zwerf stroom of stray voltage

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Re: zwerf stroom of stray voltage

Berichtdoor Kees99 » zo apr 19, 2015 00:42

Antbo schreef:
jvt schreef: wateraders kun je wel omleggen, is hier tevens ook gebeurd.

De geopatische belasting ,wateraders , waterader , gasbanen , watertrekkende breuklijnen , ... , heb ik hier onder controle dit waren in de stal alleen al 25 lijnen.
Bovengrondse energie lijnen of de Luginger Lijnen ( genoemd naar de ontdekker ) zijn verbindingslijnen tussen GSM masten heb ik ook onderbroken .
Waar ik het nu over heb zijn nog 5 lijnen in de grond waar je met meters de zwerfstroom op kunt meten ook buiten de stal in het weiland .
De schade hier raam ik op + 600 000 € de afgelopen 5 - 6 jaar bij 65 koeien .

Antbo Dan zou je zo denken dat het water wat uit de bron wordt gehaald ook niet goed is? Als het water in contact is geweest met gas banen ed?
Kees99

Berichtdoor wit » zo apr 19, 2015 10:55

was op moment dat ellende hier begon

Wat was er veranderd dat veroorzaakte dat de ellende begon :?:
Ik neem tenminste aan dat bv wateraders niet plotseling van route veranderen.
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Antbo » zo apr 19, 2015 13:58

wit schreef:
was op moment dat ellende hier begon

Wat was er veranderd dat veroorzaakte dat de ellende begon :?:
Ik neem tenminste aan dat bv wateraders niet plotseling van route veranderen.

waar ik het over heb zijn geen wateraders , het zijn lijnen waar zwerfstroom zich in de grond over verplaatst is een ondergronds netwerk van banen die alle diepte aardingen met elkaar verbinden
.
Er loopt nu zo een lijn door het bedrijf waar men op die plaats nooit een waterader heeft kunnen vinden , die lijn word opgeladen door een hoogspanningscabine met een WKK die 1 jaar geleden is geplaatst. ( heb 7 verschillende wichelroude lopers op bedrijf gehad en sinds 1,5 jaar ga ik zelf op zoek met wichelroude , en ik kan nu zeggen dat de personen die alleen op wateraders zoeken je voor mijn part naar de maan mag schieten , men zou op zijn minst op een magnetisch veld en op magnetische velden moeten zoeken dit zijn ook 2 totaal verschillende zaken )

Het jaar voor de ellende hier begon zijn er in een straal van 1 km verschillende hoogspanningscabines en 2Wkk geplaatst .

Kwam van de nacht bij :cheers: pakken een vertegenwoordiger tegen die hier 15 jaar terug kwam , een tijdje mee gepraat en gaf mij een tel.nr. van een persoon die ik maar moest bellen .
Net voor de middag contact mee gehad , het probleem is niet de aarding zoals wij ze kennen , maar dat men spanning die op de neuter of nullijn zit via een diepteaarding afleid naar de aarde , en dat kan kloppen , want de kabels waar de hoogspanningscabines op zijn aangesloten bevatten maar 3 draden
Antbo

Berichtdoor Antbo » zo apr 19, 2015 14:18

Kees99 schreef:Antbo Dan zou je zo denken dat het water wat uit de bron wordt gehaald ook niet goed is? Als het water in contact is geweest met gas banen ed?

Water uit bron ( 190 meter diep ) was bij labo onderzoek van zeer goede kwaliteit .
Heb hier een Aquarius Vitaliser met diepte aarding tussen waterleiding staan
Heb het water laten nakijken door persoon met wichelroude ( heeft meer ervaring dan ik )
water voor plaatsing gaf hij een waarde aan van 62 %
water na plaatsing gaf hij een waarde aan van 98 %
Antbo

Berichtdoor john jakobs » zo apr 19, 2015 14:57

hoogspaningscabine en wkk . wat zijn dat precies voor dingen
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Antbo » zo apr 19, 2015 16:27

john jakobs schreef:hoogspaningscabine en wkk . wat zijn dat precies voor dingen

hoogspanningscabine
Transformatorhuisjes
In transformatorhuisjes wordt hoogspanning omgezet naar 220 volt of naar andere voltages

WKK
Voor de energievraag op onze productielocaties maken we gebruik van warmtekrachtkoppelingen (WKK)
Een WKK is een gasmotor die een generator aandrijft, als de motor draait wordt er elektriciteit geproduceerd, de motor wordt gekoeld met water, met dit warme water verwarmen wij onze kas. Het water wat over is gaat in de buffertank.
Antbo

Berichtdoor Antbo » za nov 28, 2015 18:11

kwam dit bericht tegen over elektrisch spanningsverschil

http://www.digibron.nl/search/detail/01 ... veranderen
Antbo

Berichtdoor walmark » za nov 28, 2015 20:43

aardig omschreven verhaaltje (y) was het in de praktijk ook maar zo simpel :oops:
walmark

Beroep: dairy farmer
Interesses: ja

Berichtdoor jvt » zo nov 29, 2015 10:54

maar toch is meerendeel zo op te lossen. Maar nu wij zelf door alle problematiek ons zelf in deze materie zijn blijven verdiepen, hoor je meer verhalen. In land van Herve waren er problemen omdat er een electriciteitscabine op 300m afstand vh bedrijf niet goed geaard was (n) (n) . Wel is het goed dat er meer aandacht komt, wij liggen in conflict met de bank, omdat zwerfstroom geen wetenschappelijk bewezen iets is. Dat resultaten gigantisch verbeterd zijn sinds de aarding eind maart, is iets wat ze volgend jaar maar eens moeten bekijken, als er een heel boekjaar betere resultaten zijn (n) (n) (n)
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor G.U. » zo nov 29, 2015 13:00

Radio en inductie bestaan ook dus waarom (lek-) zwerfstroom dan niet
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Antbo » zo nov 29, 2015 14:02

Zwerfstroom in de koeienstal in Canada - p. 20
https://www.stichtingehs.nl/publicaties ... maart-2013

[PDF]Download - EHS , 5 juni 2013
blz , 9 , 10
https://www.google.com/?gfe_rd=cr&ei=uY ... -juni-2013
Antbo

Berichtdoor Antbo » zo nov 29, 2015 15:07

jvt schreef: Wel is het goed dat er meer aandacht komt, wij liggen in conflict met de bank, omdat zwerfstroom geen wetenschappelijk bewezen iets is.

jvt hoe staat jou dierenarts , voervoorlichter(s) , hier tegen over , hoe reageren die , en de personen die met de wondermiddeltjes rond rijden
Als ik er hier over praat word ik uitgelachen , rijp voor een instelling , daar ik zelf ook EHS heb .
er zijn er die achter mijn rug zeggen dat ik er het bijltje maar moet bij neerleggen , dat ik er niks van ken .
zou voor hun goed uitkomen leiden ze geen gezichtsverlies .
Antbo

Berichtdoor G.U. » zo nov 29, 2015 16:49

Zwerfstroom kun je trouwens gewoon meten dus weinig bijzonders uiteindelijk. De vraag waar het vandaan komt is lastig tot soms zelfs niet te beantwoorden
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor boer pieter » zo nov 29, 2015 17:00

antbo laat die mensen maar lullen ,en laten we hopen dat ze het zelf niet mee maken ,ik heb het zelf niet mee gemaakt maar een goede kennis van mij wel, en daar zijn alle expers die er op dit gebied zijn geweest en die hebben nooit wat kunnen vinden,tenslote is ie bankroet gegaan ,de nieuwe eigenaar begon te graven en vond een stroom kabel op 40 cm die officieel op minstens 1,20 moest liggen, 50cm van de stal, daar hebben ze een meting gedaan en zijn ze zich zo wat dood geschrokken ze hebben de kabel op twee meter gelegt, en zins dien waren veel problemen binnen een week weg ,zeg het maar soms is het simpel maar meestal stuut je op veel tegenstand
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor john jakobs » zo nov 29, 2015 18:26

ik vindt het top dat hier mensen open over schrijven (y) (y)
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en gezondheid