mestverwerking

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met huisvesting.

Moderator: Moderators

Re: mestverwerking

Berichtdoor Harm59 » vr dec 09, 2011 20:45

Henk schreef:Zelf uitrijden :yes: ...bejje wel niet binne maar hep je iig die shit niet an je kop :)

(y)
Harm59

Beroep: zo veel mogelijk
Interesses: andere bedrijfssystemen

Berichtdoor Sander » vr dec 09, 2011 20:48

werkman schreef:
Wim R schreef:verwerking varieren van 20-25 euro per kuub. :shock: :shock:

:yes: In belgie kost het 22, kosten zullen hier vergelijkbaar zijn. Maar probeer het Van Stralen of een andere van LTO maar uit zijn hoofd te praten, veel succes :roll: Komt toch met het standaard verhaaltje dierrechten bla bla brussel bla bla fosfaatplafond bla bla :x

ik las net met weken vertraging (lijk luc wel 8) ) de boerderij een interview met hansie h. van lto. u weet wel die gast die eerder een baan had bij crv. bij crv vond ik hem soms wartaal uitslaan en dit interview begon ook niet best, maar verderop stond dat mestbewerking het belangrijkste is in gebieden waar meeste overschot is. het noorden blijft mogelijk gevrijwaard van die shit. stemt me toch enigszins hoopvol dat het probleem eindelijk eens wordt aangepakt bij de bron en dat die er de sigaar zijn. neemt niet weg dat ik blijf vinden dat als je je mest probleemloos kwijt kunt bij collega's dat je dan niet verplicht mest moet bewerken.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Harm59 » vr dec 09, 2011 20:51

ik las net met weken vertraging (lijk luc wel 8) ) de boerderij een interview met hansie h. van lto. u weet wel die gast die eerder een baan had bij crv. bij crv vond ik hem soms wartaal uitslaan en dit interview begon ook niet best, maar verderop stond dat mestbewerking het belangrijkste is in gebieden waar meeste overschot is. het noorden blijft mogelijk gevrijwaard van die shit. stemt me toch enigszins hoopvol dat het probleem eindelijk eens wordt aangepakt bij de bron en dat die er de sigaar zijn. neemt niet weg dat ik blijf vinden dat als je je mest probleemloos kwijt kunt bij collega's dat je dan niet verplicht mest moet bewerken.[/quote]
Harm59

Berichtdoor Guus J » vr dec 09, 2011 20:54

Als iedereen in het noorden eens begon om gewoon met bex mee te doen, konden ze nog heel wat verdienen met een beetje papier werk :idea:

en als het zo voelt dat jullie het 'zuidelijke mestprobleem' aan het oplossen zijn dan zou ik maar eens de kaartjes erbij pakken mbt fosfaat leverende gronden en de beschikbaarheid daarvan.
Guus J
Moderator

Interesses: Ondernemen, voeding en fokkerij

Berichtdoor Sander » vr dec 09, 2011 20:56

oeps teentjes blauw? 8)
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Guus J » vr dec 09, 2011 21:16

Sander schreef:oeps teentjes blauw? 8)

:no: doe er je voordeel mee zou ik zeggen
Guus J
Moderator

Interesses: Ondernemen, voeding en fokkerij

Berichtdoor Harm59 » vr dec 09, 2011 21:20

Guus J schreef:
Sander schreef:oeps teentjes blauw? 8)

:no: doe er je voordeel mee zou ik zeggen

door je tenen nu toch blauw te trappen? :lol:
Harm59

Berichtdoor auke » vr dec 09, 2011 23:03

volgens mij doen in het noorden ook wel veel boeren mee met de bex of heb je cijfers die anders zijn guus?
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor karst-jan » di dec 13, 2011 20:56

auke schreef:volgens mij doen in het noorden ook wel veel boeren mee met de bex of heb je cijfers die anders zijn guus?

op klei en veen haast geneen. graskuil zit veel fosfaat in dus. en dat voeren ze daar op die gronden. dus bex minder interesant. :yes:
life is short, do crazy stuff.
viva la weidegang
karst-jan

Interesses: alles met boer

Berichtdoor jan.nl » di dec 13, 2011 21:17

[
quote="karst-jan"]
auke schreef:volgens mij doen in het noorden ook wel veel boeren mee met de bex of heb je cijfers die anders zijn guus?

op klei en veen haast geneen. graskuil zit veel fosfaat in dus. en dat voeren ze daar op die gronden. dus bex minder interesant. :yes:

Gisteren een melkveehouderij avond gehad met Kees Romijn,volgens hem doet 65 % vd bedrijven mee met bex. :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor karst-jan » wo dec 14, 2011 10:07

jan.nl schreef:[
quote="karst-jan"]

Gisteren een melkveehouderij avond gehad met Kees Romijn,volgens hem doet 65 % vd bedrijven mee met bex. :yes:

bij ons in de buurt hoeft er niet veel mest af te worden gevoerd. daarom word er bijna bij geeneen boer aan de BEX gedaan. mest aanvoeren willen we niet mbt. ziekte insleep. is natuurlijk maar gevoel want stop je het op bouwland is er niks aan de hand. maja.
life is short, do crazy stuff.
viva la weidegang
karst-jan

Interesses: alles met boer

Berichtdoor john jakobs » wo dec 14, 2011 12:02

was men kantoor ant opruimen en vondt nog wat tussen een stapel folders van een beurs http://www.youtube.com/watch?v=LDQILXaxBUw ,, vraag me af of het warm genoeg is geweest in de coposter voor export heb wel begrepen dat de korrels geperst uit koeien mest branden als de hel
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor melker » wo dec 14, 2011 12:07

jan.nl schreef:[
quote="karst-jan"]

Hier globaal de helft, veel gaan komende jaren verdubbelen. Zelf doe ik niet mee kan alles nog kwijt op eigen grond en het overige gaat naar akkerbouwer vlakbij die nog wel wat kan hebben.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Henk » wo dec 14, 2011 13:16

Kheb meer grond dan stront en ik BEX al jaren :yes: Ken ik nóg meer mest aanvoeren, wich is aardig lonend hier im süden :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor john jakobs » wo dec 14, 2011 14:56

deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en stal