usa ligboxen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met huisvesting.

Moderator: Moderators

Re: usa ligboxen

Berichtdoor Richt » zo nov 06, 2016 11:18

gydo schreef:
VandenBroek schreef:Wij hebben ook boxen met een rechte onderbuis (n) ik ben van plan om de boxen naar voor te schuiven om de koeien meer ruimte te geven ,zou dit problemen kunnen geven omdat de box dan korter word dan het boxdek? (speenbetrappingen) heeft hier iemand ervaring mee :?: :wink:

Hier is de box ook wat korter.
De koeien kunnen veel makkelijker omdraaien om achterstevoren in de box te gaan liggen.
Maar ik heb dan ook jerseys. Dat helpt ook niet mee :roll:
Moet zeggen dat sinds ik ze wat smaller heb staan het wel een stuk minder is geworden. (y)

omdraaien komt vooral door de breete, hier loopt jongvee in een oude melkvee stal en boxen zijn nog niet smaller gezet, klein leren ze het en sommige leren het niet weer af, nu 2 koeien op de 120 die anders om liggen, vaan ook naast elkaar, net de 3 boxen tussen KV station en muur, die breeder zijn als alle andere boxen, dat hebben deze 2 beestjes al snel uitgevonden, andere boxen gaan ze haast niet in.
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor MelkboerLuc » zo okt 15, 2017 12:50

Tijd voor een meerkeuzevraagje ...

Voor een renovatieproject (of uitbreiding) kan ik nog een 20-tal ligboxen gebruiken.

Op tweedehands zijn ze volop in de aanbieding, pakweg van 5 tot 25 € met een uitschieter van 55

Als prijs onbelangrijk is, in welke volgorde van comfort voor koe (en boer) zou je de afbeeldingen dan plaatsen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Freedom of speech: je hebt het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk altijd al gelijk had
voor reisavonturen
MelkboerLuc

Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor poekske » zo okt 15, 2017 12:55

Voorlaatste icm diepstrooisel
poekske

Beroep: binnenkort zelfstandig slager
Interesses: vlees melk en machines

Berichtdoor john jakobs » zo okt 15, 2017 13:03

2 te veel werk 3 is met verhoogde kopruimte liggen toch nog wel wat koeien voor de box 4 is bruland box is een sterke box heb er hier 10 als voerligbox op de voergang waar ze de rest gesloopt hebben
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor hendrik83 » zo okt 15, 2017 14:34

Wij hebben 1 3 en 7. 1 is de favoriete 3 heben wel bij de drachtige pinken en werken daar goed maar moet je niet willen bij melkkoeien. De buis vanaf de poot naar voren zit daar ronduit *** te laag om de kop onderdoor te doen met het opstaan en te hoog om hem er overheen te gooien
hendrik83

Beroep: werkverschaffer voor een leger ambtenaren

Berichtdoor Hookwood Holsteins » zo okt 15, 2017 16:18

hendrik83 schreef:Wij hebben 1 3 en 7. 1 is de favoriete 3 heben wel bij de drachtige pinken en werken daar goed maar moet je niet willen bij melkkoeien. De buis vanaf de poot naar voren zit daar ronduit *** te laag om de kop onderdoor te doen met het opstaan en te hoog om hem er overheen te gooien

Als de koeien de kop opzij moeten doen om op te staan dan heb je te weinig ruimte voor de boxen.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor hendrik83 » zo okt 15, 2017 18:19

Hookwood Holsteins schreef:
hendrik83 schreef:Wij hebben 1 3 en 7. 1 is de favoriete 3 heben wel bij de drachtige pinken en werken daar goed maar moet je niet willen bij melkkoeien. De buis vanaf de poot naar voren zit daar ronduit *** te laag om de kop onderdoor te doen met het opstaan en te hoog om hem er overheen te gooien

Als de koeien de kop opzij moeten doen om op te staan dan heb je te weinig ruimte voor de boxen.

Eens maar ja die stal is van 83 dus nog boxen van 210 lang. Is nu de jongvee stal dus geen problemen mee
hendrik83

Beroep: werkverschaffer voor een leger ambtenaren

Berichtdoor Hookwood Holsteins » zo okt 15, 2017 18:46

hendrik83 schreef:
Hookwood Holsteins schreef:

Eens maar ja die stal is van 83 dus nog boxen van 210 lang. Is nu de jongvee stal dus geen problemen mee
Ik heb hier ook van die paddestoelboxen maar 260 tot de muur dus dat scheelt. Moet nog nog eens de neusboom wat hoger zetten maar dan zitten de spanten eigenlijk in de weg of ik moet hem aan de binnenkant monteren

Verstuurd vanaf mijn F5321 met Tapatalk
Hookwood Holsteins

Berichtdoor poekske » zo okt 15, 2017 19:01

bij veel ligboxen krijg ik serieuze jeuk als ik koeien zie sukkelen hoe ze opstaan, en nieuw of oud, op veel plaatsen :roll:
poekske

Berichtdoor wit » zo okt 15, 2017 21:28

poekske schreef:bij veel ligboxen krijg ik serieuze jeuk als ik koeien zie sukkelen hoe ze opstaan, en nieuw of oud, op veel plaatsen :roll:

Als de boxen ruim genoeg zijn maakt het weinig uit welke boxafscheiding je hebt.
wit

Berichtdoor jan.nl » ma okt 16, 2017 07:22

poekske schreef:bij veel ligboxen krijg ik serieuze jeuk als ik koeien zie sukkelen hoe ze opstaan, en nieuw of oud, op veel plaatsen :roll:

Weet je ook de oorzaak :roll:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Sander » ma okt 16, 2017 07:52

kan schimmel zijn :yes:
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor poekske » ma okt 16, 2017 08:13

Ik moet boeren de les niet spellen, dus zwijgen is de boodschap meestal.
poekske

Berichtdoor jan.nl » ma okt 16, 2017 09:59

poekske schreef:Ik moet boeren de les niet spellen, dus zwijgen is de boodschap meestal.

Ja daar hebben we hier een forum voor :lol:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor boer pieter » ma okt 16, 2017 10:19

beetje kerel zegt wat ie denkt :lol: :lol:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en stal