Activiteitsmeting Pootband of Halsband

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met huisvesting.

Moderator: Moderators

Re: Activiteitsmeting Pootband of Halsband

Berichtdoor Arno » di dec 20, 2011 23:30

Khep wel s van die dingen om hun nek moeten hangen maar da vonk ook maar een heel gedoe :wink: :oops: en dan moejje dr ook om denken dazze je arrum nie ff voor je rechtzetten :wink:
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor postma friesland » wo dec 21, 2011 02:28

als kuis heb tussen voor en achterpoten dan voorpoten, achterpoten is vaak heel gehandeschud ook met behandelde koeien bandjes om doen.
postma friesland

Beroep: dairy farmer
Interesses: koeien, voeren.

Berichtdoor Corjan » wo dec 21, 2011 02:31

Ja voerhek vink ook wel leuk genoeg ja :yes:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Erik S. » wo dec 21, 2011 02:46

RvP schreef:iemand al ervaring met het nieuwe systeem dat Alta op de markt brengt: Cowalert van de producent/onderzoeksinstelling IceRobotics.
Alta gaat dit verkopen en ook verhuren. is systeem met stappenteller om achterpoot die registreert hoe lang koe ligt, staat of loopt. Zou een meer accurate manier van meten zijn omdat het aan de achterpoot zit en omdat ie meer vals positieven eruit haalt. Ze hebben de tochtwaarnemingen van het systeem gecontroleerd met progesteron level en schijnt beter te werken. Nieuwprijs is ongeveer 100 euro per dier voor kopen en 20-25 per dier voor huren (voor 5 jaar). Zit 5 jaar garantie op de banden. Bij Pon in groningen hebben ze het systeem in het gebruik, ga in januari ff kijken bij Pon. ben benieuwd...

@Ron, vraag Gerard er maar is na, die loopt stage bij IceRobotics nu :wink:

Uniek aan deze IceTags is dat ze niet werken met kwikschakelaar maar met Versnellingsmeters (G-krachten) daardoor zijn ze instaat ook nauwkeurig lig tijden etc. te kunnen waarnemen :yes:
Erik S.

Beroep: Boer en Boerenverstand

Berichtdoor melkboer » vr dec 30, 2011 20:42

jan.nl schreef:
Arno schreef:In een zijanzij valt dat wel wat mee denk Jan :idea:

Je heb maar 1 dreun nodig van 1 poot,de rest mag je raden,gewoon niet aan beginnen,komt er vanzelf iets beters :yes:

Gewoon omdoen met droogzetten van de koe omdat je ze dan toch ff in de bekapbox hebt voor de apk. Pink kun je zo ook wel ff pootje op lieren.
Acteren is doen alsof terwijl je doet alsof je niet doet alsof...
melkboer

Beroep: Chef kok m`r den veur koeiju

Berichtdoor auke » vr dec 30, 2011 21:28

als ik zie wat voor een gedoe het is om een halsband die 5 jaar om de hals van een koe heeft gezeten los te maken , dan is een die om de poot zit nog veel veel gedoe. dus zou ik voor de halsband gaan
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor pinguin » vr dec 30, 2011 21:30

8) na 5 jaar om een poot kun je ook gewoon het mes er door halen dan is je afschrijving ook laag genoeg, nieuw riempje en volgende poot :yes:
trying to live up....
pinguin

Beroep: veehouder

Berichtdoor Henk » za dec 31, 2011 13:07

auke schreef:als ik zie wat voor een gedoe het is om een halsband die 5 jaar om de hals van een koe heeft gezeten los te maken , dan is een die om de poot zit nog veel veel gedoe. dus zou ik voor de halsband gaan

:yes: en daarom heb ik niks meer, geen halsbanden, geen pootbanden en dat werkt prima met 80-90 koetjes want ik ken ze inmiddels allemaal weer :D :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Harm59 » zo jan 01, 2012 18:08

Henk schreef:
auke schreef:als ik zie wat voor een gedoe het is om een halsband die 5 jaar om de hals van een koe heeft gezeten los te maken , dan is een die om de poot zit nog veel veel gedoe. dus zou ik voor de halsband gaan

:yes: en daarom heb ik niks meer, geen halsbanden, geen pootbanden en dat werkt prima met 80-90 koetjes want ik ken ze inmiddels allemaal weer :D :yes:

ik dacht dat je er 200 honderd molk met je zwager toch? :?
Harm59

Beroep: zo veel mogelijk
Interesses: andere bedrijfssystemen

Berichtdoor Henk » zo jan 01, 2012 18:34

Dat was vroeger :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor melker » zo jan 01, 2012 19:46

Wij krijgen de tochtdetectie van de Laval, werkt met halsband en 2 antennes in stal. Koe herkenning blijft met oorresponders, moeten ze wel allemaal omzetten van WF naar Laval :roll:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor willemk » zo jan 01, 2012 20:39

melker schreef:Wij krijgen de tochtdetectie van de Laval, werkt met halsband en 2 antennes in stal. Koe herkenning blijft met oorresponders, moeten ze wel allemaal omzetten van WF naar Laval :roll:

als je ze krijg dan is het geen probleem, maar als je ze moet kopen dan is mijn vraag of je de battereitjes kan vervangen in de transponders :?: :idea: De laval werkt met heattime of met nedap of hebben ze iets anders :?:
Als het niet gaat zoals het mot dan mot het maar zoals het gaat.
willemk

Beroep: veehouder, mannetje van alles
Interesses: van alles

Berichtdoor Guus J » ma jan 02, 2012 09:56

delaval is toch 't zelfde systeem als heattime?

hoe zit dat trouwens bij de lely? die hebben tcoh ook een activiteits meting via de pootband?
Guus J
Moderator

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Ondernemen, voeding en fokkerij

Berichtdoor Erik S. » ma jan 02, 2012 11:18

Henk schreef:

Heb jij tijdje terug niet lopen verkondigen dat die nummertjes aan de poten allemaal drama is en je nu dus nood gedwongen maar weer alle koeien hebt leren kennen :P

Wat ping zegt, mes dr door heen en nieuw bandje om, geen geklooi met afhalen :no:

Tis alleen dat wij thuis ook nog met halsbanden werken voor de nummers omdat we oornummers maar lastig te lezen vinden :oops:
Erik S.

Beroep: Boer en Boerenverstand

Berichtdoor Pieter Assen » ma jan 02, 2012 11:29

hier halen we de pootblokjes met droog zetten allemaal af, je snijd ze gewoon door en blokje wordt weer gebruikt bij de volgende verse koe anders lopen er een 100 koeien met blokjes om die niks doen. dat bandje kost maar een dollar en het is goed voor de koe om even zonder blokje te lopen :idea: dat afsnijden doe je gewoon onder het melken, als het apparaat er aanhangt snij je die dingen er zo af :yes:
tijd voor wat zonnescijn
Pieter Assen

Beroep: veehouder
Interesses: knooien

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en stal