zo feb 13, 2011 18:20

Corjan schreef:Het wordt tijd dat een loonwerker zo'n machine koopt :arrow: http://www.haybuster.com/hb/tg_h1130.html daar kun je 30-40 ronden balen per uur mee doen :idea: (y) (y)

gewoon an loonwerrukkert vragen offie alle messen in de pers zet ,hejje da hele onzin en tijd/geld verspillende ding nie meer nodig
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Stef hooijman » zo feb 13, 2011 20:17

Arno schreef:
Corjan schreef:Het wordt tijd dat een loonwerker zo'n machine koopt :arrow: http://www.haybuster.com/hb/tg_h1130.html daar kun je 30-40 ronden balen per uur mee doen :idea: (y) (y)

gewoon an loonwerrukkert vragen offie alle messen in de pers zet ,hejje da hele onzin en tijd/geld verspillende ding nie meer nodig

da feestje gaat nie op :idea:
Stef hooijman

Berichtdoor Bernardo » zo feb 13, 2011 23:13

gooie gewoon je bal in de mengwagen en je hebt je gehakselt stroo klaar !!
Bernardo

Beroep: Landbouwer; Melkvee, vleesvee, akkerbouw

Berichtdoor freek essink » vr feb 18, 2011 14:26

Sinds twee maanden doe ik gehakseld stro in de boxen en het celgetal is mooi laag 131. Nadeel is instsrooien met harde wind en je moet het wel goed hakselen, dat doen we gewoon met de hakselaar met grasbek en maismessen d'r in. Met de voorlader schuif ik de balen er langzaam in en de hakselaar blaast het stro in de loods. Voordeel is dat het ook goed te voeren is aan het jongvee en de drogen en dat de mengtijd in de mengwagen zeer kort is. Verder schijnt het goed te zijn voor de mest. Ik ga er nog even mee door en dan bekijk ik hoe het op termijn bevalt om er mee door te gaan.
freek essink

Berichtdoor Henk » vr feb 18, 2011 14:51

freek essink schreef:Sinds twee maanden doe ik gehakseld stro in de boxen en het celgetal is mooi laag 131. Nadeel is instsrooien met harde wind en je moet het wel goed hakselen, dat doen we gewoon met de hakselaar met grasbek en maismessen d'r in. Met de voorlader schuif ik de balen er langzaam in en de hakselaar blaast het stro in de loods. Voordeel is dat het ook goed te voeren is aan het jongvee en de drogen en dat de mengtijd in de mengwagen zeer kort is. Verder schijnt het goed te zijn voor de mest. Ik ga er nog even mee door en dan bekijk ik hoe het op termijn bevalt om er mee door te gaan.

Zo doet Luc ut ook :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Stef hooijman » vr feb 18, 2011 15:22

freek essink schreef:Sinds twee maanden doe ik gehakseld stro in de boxen en het celgetal is mooi laag 131. Nadeel is instsrooien met harde wind en je moet het wel goed hakselen, dat doen we gewoon met de hakselaar met grasbek en maismessen d'r in. Met de voorlader schuif ik de balen er langzaam in en de hakselaar blaast het stro in de loods. Voordeel is dat het ook goed te voeren is aan het jongvee en de drogen en dat de mengtijd in de mengwagen zeer kort is. Verder schijnt het goed te zijn voor de mest. Ik ga er nog even mee door en dan bekijk ik hoe het op termijn bevalt om er mee door te gaan.

loonwerker heeft hier zo'n hakselaar/hamermolen.. paar pagina's terug link van gegeven. Hier kan ik met de shovel ook de balen in drukken.. en het is een heel stukkie zachter als met een gewone hakselaar. Celgetal is hier ook rond de 100/130.. en ik heb het idee dat stro ipv zaagsel het alleen maar verbeterd.. en het is een heel stukkie goedkoper natuurlijk.., en je brengt er ook nog een hele klad organische stof mee op je land :idea:
Stef hooijman

Berichtdoor Gerben77 » za feb 19, 2011 09:48

:oops: :oops: ....eeh niet in de boxen.......

Onwies instrooien :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Sander » zo feb 20, 2011 12:38

hoe groot is die loods? hoeveel pakken kun je daar gehakseld in opslaan en geeft het geen ontiegelijke stof zooi? Alleen met grasbek en messen geeft te grof resultaat?
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Sander » do feb 24, 2011 21:29

freek?
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor maistro » vr feb 25, 2011 13:44

De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en stal