Moderator: Moderators
Rob MB schreef:als ik het dus goed begrijp is het lichtnet niet op zulke grote terug leveringen voorbereid.balen maar je doet er niets aan
![]()
Heb ook al eens meerdere malen aan zonnepanelen gedacht, maar als ik het ooit door ga zetten weet ik één ding zeker. nooit meer opwekken dan je eigen verbruik +/- . geruchten over belasting over je levering, "transport" kosten die de leveranciers willen vragen.
M H schreef:hier ook zonnepanelen, zoveel als dat we zelfvoorzienend zijn, maar feitelijk gebruiken we nog geen 1/3 zelf, rest wordt terug geleverd. je zou in ieder geval een accu moeten hebben om bv voor een nacht op te kunnen slaan, zeker voor robot bedrijven zou dit erg interessant kunnen zijn. opslaan voor een maand of nog langer, heb je volgens mij enorme accu's voor nodig, en zijn maar gevaarlijke objecten dan lijkt mij...
jan.nl schreef:M H schreef:hier ook zonnepanelen, zoveel als dat we zelfvoorzienend zijn, maar feitelijk gebruiken we nog geen 1/3 zelf, rest wordt terug geleverd. je zou in ieder geval een accu moeten hebben om bv voor een nacht op te kunnen slaan, zeker voor robot bedrijven zou dit erg interessant kunnen zijn. opslaan voor een maand of nog langer, heb je volgens mij enorme accu's voor nodig, en zijn maar gevaarlijke objecten dan lijkt mij...
Bij jullie is veel water achter de boerderij,met overtollige stroom pomp je water in een groot meer,heb je stroom nodig dan laat je het meer weer leeg lopen en wek je stroom op
Arie schreef:Ik denk da het waterschap het geen goed idee gaat vinden
jan.nl schreef:M H schreef:hier ook zonnepanelen, zoveel als dat we zelfvoorzienend zijn, maar feitelijk gebruiken we nog geen 1/3 zelf, rest wordt terug geleverd. je zou in ieder geval een accu moeten hebben om bv voor een nacht op te kunnen slaan, zeker voor robot bedrijven zou dit erg interessant kunnen zijn. opslaan voor een maand of nog langer, heb je volgens mij enorme accu's voor nodig, en zijn maar gevaarlijke objecten dan lijkt mij...
Bij jullie is veel water achter de boerderij,met overtollige stroom pomp je water in een groot meer,heb je stroom nodig dan laat je het meer weer leeg lopen en wek je stroom op
Jds schreef:jan.nl schreef:M H schreef:hier ook zonnepanelen, zoveel als dat we zelfvoorzienend zijn, maar feitelijk gebruiken we nog geen 1/3 zelf, rest wordt terug geleverd. je zou in ieder geval een accu moeten hebben om bv voor een nacht op te kunnen slaan, zeker voor robot bedrijven zou dit erg interessant kunnen zijn. opslaan voor een maand of nog langer, heb je volgens mij enorme accu's voor nodig, en zijn maar gevaarlijke objecten dan lijkt mij...
Dit wordt in wallonie toegepast, in Coo pompen ze bij stroomoverschot water omhoog en bij verbuikspieken via turbines omlaag en terug elektriciteit opwekken
Hindrik schreef:Rob MB schreef:als ik het dus goed begrijp is het lichtnet niet op zulke grote terug leveringen voorbereid.balen maar je doet er niets aan
![]()
Heb ook al eens meerdere malen aan zonnepanelen gedacht, maar als ik het ooit door ga zetten weet ik één ding zeker. nooit meer opwekken dan je eigen verbruik +/- . geruchten over belasting over je levering, "transport" kosten die de leveranciers willen vragen.
Gaat het 'probleem' niet oplossen Rob MB, op prima opwekdagen zal je meer opwekken dan je op dat moment verbruikt, en s'nachts en donkere dagen zal dat vaak andersom zijn.
Je zult dus als je je jaarverbruik zelf wilt opwekken moeten afnemen en leveren om uit te komen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten