ligboxraadsel

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met huisvesting.

Moderator: Moderators

Re: ligboxraadsel

Berichtdoor Talis » wo dec 19, 2018 08:14

Richt schreef:
Talis schreef:nee nog nooit een koe doodgegaan. Volgens mij ligt er ook niemand onder en met de bouwerij ook geen mob verloren.
ik ben nu aan het opletten maar op dezelfde rij vanaf de andere kant de 4e box ligt de laatste week ook al geen koe..

Bij zoveel onderbezetting zou ik er niet teveel bij gaan zoeken, of zet eens een 15 ligboxen dicht, kijken of er dan wel een koe in gaat
Zo kwam ik erachter.. 1x in de 2 weken hebben we de mestscheider. En dan kunnen ze eerste twee uur alleen in de boxen komen die bij de voergang liggen.. rest is afgesloten. En ook dan blijft die ene in ieder geval leeg. Die andere zal ik morgen bekijken...

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L21 met Tapatalk
Talis

Berichtdoor APPELMOES » wo dec 19, 2018 11:07

de betreffende box wordt wel iedere keer vlak geharkt?
APPELMOES

Berichtdoor Talis » wo dec 19, 2018 11:57

APPELMOES schreef:de betreffende box wordt wel iedere keer vlak geharkt?

elke dag 2 keer.
Talis

Berichtdoor wit » do dec 20, 2018 20:31

Probeer het eens met zout.
box leegscheppen ,paar zakken zout over de bodem verdelen,box weer vullen.
Niet geschoten altijd mis.
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor rvm » vr dec 21, 2018 10:24

En als je die box eens met zand vult?
rvm

Beroep: boer

Berichtdoor john jakobs » vr dec 21, 2018 14:17

bel eens een wichelroede loper
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Antbo » vr dec 21, 2018 18:26

john jakobs schreef:bel eens een wichelroede loper

Moet je wel een goede hebben iemand die in een zeer breed gamma zoekt en niet alleen op water of wateraders .
Antbo

Berichtdoor Antbo » vr dec 21, 2018 18:48

opelmanta schreef:Als je Stef Freriks uitnodigt wil je dat dan op YouTube zetten. Altijd grappig, een boerende volwassen man.

Lach er maar mee ik ben blij dat er mensen zijn als Stef , anders was ik geen melkveehouder meer geweest .

opelmanta ; wat zou gij doen als de wetenschap (verschillende dierenartsen , onderzoekers zelfs uit het buitenland ) de problemen op je bedrijf niet onder controle krijgen .
Antbo

Berichtdoor Talis » za dec 22, 2018 15:52

Antbo schreef:
opelmanta schreef:Als je Stef Freriks uitnodigt wil je dat dan op YouTube zetten. Altijd grappig, een boerende volwassen man.

Lach er maar mee ik ben blij dat er mensen zijn als Stef , anders was ik geen melkveehouder meer geweest .

opelmanta ; wat zou gij doen als de wetenschap (verschillende dierenartsen , onderzoekers zelfs uit het buitenland ) de problemen op je bedrijf niet onder controle krijgen .

soms moet je wat. Is overigens hier nog niet de noodzaak. Maar heb nu al een 2e box ontdekt waar de laatste 2 weken geen koe in gelegen heeft. Dus zal volgend voorjaar toch maar eens kijken of zo`n wichelman een reden kan ontdekken.
Talis

Vorige

Keer terug naar Koe en stal