Mortellaro

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Re: Mortellaro

Berichtdoor bekapper » di jan 24, 2017 20:07

Ik heb nooit verschil gemerkt als er wel of geen zinksulfaat werd gebruikt.
bekapper

Berichtdoor postma friesland » wo jan 25, 2017 09:57

Heb hier het voetbad voor de wachtruimte liggen ( zon hele grote) zodat de koeien met binnenlopen erdoor moeten. Kunnen daarna mooi in de schone wachtruimte middel zn werk doen en met melken heb je er 0 last van. Gebruiken alleen kopersulfaat en het bad ligt er elke melking vol met middel, dus 14 keer per week voetbaden. Sinds we dit doen hele verbetering gedaan op klauw gezondheid. Ook wel eens iets anders Erin gedaan maar dat werkt niet. Klauwbekapper zegt Dan altijd ja dat is gewoon wat zuur met blauwe kleurstof[THUMBS DOWN SIGN]

Sent from my iPhone using Tapatalk
postma friesland

Beroep: dairy farmer
Interesses: koeien, voeren.

Berichtdoor Richt » di feb 21, 2017 11:51

Mijn voeten bak is vorige week stuk gegaan (was een heel oud Polyester bad dat op maat gemaakt was, vergelijkbaar met wat schippers tegenwoordig op maat levert) en nu ben ik dus een nieuwe nodig.

Wie heeft adresjes waar zoiets op maat geleverd kan worden? terug loop is 145 breed dus een standaard bad is te smal, hebben al eens eerder geprobeerd met hekken dat smaller te maken voor een standaard bak, maar iets fatsoenlijks dat je kunt weg klappen is nog al lastig te bouwen, en beetje zonde om constant de terug loop (direct na de melkstal maar 2m lang) smaller te maken, dan lopen de koeien er niet meer zo snel uit... Of heeft iemand een idee (foto) hoe je makkelijk iets opklapbaar kunt inbouwen dat niet door de eerste lompe koe word plat gedrukt?
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor boer pieter » di feb 21, 2017 11:56

kun je geen beton storten hebben wij ook gedaan dan ben je er voor altijd af zal wel even een fototje maken
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Richt » di feb 21, 2017 11:58

boer pieter schreef:kun je geen beton storten hebben wij ook gedaan dan ben je er voor altijd af zal wel even een fototje maken

Is op de roosters, en bad doen we 1x week, als je een betonnen bak hebt moet je elke dag weer extra schoonmaken, wil het een beetje simpel houden
Richt

Berichtdoor boer pieter » di feb 21, 2017 12:04

was bij mij ook zo ,paar roosters er uit houten bak gemaakt en daar beton in , dat schoon maken valt ook wel mee spuit hem gewoon schoon na het melken
Afbeelding
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Henk » di feb 21, 2017 16:09

Richt schreef:Mijn voeten bak is vorige week stuk gegaan (was een heel oud Polyester bad dat op maat gemaakt was, vergelijkbaar met wat schippers tegenwoordig op maat levert) en nu ben ik dus een nieuwe nodig.

Wie heeft adresjes waar zoiets op maat geleverd kan worden? terug loop is 145 breed dus een standaard bad is te smal, hebben al eens eerder geprobeerd met hekken dat smaller te maken voor een standaard bak, maar iets fatsoenlijks dat je kunt weg klappen is nog al lastig te bouwen, en beetje zonde om constant de terug loop (direct na de melkstal maar 2m lang) smaller te maken, dan lopen de koeien er niet meer zo snel uit... Of heeft iemand een idee (foto) hoe je makkelijk iets opklapbaar kunt inbouwen dat niet door de eerste lompe koe word plat gedrukt?

Lang geleden ook es een voetbad laten maken op maat. Kan gewoon bij de meeste polyesterboeren :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Richt » wo feb 22, 2017 08:56

Henk schreef:
Richt schreef:Mijn voeten bak is vorige week stuk gegaan (was een heel oud Polyester bad dat op maat gemaakt was, vergelijkbaar met wat schippers tegenwoordig op maat levert) en nu ben ik dus een nieuwe nodig.

Lang geleden ook es een voetbad laten maken op maat. Kan gewoon bij de meeste polyesterboeren :yes:

En ding nog steeds goed? hoorde van een firma dat ze ze wel kunnen leveren maar niet meer willen leveren omdat ze vaak stuk gaan of toch niet bevallen :?
Richt

Berichtdoor Richt » wo feb 22, 2017 08:58

boer pieter schreef:was bij mij ook zo ,paar roosters er uit houten bak gemaakt en daar beton in , dat schoon maken valt ook wel mee spuit hem gewoon schoon na het melken
Afbeelding

Lijkt niet gek, alleen lopen er 2 keer daags koeien langs en kunnen die nergens anders langs de melkstal uit, eens kijken hoe zo iets van te voren gemaakt kan worden en dan later erin plaatsen
Richt

Berichtdoor Henk » wo feb 22, 2017 15:51

Richt schreef:

En ding nog steeds goed? hoorde van een firma dat ze ze wel kunnen leveren maar niet meer willen leveren omdat ze vaak stuk gaan of toch niet bevallen :?

Geen idee eik :roll: Heb 'm 12 jaar geleden achtergelaten op vorige farm. Hier heb ik een terugloopgang en daar passen de standaard maten in :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Vorige

Keer terug naar Koe en gezondheid