Automatische tochtigheidsdetectie van koeien.

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Re: Automatische tochtigheidsdetectie van koeien.

Berichtdoor Henk » za feb 03, 2018 17:07

jvt schreef: Heb zelf de indruk dat koeien die je later pakt meer stierkalveren geven dan die je vroeg pakt.

Dat kan best wel es kloppen :yes: Toen wij nog een stier bij de pinken hadden was het aandeel vk uit pinken elk jaar ruim boven de 50%. Een stier kruipt er ook op zo gauw de pink het toe laat, dus vroeg in de tocht :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor auke » za feb 03, 2018 20:26

hier meestal in de eerste ronde dus tussen half 7 en 9 zijn ze meestal wel geweest. Een koe die ik smorgens tochtig zie gaat er ook gewoon bij en wacht ik niet tot de volgende dag
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor arnoud » za feb 03, 2018 20:39

Corjan had in NL zo n H Ramp meeting voor juiste ins. tijdstip voor kuisen. Ik dacht dat het laat in de tocht was. En n andere theorie is bij vroeg insemineren de vrouwelijke zaadcellen niet zo lang uithouden als mannelijke dus over blijven als t eitje ontvangst bereid is.. :idea:
arnoud

Beroep: boer

Berichtdoor elevator » ma feb 12, 2018 20:37

Henk schreef:
jvt schreef: Heb zelf de indruk dat koeien die je later pakt meer stierkalveren geven dan die je vroeg pakt.

Dat kan best wel es kloppen :yes: Toen wij nog een stier bij de pinken hadden was het aandeel vk uit pinken elk jaar ruim boven de 50%. Een stier kruipt er ook op zo gauw de pink het toe laat, dus vroeg in de tocht :yes:

Bij een dekking moet het sperma nog een stukje verder zwemmen dan bij een inseminatie . Daarom moet een inseminatie gedaan worden in de tweede helft van de cyclus .
Da hei mooi a doan
elevator

Vorige

Keer terug naar Koe en gezondheid