Boxmatrassen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met huisvesting.

Moderator: Moderators

Re: Boxmatrassen

Berichtdoor Sander » do aug 27, 2015 10:30

gewoon geen matrassen nemen :idea:
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor poekske » do aug 27, 2015 10:35

(y)
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor van wijk » do aug 27, 2015 11:40

met zaagsel en lavameel gaat t hier best met de mayo's, maar ja de koeien liggen in de wei... :mrgreen:
van wijk

Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Mellek » do aug 27, 2015 11:42

Ja hier niet, maar heb ook geen overrijdbare roosters in een stal van 40 jaar oud, weidegang willen we volgend jaar bekijken, maar dan moet er een robot bij, en een kavelpad, water staat op het land vlak achter de stal (n) .
99 problems but a cow aint one
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Henk » do aug 27, 2015 12:06

G.U. schreef:Was deze zomer even gestopt met voordippen. Scheelt nogal wat tijd maar ben er maar weer mee begonnen want wat henk zegt; dan kun je wel blijven poetsen en met even voordippen vliegt het vuil van de spenen 8)

Wij behandelen al meer dan een jaar voor met vochtige doeken (y) dan krijg je ze vrij snel zuiver :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Rob MB » do aug 27, 2015 15:45

Mellek schreef:Ik weet niet hoe het bij anderen is, maar met dit weer vind ik het maar vieze zweetmatten die Mayo's. Ook met 2x daags gemalen stro en lavameel instrooien. Genoeg dikke hakken ook.

Heb je de matrassen via ons? of via het grijze circuit uit het verleden? als je even je gegevens geeft via de PM kom ik even langs.
Rob van MAYO | Mapman zonder map | Woarumme nie?
Rob MB

Berichtdoor Niels » do aug 27, 2015 18:08

Mellek schreef:Ik weet niet hoe het bij anderen is, maar met dit weer vind ik het maar vieze zweetmatten die Mayo's. Ook met 2x daags gemalen stro en lavameel instrooien. Genoeg dikke hakken ook.

Waar zit de "like" knop op deze site? Ik dacht dat ik weer eens de enige was :wink: :roll:
Niels

Berichtdoor poekske » do aug 27, 2015 18:10

Fb verslaafde :lol:
poekske

Berichtdoor boer pieter » do aug 27, 2015 18:25

Ik vind het een beetje flauw ,wij hebben net een noppenmat gelegd omdat mijn matrassen allemaal stuk gaan .als je geen alternatief hebt moet je wat er liggen duizenden koeien op rubber en die gaan heus niet allemaal dood of krijgen dikke hakken voeren is nog steeds het belangrijks
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Mellek » do aug 27, 2015 18:36

Nee dood gaan ze niet :roll: , wel melk uitliggen, maar ze moeten niet beweren van "geen dikke hakken" want die heb je echt wel, met elke matras.
's Winters gaat dat wel veel beter misschien een paar koeien.
Ja rantsoenwisseling, 's zomers voeren we balen i.p.v. kuil dus zal daar wel aan liggen. Voeren nu krijt bij maar zie nog geen verandering.
99 problems but a cow aint one
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Sander » do aug 27, 2015 18:43

Mellek schreef: met elke matras.

:no:
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Niels » do aug 27, 2015 18:58

boer pieter schreef:Ik vind het een beetje flauw ,wij hebben net een noppenmat gelegd omdat mijn matrassen allemaal stuk gaan .als je geen alternatief hebt moet je wat er liggen duizenden koeien op rubber en die gaan heus niet allemaal dood of krijgen dikke hakken voeren is nog steeds het belangrijks

Dan nodig ik Moduulbouw uit contact op te nemen met mijn nederlandse voeradviseur en dan hoor ik wel wat ik moet veranderen. :cheers:
Niels

Berichtdoor jvt » do aug 27, 2015 19:08

ieder die wil kiezen voor diepstrooisel begrijp ik volledig, iedereen die kiest voor matten of matrassen ook. Bij ons matrassen, af en toe een dik hakje, gebruiken een halve vrachtwagencombi zakken zaagsel in de 9 maanden, en nauwelijks werk met bijstrooien. In ons geval gewoon super, celgetal is wel verdubbeld vd zomer van 75.000 naar 150.000, coli vd zomer nul. Als arbeid een knelfactor is en machinaal instooien niet praktisch, hou ze maar op matten of matrassen. Wil je summum van koecomfort, wil je daar een bult arbeid insteken of kun je dit praktisch mechaniseren, kies je voor diepstrooisel. Very simple, kunnen hier nog driehonderd topics en reacties aan wijden, maar dit blijft gewoon de kern vh verhaal.
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor poekske » do aug 27, 2015 19:18

Diepstrooisel veel werk? Om de twee weken eens bijvullen, verders bijna noppes werk :wink:
poekske

Berichtdoor Niels » do aug 27, 2015 19:43

@jvt, je reactie is net 10 minuten oud en Poekske trekt al weer de kern uit je verhaal. :roll:
Niels

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en stal