Vervaeke of Ato windzeilen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met huisvesting.

Moderator: Moderators

Vervaeke of Ato windzeilen

Berichtdoor C L » ma okt 06, 2014 20:57

Ik had graag even de mening gehad over de keuze tussen windzeilen van vervaeke en van ato. Voor mijn jongveestal (opening 1.5m) zou ik voor windzeilen gaan met klimaatcomputer en regensensor. Bij vervaeke is dit dan het zwaar systeem. Ik hoor vaak van medelandbouwers dat de service en garantie van vervaeke vaak te wensen overlaat, maar er zijn ook landbouwers die heel content zijn van vervaeke. Ato (serry agri nv) is qua service zeker goed, maar ik vind de afwerking van het vogelgordijn minder afgewerkt bij ato dan bij vervaeke. De oude computers van vervaeke waren niet goed, hoor ik overal maar ze hebben nu een nieuwe computer op de markt die blijkbaar veel beter is en geen problemen meer geeft. Ik vind wel dat het mechanische gedeelte (oprolsysteem) sterker is van ato doordat de motor bovenaan zit en met hoekboiten werkt ipv een ketting (vervaeke). Moest ik de 2 kunnen combineren zou ik het ideale windgordijn hebben, maar dit is niet mogelijk :(
Daarom richt ik mij tot jullie om wat ervaringen te horen van beide systemen en met deze opinies een keuze te kunnen maken.

Ik zou graag enkel reacties krijgen van mensen die ervaring hebben met de klimaatcomputers van 1 van de 2 firma's of eventueel ervaring hebben met het zwaar systeem van vervaeke.
C L

Re: Vervaeke of Ato windzeilen

Berichtdoor MarcB » di okt 07, 2014 12:19

je zegt zelf dat je graag een kombinatie wilt van beide dan koop je toch gewoon wat je nodig hebt van beide en installeer de hele zelf. mijn mening niet gaan voor automatisch oprollen, bij zon kleine oppervlakte. Kies je voor electrisch dan is heel simpel om een regensenor te installeren. en anders ben je gewoon zelf de regensenor bij handbediening
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor heijning » za feb 21, 2015 12:14

Ik heb nu 4 jaar ato zeilen die laten los van de buis, scheuren in op de hoeken en tot overmaat van ramp werkt de klimaatregeling nog steeds niet na 4 jaar..... 4 maanden geleden iemand eindelijk komen kijken van ato volgens hem waren de motoren te ligt, die moesten zwaarder worden. Oke doe maar want na 4 jaar wil je het wel opgelost hebben (ondanks dat zij die motoren nieuw geleverd hebben....), nu na 4 maanden nog steeds geen nieuwe motoren gezien..... Waardeloze service bij ato!
heijning

Berichtdoor koein » za feb 21, 2015 14:47

Hier 1 windzeil langs de stal opening is ca. 4 x 50 meter, dus wou wel elektrisch maar geen klimaatcomputer en dergelijks. Maar toen de regensensor behoorlijk betaalbaar bleek die er toch maar bijgenomen, en heb er zeker geen spijt van, alhoewel het wel een half jaar duurde voordat alles fatsoenlijk werkte :|
koein

Interesses: Koein,fokkerij,voeding,voetbal

Berichtdoor Henk » za feb 21, 2015 14:50

koein schreef:Hier 1 windzeil langs de stal opening is ca. 4 x 50 meter, dus wou wel elektrisch maar geen klimaatcomputer en dergelijks. Maar toen de regensensor behoorlijk betaalbaar bleek die er toch maar bijgenomen, en heb er zeker geen spijt van, alhoewel het wel een half jaar duurde voordat alles fatsoenlijk werkte :|

Mij valt op dat bij al die weerstationstallen de zeilen erg vaak dicht zitten.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor koein » za feb 21, 2015 14:55

Mij ook. Hier staat het zeil zomerdag altijd open (behalve bij een regenbui), zit aan de westkant dus is geen overbodige luxe. Oostkant is sowieso open en kan niet dicht. Deuren aan noordkant staan zomerdag ook open (is ong. de helft van de achtermuur) en de gevel is bekleed met gaas. Dus zomers blijft alleen het dak en de zuidkant over :mrgreen:
koein

Interesses: Koein,fokkerij,voeding,voetbal

Berichtdoor jan.nl » za feb 21, 2015 15:45

C L schreef:Ik had graag even de mening gehad over de keuze tussen windzeilen van vervaeke en van ato. Voor mijn jongveestal (opening 1.5m) zou ik voor windzeilen gaan met klimaatcomputer en regensensor. Bij vervaeke is dit dan het zwaar systeem. Ik hoor vaak van medelandbouwers dat de service en garantie van vervaeke vaak te wensen overlaat, maar er zijn ook landbouwers die heel content zijn van vervaeke. Ato (serry agri nv) is qua service zeker goed, maar ik vind de afwerking van het vogelgordijn minder afgewerkt bij ato dan bij vervaeke. De oude computers van vervaeke waren niet goed, hoor ik overal maar ze hebben nu een nieuwe computer op de markt die blijkbaar veel beter is en geen problemen meer geeft. Ik vind wel dat het mechanische gedeelte (oprolsysteem) sterker is van ato doordat de motor bovenaan zit en met hoekboiten werkt ipv een ketting (vervaeke). Moest ik de 2 kunnen combineren zou ik het ideale windgordijn hebben, maar dit is niet mogelijk :(
Daarom richt ik mij tot jullie om wat ervaringen te horen van beide systemen en met deze opinies een keuze te kunnen maken.

Ik zou graag enkel reacties krijgen van mensen die ervaring hebben met de klimaatcomputers van 1 van de 2 firma's of eventueel ervaring hebben met het zwaar systeem van vervaeke.

Je heb geen vogel gordijn nodig,ze vinden de weg wel via deuren,en het worden stof nesten :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor edward28 » za feb 21, 2015 21:49

galebreaker is topgordijn
edward28

Berichtdoor Jds » zo feb 22, 2015 01:10

jan.nl schreef:
C L schreef:Ik had graag even de mening gehad over de keuze tussen windzeilen van vervaeke en van ato. Voor mijn jongveestal (opening 1.5m) zou ik voor windzeilen gaan met klimaatcomputer en regensensor. Bij vervaeke is dit dan het zwaar systeem. Ik hoor vaak van medelandbouwers dat de service en garantie van vervaeke vaak te wensen overlaat, maar er zijn ook landbouwers die heel content zijn van vervaeke. Ato (serry agri nv) is qua service zeker goed, maar ik vind de afwerking van het vogelgordijn minder afgewerkt bij ato dan bij vervaeke. De oude computers van vervaeke waren niet goed, hoor ik overal maar ze hebben nu een nieuwe computer op de markt die blijkbaar veel beter is en geen problemen meer geeft. Ik vind wel dat het mechanische gedeelte (oprolsysteem) sterker is van ato doordat de motor bovenaan zit en met hoekboiten werkt ipv een ketting (vervaeke). Moest ik de 2 kunnen combineren zou ik het ideale windgordijn hebben, maar dit is niet mogelijk :(

Je heb geen vogel gordijn nodig,ze vinden de weg wel via deuren,en het worden stof nesten :yes:

Dacht dat hier in BE vogelgordijn verplicht is, of anders soort dodemansbediening waarbij het op- of afrollen direct stopt als je de knop loslaat. Deze verplichting zou er gekomen zijn door enkele (dodelijke) ongelukken met kinderen die langs buiten aan de zeilen konden. Door vogelgordijn is de buitenkant afgeschermd en zouden die ongelukken niet meer kunnen
Jds

Beroep: Melkveehouder, staalnemer

Berichtdoor poekske » di feb 24, 2015 12:53

Jds schreef:
jan.nl schreef:

Dacht dat hier in BE vogelgordijn verplicht is, of anders soort dodemansbediening waarbij het op- of afrollen direct stopt als je de knop loslaat. Deze verplichting zou er gekomen zijn door enkele (dodelijke) ongelukken met kinderen die langs buiten aan de zeilen konden. Door vogelgordijn is de buitenkant afgeschermd en zouden die ongelukken niet meer kunnen

klopt. Heb je zuk moetenblijvenknopjedraaien knop, ram je er een bezemsteel onder. Motor stipt toch automatisch op farm waar ik soms ga
poekske

Beroep: binnenkort zelfstandig slager
Interesses: vlees melk en machines

Berichtdoor eikelenboom » di feb 24, 2015 22:20

edward28 schreef:galebreaker is topgordijn

Hoezo zou deze beter zijn dan de andere zeilen.
eikelenboom

Beroep: Veehouder

Keer terug naar Koe en stal