Bouwbegeleider/ stalontwerper

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met huisvesting.

Moderator: Moderators

Bouwbegeleider/ stalontwerper

Berichtdoor jernof » di jan 25, 2011 15:08

hallo wij zijn bezig met bouwplannen voor een nieuwe melkveestal in friesland, omdat we zelf weinig verstand van bouwen hebben zijn we opzoek naar een goeie bouwbegeleider en/of stal ontwerper(logisch koeverkeer). We zoeken iemand die ook echt toegevoegde waarde heeft. Weet iemand van jullie welke persoon/bedrijf hier goed in is. En zijn er ook bedrijven bij die we juist niet moeten hebben? :wink: Namen, internetsites en telefoonummers graag, alvast bedankt!
jernof

Beroep: melkveehouder/deeltijd student
Interesses: alles wat met boeren te maken heeft

Re: Bouwbegeleider/ stalontwerper

Berichtdoor Koetjeboe » di jan 25, 2011 17:08

vee export van der ploeg @leeuwarden doet ook wel aan stallenbouw projecten, wellicht kun je een van hun vragen, en als ik goed heb, heb je daar wel iemand die je kent. :wink:

Anders misschien iemand van Vetvice? www.vetvice.nl Wel om denken dat ze niet te ver doordraaien met koewelzijn, want dan is het waarschijnlijk niet meer te betalen :wink:
Koetjeboe

Beroep: student
Interesses: Veevoeding, Fokkerij, GELD

Berichtdoor Arno » di jan 25, 2011 17:17

Koetjeboe schreef:Anders misschien iemand van Vetvice? http://www.vetvice.nl Wel om denken dat ze niet te ver doordraaien met koewelzijn, want dan is het waarschijnlijk niet meer te betalen :wink:

Welzijn van koe hep nix met prijs vd stal te maken :no: ,soms denk zellufs net andersom.
De duurste stallen zijn vaak van die slalombanen met overal klaphekkies, obstakels en ingewikkelde dingen as boxbedekking ,t goekoopst bouwen is een dichte vloer en diepstrooisel en verder een lekker simpel fris hokkie ,wat wonder boven wonder ook nog s t meest comfy voor een koe is :wink: :idea:
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Koetjeboe » di jan 25, 2011 17:22

@Arno, (y) helemaal gelijk arno, misschien verkeerd verwoord, duurzaamheid is misschien beter :) doelde meer op die MDV stallen zeg maar:P 4000 euro de box en meer is Vetvice niet ongewoon. Wie was het ook alweer die graag een mdv stal wil en er blijkt dat de melkstal 1-2 meter te groot is? zulke regeltjes daar erger ik mij aan :lol:
Koetjeboe

Beroep: student
Interesses: Veevoeding, Fokkerij, GELD

Berichtdoor Corjan » di jan 25, 2011 18:42

Als je een bietje ruim wil bouwen :arrow: http://www.dairylogix.com/ (y) (y)

Ofuh ik wil ook wel een tekening maken :yes: :idea: Mijn stalletje die ik zelluf getekend heb krijgt een bietje vetvice maten en ben met mest put en robotruimtes een krappe 3000 Dollar per koe kwijt :oops:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor melker » di jan 25, 2011 19:54

Die stalontwerpers heb ik het niet zo op, maken stal meestal veel duurder dan noodzakelijk. Neem een paar dagen en ga wat toeren daar leer je het meest van. We zijn ons nu nog op de vloer aan het orienteren, niet te glad en niet te duur is het motto. De robot's zijn we inmiddels ook weer van af, ik wil exact weten wat dat kost, je vraagt 3 boeren en hebben alle 3 verschillende prijzen, dus neem je gemiddelde en dat vind ik nog hoog. We kiezen voor 2 partime melkers zijn we flexibeler in bedrijfsvoering en dan mogen ze ook nog wel wat verdienen.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor wil » di jan 25, 2011 21:33

inderdaat veel kijken bij colegas zou ik zelf ook belangrijk vinden

en logies blijven na denken hoe je dingen zelf wilt

stond gisteren in de boerderij die man die 3 jaar geleden een stal heeft gebouwd moesten de kalveren over de voergang omdat het hek niet open kan en er was geen putje in de vloer bij het washok en nog een paar dingen

loop zelf elke dag door de stal als ie wordt gebouwd en vraag veel en tjek of dingen ook werken zoals dat hek dat had volgens mij tijdens de bouw ook anders gekunt
wil

Beroep: hobby boer
Interesses: natuur

Berichtdoor Sander » zo jan 30, 2011 12:19

Koetjeboe schreef:. Wie was het ook alweer die graag een mdv stal wil en er blijkt dat de melkstal 1-2 meter te groot is? zulke regeltjes daar erger ik mij aan :lol:

dat ben ik, en de melkstal is 1,60 meter te lang
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor M H » zo jan 30, 2011 15:34

hier wel gebruik maken van begeleider, dit ivm een natura 2000 gebied op 700 meter van de stal, daarnaast wonen wij in de bebouwde kom, tegen de nieuwbouw aan, en buren niet, grens ligt nl tussen ons.
ook willen wij nu een nieuwe milieuvergunning, ook al is dit eigenlijk niet nodig op dit moment, maar je weet nooit de tijden zijn erg onzeker, zeker gezien onze situatie. wel prijs afgesproken met begeleider, hoewel we hier waarschijnlijk wel iets overheen gaan door aanpassingen onzer zijde, (meerwerk). Ook maken zij bestek, zodat er gemakkelijker doro meerdere aannemers ingeschreven kan worden met zelfde voorwaarde.
we hopen nu een stal naast onze 1+1 rijer te bouwen, met pakweg 80 boxen, en 50 vreetplaatsen, volledig onderkelderd en de kelder wat langer gemaakt, om eventueel gemakkelijker met mestschuiven te kunnen werken. als dit nodig is.
verder geen gekkigheid, zelfs met iets kleinere maten tov wat nu gangbaar is, omdat de ruimte niet groot genoeg is.
stohokken komen in oude stal, bij de enkele rij, zodat eigenlijk alles redelijk voldoet aan de maten van tegenwoordig, voor een redelijke prijs, ik hoop op deze manier uit te komen rond de 3500 euro per ligplaats en 6000 euro per vreetplek, net welk verhaal je in welke gelegenheid wil vertellen.
hoop van het voorjaar tekunnen starten, dan kan ik eind van eht jaar de balans opmaken of mijn verwachtingen kloppen
M H

Beroep: veehouder

Berichtdoor Frans-Jan » ma jan 31, 2011 10:00

Hookwood Holsteins schreef:http://www.stalbouw.nl

Hoor goede berichten over hem, heb je er ervaring mee? Mijn advies is ga eerst zelf net als CJ maar eens tekenen, iss nog leuk om te doen ook :yes: :yes:
Wie het gemak niet zoekt is lui.........
Frans-Jan

Beroep: Dierentuin medewerker
Interesses: veehouderij,fokkerij

Berichtdoor mario vdh » ma jan 31, 2011 11:14

Willy?
mario vdh

Beroep: melkveehouder
Interesses: van rendement tot fokkerij

Berichtdoor Hookwood Holsteins » ma jan 31, 2011 11:27

Frans-Jan schreef:
Hookwood Holsteins schreef:http://www.stalbouw.nl

Hoor goede berichten over hem, heb je er ervaring mee? Mijn advies is ga eerst zelf net als CJ maar eens tekenen, iss nog leuk om te doen ook :yes: :yes:

Ik ken Eric al een poosje. Werkte voorheen bij Agramatic, de bouw en milieuafdeling van De Heus en is dus een oud-collega van mij. Doet hier de milieuvergunning en bouwaanvragen, is nu bezig met mijn nieuwe aanvraag.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor wil1 » ma jan 31, 2011 11:28

of is het mario jij tekend tog ook zelf neem ik aan
wil1

Berichtdoor mario vdh » ma jan 31, 2011 11:56

Ik ben op het moment ook aan het tekenen voor een stal erbij. Gebruik ook de informatie die development ook gebruikt, qua afmetingen , special needs, etc. Kan genoeg goede ideeen op doen wat werkt en niet werkt.
mario vdh

Beroep: melkveehouder
Interesses: van rendement tot fokkerij

Volgende

Keer terug naar Koe en stal