Moderator: Moderators
auke schreef:waar ik benieuwd naar ben is wat voor soort zand jullie gebruiken daar over de plas. tussen zand en zand zit net zoveelverschil als tussen een koe en een koe. en met soort bedoel ik dus de fijnheid/grofheid
Joris Laan schreef:Er vroeg ook nog iemand over zand uit de put krijgen?Dat is heel simple gewoon ieder jaar je put leeg scheppen met een kraan en/of loader.
macdonalds schreef:enig idee hoe pompener na een tijdje uitzien als je zand gebruikt, en weet je hoe leuk het is om een gierton leeg te scheppenmet eenemmertje om zand eruit te krijgen. als je met zand gaat spelen, is eendichte vloer een must.
Corjan schreef:macdonalds schreef:enig idee hoe pompener na een tijdje uitzien als je zand gebruikt, en weet je hoe leuk het is om een gierton leeg te scheppenmet eenemmertje om zand eruit te krijgen. als je met zand gaat spelen, is eendichte vloer een must.
Dat zal mij allemaal een worst wezenHeb nu alle rekeningen binnen gehad en het kost mij 2000 extra voor het uit rijden. Dus mijn loonwerk kosten van 3 cent per liter gaan wat omhoog
Maar hou altijd nog meer geld in het bakkie dan als ik zaagsel zou moeten kopen
![]()
Omdat die rekening van ongeveer 14000 dollar naar 6000 gaat
Gerben77 schreef:Heeft iemand al een soort zandzuiger gezien in werking.![]()
(i.p.v mestschuif of bobcat die mest+zand wegschuift ) een trekker met kiepbare mesttank met een soort schuif die mest+zand opzuigt.
(Ik geloof dat van bakel dit ding ontwikkelt heeft usa equipment?)
Ik heb deze "stofzuiger/mesttank" een aantal keeren zien werken en het werkt alleen is erg duur en je moet ruime stallen hebben om er zonder broken met trekker en mesttank door heen te schueren.Het is overgens geen uitvinding van Alex v.Bakel maar hij heeft het wel heel mooi gemaakt met zo"n halve muge fiets aan de tankGerben77 schreef:Heeft iemand al een soort zandzuiger gezien in werking.![]()
(i.p.v mestschuif of bobcat die mest+zand wegschuift ) een trekker met kiepbare mesttank met een soort schuif die mest+zand opzuigt.
(Ik geloof dat van bakel dit ding ontwikkelt heeft usa equipment?)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten