Klauw bekapbox

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Re: Klauw bekapbox

Berichtdoor Flyinghollander » wo nov 02, 2016 15:55

G.U. schreef:Ik vind dat handlieren altijd machtig mooi als ik bedenk hoeveel duizend duurder zo'n superluxe box is 8)

Je rug kost niks ;) heb een dutch care box, leuke box voor redelijke prijs
Flyinghollander

Berichtdoor jaap.dk » wo nov 02, 2016 18:09

Jozef schreef:Beetje rond aan het kijken naar een andere bekapbox. Heb nu nog een redelijk simpele van wopa, maar ben het handlieren wel keer zat :oops: Bekap hier zoveel mogelijk alles zelf en heb er ook wel schik in (y)
Nou kwam ik gister in Hardenberg de gds box tegen. Wat ik er van maken kan, leek me dit wel een mooie box. Iemand ervaring mee? Volledig elektrisch. Ook buikriem en dergelijke.

Bij Wopa op de stand stond een hydraulische box, maar die was me even te duur :oops:

ik zou toch voor de wopa gaan........ik heb sinds een jaar of vier/vijf een gds box en darvoor altijd met een wopa bekapt, ik vind de manier waarop de buiksingel omhoog gaat bij een wopa beter, de gds boks zit ie te ver naar achteren waardoor de buikriem bij sommige koeien te ver naar achter gaat, en de koeien voorover vallen.

heb dit vant jaar opgelost door de ouwe motor van mijn wopa box op de gds box te zetten.......werkt nu veel mooier. (y)
jaap.dk

Berichtdoor Henk » wo nov 02, 2016 19:49

Flyinghollander schreef:
G.U. schreef:Ik vind dat handlieren altijd machtig mooi als ik bedenk hoeveel duizend duurder zo'n superluxe box is 8)

Je rug kost niks ;) heb een dutch care box, leuke box voor redelijke prijs

Sinds wanneer krijg je het in je rug van het draaien aan een paar hendeltjes :o :?:
Ik ben zelf zo krom als een hoepel maar ik handlier dat het een lieve lust is :yes: en voordeel vind ik dat ik kan voelen wanneer het 'aan' is ipv te kort of te ver omhoog gelierd :yes:

Als je dagelijks 10 koei moet doen wordt het wel wat anders mss :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

Wekelijks een nieuwe blog over Boer Zoekt Vrouw op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Flyinghollander » wo nov 02, 2016 20:18

Nee, dure trekker met airco, vario bak daar word druk geld aan uit gegevens en leuke bekapbox kost je nog geen 20% van zo trekker en je ziet direct resultaat :idea: :wink:
Flyinghollander

Berichtdoor poekske » wo nov 02, 2016 20:56

Henk heeft geen varios :wink: . Vind de henkens top kapboxxen
poekske

Beroep: Arbeider in slagerij / helper op boerderijen
Interesses: melkkoeien en alles errond, en machines

Berichtdoor MarcB » wo nov 02, 2016 21:03

Als je een degelijke box zoekt kijk dan hier naar
http://kvk.dk/en/webshop/products/group ... 10800-1KVK
Heb zelf nog een oude Wopabox Met zwengels. Bevalt goed voor acuut kreupele koeien. Enige verbetering wat ik mis is een klembeugel waar je je achterpoot klem kan zetten.
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor Dolph » wo nov 02, 2016 21:22

jaap.dk schreef:
Jozef schreef:Beetje rond aan het kijken naar een andere bekapbox. Heb nu nog een redelijk simpele van wopa, maar ben het handlieren wel keer zat :oops: Bekap hier zoveel mogelijk alles zelf en heb er ook wel schik in (y)
Nou kwam ik gister in Hardenberg de gds box tegen. Wat ik er van maken kan, leek me dit wel een mooie box. Iemand ervaring mee? Volledig elektrisch. Ook buikriem en dergelijke.

Bij Wopa op de stand stond een hydraulische box, maar die was me even te duur :oops:

ik zou toch voor de wopa gaan........ik heb sinds een jaar of vier/vijf een gds box en darvoor altijd met een wopa bekapt, ik vind de manier waarop de buiksingel omhoog gaat bij een wopa beter, de gds boks zit ie te ver naar achteren waardoor de buikriem bij sommige koeien te ver naar achter gaat, en de koeien voorover vallen.

heb dit vant jaar opgelost door de ouwe motor van mijn wopa box op de gds box te zetten.......werkt nu veel mooier. (y)

Ik heb zelf ook de gds box. Ik ben er blij mee! En met die buiksingel heb ik geen problemen mee. (y)
Werkt vele malen plezieriger zonder handlieren en je bent veel meer de baas over de koe. Als koetje denkt ik ben het zat en gaat hangen/liggen kun je met een handlier niks meer beginnen :no:
Dolph

Beroep: Melkveehouder
Interesses: ja

Berichtdoor Sander » wo nov 02, 2016 21:44

heb sinds 2011 ook gds box. bevalt hier ook prima. wopa is veel te duur. toch kan ik me wel vinden in opmerking van jaap. ik heb dat ook wel eens, maar dat is alleen bij van die trutten die gaan hangen. dan ff alle vier poten weer aan grond zetten, ff opnieuw lieren en klaar. maar misschien kun je gds ff melden dat ze hem wat verder vooruit moeten zetten.

dat hier mensen nog zielig gaan doen over kosten van een elek box moet ik toch wel erg om lachen. had hiervoor een henkes box met handlieren. schijtbox
Dit oerwoud aan regels heeft u te danken aan Piet Boer
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor koeruben » wo nov 02, 2016 22:23

Hebben gewoon zelf ff een elektro liertje op de box gemaakt zodat we de achterpoten in ieder geval elektrisch kunnen heffen. Kost niet zo veel en scheelt bult draaien.
Gr,Ruben
koeruben

Beroep: boer in opleiding
Interesses: veehouderij

Berichtdoor Henk » do nov 03, 2016 12:10

Sander schreef:
dat hier mensen nog zielig gaan doen over kosten van een elek box moet ik toch wel erg om lachen. had hiervoor een henkes box met handlieren. schijtbox

Gaat mij niet speciaal over de kosten maar meer wat de toegevoegde waarde is. Een goeie stoel in mn slepper is me meer waard want ik maak het twintigvoudige aan uren daar op tov met de kapbox :yes:
Ik bekap nu zo'n 10 jaar in een simpele Henkes en dat was een hele vooruitgang in vergelijk met wat ik de eerste 15 jaar had namelijk gewoon een Vink beugel met liertje, gemonteerd achter op een ligbox :yes:
En daar deed ik indertijd evengoed het hele koppel mee.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

Wekelijks een nieuwe blog over Boer Zoekt Vrouw op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor boer pieter » do nov 03, 2016 12:21

ik heb een hoekstra box wel met een motortje maar die gebruik ik zelden kan sneller een poot opdraaien dan eerst een kabel uitleggen ,maar ik doe alleen de koeien die nodig zijn laat alles 2 keer per jaar doen dan heb je er al een stuk minder ,maar als ik zelf alles deed kocht ik ook een goede box met alles er op en aa n werkt toch een stuk makkelijker
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Richt » do nov 03, 2016 15:59

Hier net een nieuwe Henken box staan, hadden een Paul Werner maar dat was echt helemaal niks, kon geen poot fatsoenlijk vast gezet worden, en ook nog eens heel duur ding (kost ca 4000€ nieuw, kaale versie) dus mooi voor 2/3 van nieuwprijs 2de hands verkocht en bijna niks hoeven bijleggen op nieuwe box (simpele uitvoering zonder elektro)
onze Klauwbekapper raadde deze box aan.
We doen alleen de probleem gevallen, elke 5 maand komt klauwbekapper voor hele koppel.

deze hadden wij
http://www.rinderputzmaschine.de/images ... /wabb4.jpg

deze nu
http://www.klauwbekapboxen.nl/productde ... ucts_id=23
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor poekske » do nov 03, 2016 16:45

(y) deze hebben we hier ook.
poekske

Berichtdoor MarcB » do nov 03, 2016 17:02

Die hebben tenminste een goeie achterpoot fixerering. Is kijken of ik dat kan kopiëren naar mijn Wopabox.
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor poekske » do nov 03, 2016 17:16

Jip. Ik zit (of zat :oops: ) soms op men knieën erachter tijdens bekappen
poekske

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en gezondheid