Kalversterfte

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Berichtdoor kees van loon » wo jan 09, 2008 20:15

nuflor spuiten we ook bij de varkens is ook goed spul
Met de kalfje s gaat t beter na 3 keer engymicine. Draxin was misschien beter en alles opgeteld net zo duur maar dat hadden we niet staan.
laat maar draaien
kees van loon

Beroep: boer
Interesses: boer zijn. sport en ontspanning

Berichtdoor Deense boerin » do jan 10, 2008 13:13

Hier eind van het jaar longonsteking onder de kalveren. Schrok nu ff van de nota van de dierenarts. Draxxin: 845 krone voor een flesje van 50ml = 113 euro. Ook goedkoop spul erbij gekregen, daar de dieren mee gespoten die geen tot weinig last hadden. Alles huppelt na 1 behandeling weer fris en vrolijk door het hok!
Deense boerin

Beroep: melkveehoudster
Interesses: alles

Berichtdoor pieterv » do jan 10, 2008 13:31

Draxin is idd heel duur! Werkingstijd van Draxxin is zo'n 7 dagen. DUs normaal hoef je maar 1 keer te behandelen met draxxin.
Zelfkennis; het begin van alle wijsheid...
pieterv

Beroep: veehouder
Interesses: alles met landbouw en koeien en varkens

Berichtdoor dimitri » do jan 10, 2008 13:34

is bij ons ook gebruikt 1 fles verspoten kostelijk mer je ziet het verschil wel,staan veel gezonder en eten meer
dimitri

Beroep: student
Interesses: veel

Berichtdoor Kristof » do jan 10, 2008 22:54

Ik heb even enkele groothandelsprijzen bekeken voor Draxxin.

De apothekers adviseren te verkopen aan ongeveer 160€/50ml.(België)
Als de apothekers het ooit gaan verkopen op voorschrift dan weten de de veehouders hierbij meteen wat het gaat kosten, tenzij je dierenartsen hebt die ook een apotheek hebben natuurlijk. Nu goed dat ter zijde.

De gemiddelde aankoop van 1 flesje ligt in België zeer dicht(+/-5%) bij de prijs die Deense boerin hierboven vermeldt.

stel dat je 10000 flesjes ineens kan inkopen zoals een welbekende groothandel in Europa dan krijg je prijzen rond de 90€/50ml.

Stel dat je jaarlijks 25 kalveren van 80kg moet spuiten met draxxin is het verschil 2,8€ per kalf(70€/25) tussen die 160 en die 90 om een verschil te zien, veel gezonder en meer eten zoals Dimitri het stelt.

Is dit product dan duur?

Neen als je het gebruikt bij een bacteriële infectie
Neen als je het gebruikt bij een virale infectie omdat het secundaire besmetting met bacteriën voorkomt, lang werkt en dus maar 1 keer moet spuiten(in de meeste gevallen)

wees gerust ik word niet betaald door de fabrikant van.

Als je er je kalveren maar mee kan redden, laten groeien, ist voor mij al goed.
het is onmogelijk problemen op te lossen met dezelfde gedachtengang die ze veroorzaakte!
Kristof

Beroep: Dierenarts

Berichtdoor Jürgen D » za jan 12, 2008 09:52

elk product dat goed werkt is nooit te duur denk ik. Spuiten zonder resultaat dat kost geld.
Niets hoeven te gebruiken is natuurlijk het leukste. (maar wie kan dat zeggen).
Draxxin nog nooit gebruikt. Wel resflor (nuflor + finadine) en zeer goede resultaten mee.
Jürgen D

Beroep: melkvee, groenten
Interesses: koeien en beetje vanalles

Berichtdoor willemk » di maart 25, 2008 09:08

ngrootoonk schreef:Heb vannacht een kalf gekregen maar is nog niet best te pas. Was een achterwaartse bevalling. Kalf is nog slapjes kan moeilijk zijn kop op de goede plaats houden...heeft hem de hele tijd raar achterwaarts liggen en heeft nog niet gestaan. Weet iemand wat ik kan doen.. :?: P.S kalf heeft direct na de geboorte 4 liter met sonde gekregen dus voeding is wel binnen :D

Kalveren die bij ons de kop achterwaarts gooien na het kalven hebben volgens mij een last van een thermische schok. Als ik ze nl in de kruiwagen gooi met lauw water en flink masseren en daarna goed afdrogen dan knappen ze meestal weer op.
Als het niet gaat zoals het mot dan mot het maar zoals het gaat.
willemk

Beroep: veehouder, mannetje van alles
Interesses: van alles

kalversterfte

Berichtdoor eddybos » wo maart 26, 2008 22:57

echt onvoorstelbaar wat ik in dit topic lees. Longontstekingen, diarree,slappe kalveren. kalversterfte van hier tot Tokio! Etc.
Tal van medicamenten worden genoemd. Geen enkele reactie betreffende de oorzaak van kalversterfte. Is het gebruik van medicijnen goedkoper dan het oplossen van het werkelijke probleem?
eddybos

Interesses: voeding/opfok/vruchtbaarheid

Berichtdoor Arno » do maart 27, 2008 00:00

Nou ,enlighten ons simpele stervelingen ,Oh great one :wink:
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Pieter Assen » do maart 27, 2008 03:22

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
tijd voor wat zonnescijn
Pieter Assen

Beroep: veehouder
Interesses: knooien

Berichtdoor Vie » do maart 27, 2008 05:46

Eddy je moet een boek schrijven, of cursussen gaan geven :idea: Kunnen wij onwetende sijbelboeren nog wat van leren :lol:
Vie

Berichtdoor Henk » do maart 27, 2008 09:38

Ik wilde net gaan stoefen over hoe goed de kalver ut doen sinds da vaatdoekkelfke van de winter...:yes:
Sindsdiens alles de eerste levensweek preventief aan de Halocur® gehad.
Aber sinds een week of 2 afgebouwd naar nihil, en nog steeds - nok on woet...- he'k schón gezonde kalver (y) :cheers:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Vie » do maart 27, 2008 15:49

Wij hadden een de een of andere vage bacterie in de kalverstal :x waar een paar kalver aan kapoet gingen. Alle nieuwe kalveren gaan nu weer de hutjes is, gaat een stuk beter :D

Iemand nog interesse in een goldwyn en een september stormkalf die twee maand achter lopen :?: :?
Vie

Berichtdoor Sander » vr maart 28, 2008 21:22

eddy heeft wel gewoon gelijk mensen :!:
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor eddybos » vr maart 28, 2008 22:53

Henk V schreef:Eddy je moet een boek schrijven, of cursussen gaan geven :idea: Kunnen wij onwetende sijbelboeren nog wat van leren :lol:

Ik weet niet wat sijbelboeren zijn, maar een cursus geven doe ik met alle plezier. Geheel gratis zelfs. En: wies kijken is niet voldoende, wies handelen is veel meer.
eddybos

Interesses: voeding/opfok/vruchtbaarheid

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en gezondheid