mestverwerking

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met huisvesting.

Moderator: Moderators

mestverwerking

Berichtdoor john jakobs » wo nov 30, 2011 09:07

gister naar de lto vergadering geweest , is nogal wat die nieuwe mest wet en doelstelling van lto hebben in brabant limburg achterhoek en Overijssel toch nog een flink probleem, zijn er al mensen die wat aan mestverwerking gedaan hebben, is er ergens een linkje waar alle nieuwe regels staan
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Re: mestverwerking

Berichtdoor grotehar » wo nov 30, 2011 19:41

john jakobs schreef:gister naar de lto vergadering geweest , is nogal wat die nieuwe mest wet en doelstelling van lto hebben in brabant limburg achterhoek en Overijssel toch nog een flink probleem, zijn er al mensen die wat aan mestverwerking gedaan hebben, is er ergens een linkje waar alle nieuwe regels staan

het probleem van de veehouderij komt eindelijk "tussen de oren en boven de ogen", nu komt ook eindelijk de zachte landing van de melkquotering in beeld :yes:
grotehar

Beroep: Pensioenboer
Interesses: bedrijfseconomie, grondzaken, algemeen

Berichtdoor Sander » do dec 01, 2011 20:23

die verplichte mestverwerking is toch absolute waanzin. als je in de buurt kunt regelen dat akkerbouwers je mest afnemen waarom moet je dan mestverwerken. dikke onzin en hopelijk ziet bleker dat ook in. en lto begrijpt dat toch ook neem ik aan
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Wim R » ma dec 05, 2011 17:10

john jakobs schreef:gister naar de lto vergadering geweest , is nogal wat die nieuwe mest wet en doelstelling van lto hebben in brabant limburg achterhoek en Overijssel toch nog een flink probleem, zijn er al mensen die wat aan mestverwerking gedaan hebben, is er ergens een linkje waar alle nieuwe regels staan

Is volgens mij nog niet veel bekend John :no: :no: :no: Zou toch van de zotte zijn da we hier een gedeelte van de overtollige mest moeten gaan transporteren naar een mestverwerker en dan weer laten terug komen . :? :? :? Kan hier vlot mijne mest kwiet zonder al te veel kosten. Mogen dan alles laten traceren wegen en bemonsteren mij part als ze het nie geloven.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor grotehar » ma dec 05, 2011 17:40

Den Haag – Staatssecretaris Joop Atsma van Infrastructuur en Milieu wil de vergunningverlening van mestverwerkingsinstallaties onder de Crisis- en Herstelwet laten vallen.
grotehar

Beroep: Pensioenboer
Interesses: bedrijfseconomie, grondzaken, algemeen

Berichtdoor Wim R » ma dec 05, 2011 22:18

grotehar schreef:Den Haag – Staatssecretaris Joop Atsma van Infrastructuur en Milieu wil de vergunningverlening van mestverwerkingsinstallaties onder de Crisis- en Herstelwet laten vallen.

Kunnen/moeten het er op korte termijn door kunnen drukken om de mestverwerking van de grond te krijgen. Normale termijn van begin tot opstart is volgens mij tussen 5 en 15 jaar. Bij deze opstart tijd zijn er al lang dierrechten in gevoerd. Heren moeten eerst maar eens laten zien wat ze met de stoffen doen die eruit komen. Zolang dunne fractie niet als kunstmest is aangemerkt is hoeft er volgens mij nog geen verwerker op te starten. Zo ik wel heb gelezen zou de eerste tijd de afzetkosten naar de mest verwerking varieren van 20-25 euro per kuub. :shock: :shock:
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor Sander » ma dec 05, 2011 22:37

Wim R schreef:
Zou toch van de zotte zijn da we hier een gedeelte van de overtollige mest moeten gaan transporteren naar een mestverwerker en dan weer laten terug komen .

juist. complete waanzin. dus komt het er ook niet.
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Henk » di dec 06, 2011 11:53

Sander schreef:
Wim R schreef:
Zou toch van de zotte zijn da we hier een gedeelte van de overtollige mest moeten gaan transporteren naar een mestverwerker en dan weer laten terug komen .

juist. complete waanzin. dus komt het er ook niet.

Zou idd waanzin zijn ja :? Steeds meer wetten en regeltjes bevatten tegenstrijdigheden, gewoonweg omdat men probeert steeds meer belangen gelijktijdig te willen dienen en da werkt niet :idea: :no:
Lijkt mij dat het praktische is dat elke veehoudert alle af te zetten mest zelf kan verantwoorden, dus eik hoef er nxx te veranderen :no: Nog ff de huidige mestnormen tegen het licht houden en concluderen dat de gronden uitpieren, mestnorm 50% op zetten, hetgeen gewoon reëel is want de N-uitspoeling is veeeeel minder dan vooraf gedacht, zijn we ook meteen van het mestprobleem af (y) en kenne we de euro's van die mestverwerking besparen (y) welke evenredig verdeeld worden over de BT van de boeren (y) :yes:

Politiek is nie moeilijk :no: die stropdassen en maatpakken máken ut moeilijk :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor jan.nl » di dec 06, 2011 15:31

Zou idd waanzin zijn ja :? Steeds meer wetten en regeltjes bevatten tegenstrijdigheden, gewoonweg omdat men probeert steeds meer belangen gelijktijdig te willen dienen en da werkt niet :idea: :no:
Lijkt mij dat het praktische is dat elke veehoudert alle af te zetten mest zelf kan verantwoorden, dus eik hoef er nxx te veranderen :no: Nog ff de huidige mestnormen tegen het licht houden en concluderen dat de gronden uitpieren, mestnorm 50% op zetten, hetgeen gewoon reëel is want de N-uitspoeling is veeeeel minder dan vooraf gedacht, zijn we ook meteen van het mestprobleem af (y) en kenne we de euro's van die mestverwerking besparen (y) welke evenredig verdeeld worden over de BT van de boeren (y) :yes:

Politiek is nie moeilijk :no: die stropdassen en maatpakken máken ut moeilijk :idea:

Ik stem op jou Henk :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Vie » di dec 06, 2011 15:37

volges mij zitten er al crossies genoeg in de nl regering :oops: as henk ant roer komt is helemaal t hek van de dam 8)
Vie

Berichtdoor Wimk » di dec 06, 2011 16:19

Vie schreef:volges mij zitten er al crossies genoeg in de nl regering :oops: as henk ant roer komt is helemaal t hek van de dam 8)

Daar heb jij toch geen last van
Langzamerhand de verhuiswagen bestellen. Vermoedelijk per 1 April, geen grapje.
Wimk

Interesses: Rundvee en alles wat er bij hoort

Berichtdoor Henk » di dec 06, 2011 19:56

Vie schreef:volges mij zitten er al crossies genoeg in de nl regering :oops: as henk ant roer komt is helemaal t hek van de dam 8)

crossies... :lol: :lol: 8)

Henk

Berichtdoor Frans V » vr dec 09, 2011 16:28

Wim R schreef:verwerking varieren van 20-25 euro per kuub. :shock: :shock:

:yes: In belgie kost het 22, kosten zullen hier vergelijkbaar zijn. Maar probeer het Van Stralen of een andere van LTO maar uit zijn hoofd te praten, veel succes :roll: Komt toch met het standaard verhaaltje dierrechten bla bla brussel bla bla fosfaatplafond bla bla :x
Don't call it a dream. Call it a plan.
Frans V

Berichtdoor karst-jan » vr dec 09, 2011 17:36

werkman schreef:
Wim R schreef:verwerking varieren van 20-25 euro per kuub. :shock: :shock:

:yes: In belgie kost het 22, kosten zullen hier vergelijkbaar zijn. Maar probeer het Van Stralen of een andere van LTO maar uit zijn hoofd te praten, veel succes :roll: Komt toch met het standaard verhaaltje dierrechten bla bla brussel bla bla fosfaatplafond bla bla :x

zelf mest verwerken en je bent binne (y)
life is short, do crazy stuff.
viva la weidegang
karst-jan

Interesses: alles met boer

Berichtdoor Henk » vr dec 09, 2011 20:15

Zelf uitrijden :yes: ...bejje wel niet binne maar hep je iig die shit niet an je kop :)

Henk

Volgende

Keer terug naar Koe en stal