Asbest van het dak, zonnepanelen erop

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met huisvesting.

Moderator: Moderators

Re: Asbest van het dak, zonnepanelen erop

Berichtdoor Henk » di okt 16, 2018 15:20

Ik las dat alle asbest in Tilburg gewoon in de grond wordt gedouwd :shock: Ze maken er lasagna van, zei een medewerker daar :yes: eerst een laag asbestplaten dan een laag verontreinigde grond :? dan weer asbest etc tec...

Mn vader leerde mij ooit om nooit iets in de grond te douwen want vroeg of laat kom je 't weer tegen zei ie...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » di okt 16, 2018 17:11

Daar bouwen ze straks een industieterrein op en alles in de beton en niet dieper graven dan een meter :lol:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Hindrik » di okt 16, 2018 21:14

Henk schreef:Ik las dat alle asbest in Tilburg gewoon in de grond wordt gedouwd :shock: Ze maken er lasagna van, zei een medewerker daar :yes: eerst een laag asbestplaten dan een laag verontreinigde grond :? dan weer asbest etc tec...

Mn vader leerde mij ooit om nooit iets in de grond te douwen want vroeg of laat kom je 't weer tegen zei ie...

Op zich had je vader natuurlijk groot gelijk, echter dat verrekte asbest wil niet branden dus de rooie haan kan er niks mee.
En och, in het plaatsje asbest delven ze het nog dagelijks uit de 'grond' dus geheel in het kringloop denken; gewoon in de grond douwen en 'zand er over'.
Zou enorm veel gezeik en pegels schelen, en waren Ned daken ver voor 2024 asbest vrij.
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor G.U. » di maart 05, 2019 10:19

https://nos.nl/artikel/2274562-bescherm ... sxFHRlBZ6U

Nu nog zien of gedult ook loont. Verplicht asbest saneren kan nu wel de prullenmand in en iig een mooi stuk goedkoper dan nu het geval is :D
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Henk » di maart 05, 2019 11:19

Voor mijn gevoel slaat dit weer net effe teveel de andere kant op :wink:
Een asbest dak is prima zolang je er niet aan gaat liggen slijpen zonder mondkapje.

Henk

Berichtdoor G.U. » wo maart 06, 2019 14:44

https://www.nieuweoogst.nu/nieuws/2019/ ... en-saneren

Ga mischien een cariereswitch maken naar dakhaas :yes:
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Jappie » wo maart 06, 2019 15:08

Als je de hele dag in die zooi staat te slijpen zal dat niet gezond zijn nee, maar welk stof is wel gezond om er de hele dag in te werken :?:
Maar wat schroeven er uit draaien is natuurlijk niet zo spannend :no:
Als je nu zelf aan de gang gaat om je dak te doen en je doet gewoon een goed masker op valt het allemaal wel mee, paar jaar terug ook 2 hokken laten slopen, kraan erbij met overdrukcabine, maar was mooi weer dus de machinist had vrolijk het raam open :?
Grote linten op het erf, net of die vezels dat kunnen lezen tot hier en niet verder :lol:
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor Richt » wo maart 06, 2019 16:10

Jappie schreef:Als je de hele dag in die zooi staat te slijpen zal dat niet gezond zijn nee, maar welk stof is wel gezond om er de hele dag in te werken :?:
Maar wat schroeven er uit draaien is natuurlijk niet zo spannend :no:
Als je nu zelf aan de gang gaat om je dak te doen en je doet gewoon een goed masker op valt het allemaal wel mee, paar jaar terug ook 2 hokken laten slopen, kraan erbij met overdrukcabine, maar was mooi weer dus de machinist had vrolijk het raam open :?
Grote linten op het erf, net of die vezels dat kunnen lezen tot hier en niet verder :lol:

Bij vochtig weer eraf halen, dan heb je amper stof, masker op, kan er weinig gebeuren, is allemaal niet zo spannend...
Maar dan hou je niet zoveel mensen aan het werk :!:
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Niels » do maart 07, 2019 06:35

Wij hebben hier ook zelf 1000 m2 gesloopt. Proffs masker gekocht, hoogwerker gehuurd en gaan. Hier hebben ze nooit zo moeilijk gedaan over asbest als in NL. Wel verpakt aangeleverd bij de stort.
Het gaat in NL nog gebeuren dat je zelfs geen houten plank meer zelf door mag zagen :mrgreen:
Niels

Berichtdoor G.U. » do maart 07, 2019 06:44

Dat valt denk ik wel wat mee maar bouwvakkers moeten steeds vaker de stofzuiger erbij hebben als ze willen boren/zagen. Worst ook nog wel eens verplicht. De bezem is al wel verboden op de bouw
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor poekske » do maart 07, 2019 07:27

Ga niet lang meer leven als ik dat allemaal hoor hoe "giftig" die asbest is, heb er namelijk genoeg in geboord en gewerkt als jonkie :mrgreen:
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Arie » do maart 07, 2019 07:37

Richt schreef:Maar dan hou je niet zoveel mensen aan het werk :!:

Nou ja … je gaat als boer zijnde niet zomaar zelf het dak van je koeienstal af halen. Dat is onbegonnen werk :roll:
Arie

Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Richt » do maart 07, 2019 07:44

Arie schreef:
Richt schreef:Maar dan hou je niet zoveel mensen aan het werk :!:

Nou ja … je gaat als boer zijnde niet zomaar zelf het dak van je koeienstal af halen. Dat is onbegonnen werk :roll:

Hoezo? Hoogwerker/teleskooplader erbij, meeste stallen waar asbest op zit hebben geen zij wanden van 4-5 meter hoog, is best te doen.
Wij hebben 2015 een lichtkoepel op het dak gezet en zelf de platen er af gehaald, telescoop lader een dag erbij en gaan. Maar hele boerderij is hier asbest vrij dus niks te vervangen

Sent from my iPhone using Tapatalk
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Henk » do maart 07, 2019 08:58

Richt schreef:
Arie schreef:Nou ja … je gaat als boer zijnde niet zomaar zelf het dak van je koeienstal af halen. Dat is onbegonnen werk :roll:

Hoezo? Hoogwerker/teleskooplader erbij, meeste stallen waar asbest op zit hebben geen zij wanden van 4-5 meter hoog, is best te doen.
Wij hebben 2015 een lichtkoepel op het dak gezet en zelf de platen er af gehaald, telescoop lader een dag erbij en gaan. Maar hele boerderij is hier asbest vrij dus niks te vervangen

Kan allemaal prima op bedrijven waar vader opa zoons broers of medewerkers rondlopen. Veel boeren werken letterlijk in hun uppie en dan peins je er niet over om zukke projecten zelf aan te gaan pakken :no:

Henk

Berichtdoor G.U. » do maart 07, 2019 09:37

Alleen het risico om te vallen en iets te breken als je alleen ben zou ik al niet willen lopen
Wâldgaren dairy
G.U.

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en stal