Spreekuur

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Re: Spreekuur

Berichtdoor wit » di jan 03, 2017 12:55

Hier ook al lang geleden gestopt met oxy spuiten om de melk te laten schieten :yes:
Met wat geduld lost het zich vanzelf meestal wel op.
En zoniet dan is dat meer een probleem voor de vaars als voor mij.
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor willemk » di jan 03, 2017 20:55

http://www.soshoofcare.com/SOS-Cow-Pacifiers.html

probeer dit maar eens, zelfs de stier kan je hiermee melken :mrgreen:
Als het niet gaat zoals het mot dan mot het maar zoals het gaat.
willemk

Beroep: veehouder, mannetje van alles
Interesses: van alles

Berichtdoor Mellek » za nov 04, 2017 13:34

Marcel V schreef:Als de koeien verder gezond zijn en mestmonster is negatief, rustig afkijken en pas actie ondernemen als je moet. Heb zelf ook 2 jaar salmonella pos melk gehad. Op melk en bloed in totaal een stuk of 12-15 positieve erbij en mest alles negatief. Ik was dus ruim 1500 euro lichter en ineens was de tankmelk ook negatief :shock: :? Ik heb er dus geen enkel dier op afgevoerd en nooit een ziek dier gehad :no: .

Nou we hebben behalve alle melkmonsters en 5 koeien bloedtappen niks gedaan, en na 5x ongunstig, nu weer gunstig (y)
Bij een tijdelijke besmetting blijft een koe geloof ik 9 maanden afweerstoffen produceren, en daarna zijn ze weer gunstig. Van die 5 koeien hebben we misschien 1 of 2 afgevoerd om andere redenen, FRC vraagt nog steeds om actie dus zal gewoon alle melkmonsters weer laten controleren en niet teveel geld aan spenderen, want veearts wou ook al wel eventjes alle jongvee gaan bloedtappen, alsof ik anders niks te doen had :roll: Volgens voeradviseur had het ook wat met spreeuwen te maken en die heb ik de laatste maanden ook bijna niet gezien, en de drinkbakken gaan we eerdaags vervangen, maar dat mag ook wel een keer na 41 jaar :yes:
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Vorige

Keer terug naar Koe en gezondheid