vruchtbaarheidsanalyse

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Re: vruchtbaarheidsanalyse

Berichtdoor Corjan » vr jan 11, 2019 14:19

Hier ook met verdoven en painkiller :yes: Veearts heeft het een keer voorgedaan voor mijn dochter and ready to go (y) Is hier ook een onderdeel van ProAction program. Dus ook verplicht. Dus even cursus van de vet en ready to go. Kan iedereen. Dus waarom mogen jullie dat zelf niet meer :?: :? ……….Tis een beetje een optel som bij jullie aant worden (n) ……..Mest rijden mag alleen door de loonwerker………..onthoornen door de vet...……….en wat is het volgende?...…...alleen klauw bekappen door een bekapper :?: ……………...En over een paar jaar mag je zelf niet meer de koeien melken maar moet je daar professional melkers voor in huren :?: ………..Hoever laten jullie het komen :?:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Henk » vr jan 11, 2019 18:23

Corjan schreef:Hier ook om de twee weken preg check. Vaak binnen een uur weer weg. Kalfies verdoven doet mijn dochter van 16 tegenwoordig (y) Daar wil ik niet dat de veearts daar ook maar een minuut aan besteed :!:

Wij mogen zelf niet verdoven :no: En omdat de vet toch komt om te verdoven laat ik ze meteen de hoornpitjes maar uitwippen.

Verder hier altijd de zelfde strategie als King toegepast :arrow: na ins niet meer tochtig = drachtig :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor inseminatieservice » vr jan 11, 2019 18:32

willemk schreef:zijn er hier mensen die ervaring hebben met drachtigheidscontrole via de melk?. Onze melkcontrole wil nl een proef gaan doen om via het melkmonster, tegen betaling, een drachtigheidscontrole te doen. Ik sta bijna op het punt om een nieuwe usg te kopen en begin nu te twijfelen. Hoe zeker is deze manier van bepalen en waarop is die gebaseerd.? Wordt die techniek ook op de melkrobots gebruikt of zijn wij in polen een voorloper op dit gebied :mrgreen:

Vorige week drachtcontrole gedaan op een bedrijf die het ook deed via melkmonster. veehouder vond het betrouwbaar als hij melk liet onderzoeken na 70 dgn van inseminatie. Wij vonden toch een stuk of 6 koeien die langer dan 100 dgn dracht moesten hebben en nu opeens gust waren, op een veestapel van 120 koeien. Mijn medewerkster kende de veestapel en had al weinig vertrouwen in die drachtkontrole via melk, nou daar is bij mij ook niets geen goeds van overgebleven.
inseminatieservice.nl
inseminatieservice

Beroep: RMS Inseminator
Interesses: Vruchtbaarheid van de koe

Berichtdoor hendrik83 » vr jan 11, 2019 20:13

inseminatieservice schreef:
willemk schreef:zijn er hier mensen die ervaring hebben met drachtigheidscontrole via de melk?. Onze melkcontrole wil nl een proef gaan doen om via het melkmonster, tegen betaling, een drachtigheidscontrole te doen. Ik sta bijna op het punt om een nieuwe usg te kopen en begin nu te twijfelen. Hoe zeker is deze manier van bepalen en waarop is die gebaseerd.? Wordt die techniek ook op de melkrobots gebruikt of zijn wij in polen een voorloper op dit gebied :mrgreen:

Vorige week drachtcontrole gedaan op een bedrijf die het ook deed via melkmonster. veehouder vond het betrouwbaar als hij melk liet onderzoeken na 70 dgn van inseminatie. Wij vonden toch een stuk of 6 koeien die langer dan 100 dgn dracht moesten hebben en nu opeens gust waren, op een veestapel van 120 koeien. Mijn medewerkster kende de veestapel en had al weinig vertrouwen in die drachtkontrole via melk, nou daar is bij mij ook niets geen goeds van overgebleven.

dan is de methode niet tochtig=drachtig nog betrouwbaarder
hendrik83

Beroep: werkverschaffer voor een leger ambtenaren

Vorige

Keer terug naar Koe en gezondheid