Para TBC

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Re: Para TBC

Berichtdoor boer pieter » za sep 13, 2014 21:00

worden die dieren dan geruimt john ook als ze gewoon er gezond uit zien
dat ben ik ook wel met jou eens pieterv maar voor zo ver ik weet ben ik overal vrij van
kun je er tegen enten
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor karst-jan » za sep 13, 2014 21:08

Nee je kan er niet tegen enten, gezonde beesten kunne je jonge kalveren besmetten en er is een kans dat de mogelijkheid er is dat je er de ziekte van krohn van kan krijgen. Het is volgensmij de zelfde bacterie maar bewijs dat je er van besmet raakt is nooit bewezen. Zouden er anders ook niet veel
Meer boeren chrone moeten hebben ?
life is short, do crazy stuff.
viva la weidegang
karst-jan

Interesses: alles met boer

Berichtdoor opelmanta » zo sep 14, 2014 00:37

01 maart 2012
boer pieter schreef:dat is in europa verboden denk ik maar had ook last van para en pres de koeien minder nu, en zijn 1000 liter gezakt maar heb wel aardig minder problemen laatste jaar, geen para koeien meer gezien. Verder denk ik dat al die maatregelen niet veel uithaalt veel werk en minimaal reseltaat,je kunt vanalles doen, maar als jou buurman er last van heeft en die komt een keer op bezoek met zijn strond laarsen ,en wat denk je van een loonwerker enz dan moet je je bedrijf dicht zetten En verder als die koeien gewoon goed melk geven en geen symtomen hebben gewoon door melken lijkt mij

Toch mooi dat je zonder maatregelen overal vrij van wordt in 3 á 4 jaar.
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor john verhaar » zo sep 14, 2014 01:10

boer pieter schreef:worden die dieren dan geruimt john ook als ze gewoon er gezond uit zien
dat ben ik ook wel met jou eens pieterv maar voor zo ver ik weet ben ik overal vrij van
kun je er tegen enten

Elke koe word bloed getapt als ze droog gaat elk jaar weer als ze pos. gevonden word krijgt ze een rood oormerk zodat iedereen ze erkent en weet wat te doen,ze kalft en wordt afgemolken ook als ze kern gezond lijken :!:
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor pieterv » zo sep 14, 2014 06:40

Hier moet ze binnen enkele maanden geruimd worden!!!
Zelfkennis; het begin van alle wijsheid...
pieterv

Interesses: alles met landbouw en koeien en varkens

Berichtdoor pieterv » zo sep 14, 2014 06:50

@john: waarom bloed tappen bij droog gaan?
Zelfkennis; het begin van alle wijsheid...
pieterv

Interesses: alles met landbouw en koeien en varkens

Berichtdoor Flyinghollander » zo sep 14, 2014 08:09

Lijkt me dat je dan weet of het einde oefening is zo voor die koe, dus merken met rood oormerk dus geen inseminatie en kalf direct duidelijk, maar is mijn gok.
Flyinghollander

Berichtdoor boer pieter » zo sep 14, 2014 08:13

is dat verplicht en wie bepaalt dat pieterv En toch is het waar opelmanta ben overal vrij van ik boer nu wat op een andere manier en voer minder mais ik weet niet of dat er iets mee temaken heeft maar volgens mij wel ,ook geen dieren inkopen
en bedrijfs kleding voor veearts inseminator ,toch weet ik ook wel dat het zo weer terug kan komen door mest wagens ed buren met strond laarsen maar we moeten er geen gesloten bedrijf van maken ,hier komen nog al wat mensen :yes:
boer pieter

Berichtdoor boer pieter » zo sep 14, 2014 14:45

hoorde vandaag van én buurman als je én koe laat testen op para en die is positief je bedtijf op slot gaat ,weten de andere deense vtf boeren daar wat van
boer pieter

Berichtdoor MarcB » zo sep 14, 2014 14:49

ik doe het via de melkkontrole, heb altijd wel positieve dieren maar nog steeds niet op slot.
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor boer pieter » zo sep 14, 2014 14:56

oke valt dat mee :yes: vond het ook al een beetje vreemd denen zijn nog al gouw bang :lol:
boer pieter

Berichtdoor melker » zo sep 14, 2014 20:09

Ik heb er ook wel wat op gemopperd maar testen ze nu al meer dan 10 jaar op melk en ruim ze gewoon op dit jaar was er maar 1 en verleden jaar 2 pos, toen we begonnen gingen er de eerste keer direct 12 weg daarna ieder jaar minder. Maar wat belangrijker is geen zichtbare gevallen meer, hadden we alles laten lopen was het alleen maar erger geworden :(
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor sivert » di sep 16, 2014 09:04

melker schreef:Ik heb er ook wel wat op gemopperd maar testen ze nu al meer dan 10 jaar op melk en ruim ze gewoon op dit jaar was er maar 1 en verleden jaar 2 pos, toen we begonnen gingen er de eerste keer direct 12 weg daarna ieder jaar minder. Maar wat belangrijker is geen zichtbare gevallen meer, hadden we alles laten lopen was het alleen maar erger geworden :(

Hier net zo, eerste keer 10 positief en nu de laatste keer evenals vorig jaar 1 koe. Verder gaat er wel eens een koe weg als ik die niet vertrouw met para. (Dat is dan wel voor ze waterdunne mest hebben).
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Sander » ma sep 29, 2014 20:36

als je balen gras aankoopt van een andere boer en der is op dat land geweid. loop je dan veel risico op besmetting?
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor karst-jan » ma sep 29, 2014 20:40

Sander schreef:als je balen gras aankoopt van een andere boer en der is op dat land geweid. loop je dan veel risico op besmetting?

Voer je het aan koeien of kleine kalfjes ?
Kleine klaveren ja, koeien risico veel kleiner.
life is short, do crazy stuff.
viva la weidegang
karst-jan

Interesses: alles met boer

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en gezondheid