Automatische tochtigheidsdetectie van koeien.

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Re: Automatische tochtigheidsdetectie van koeien.

Berichtdoor Hvd » di dec 26, 2017 12:27

Hier uiteindelijk voor afimilk gekozen mede vanwege scherm, internet en herkauwmeting
Afbeelding
Hvd

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkverwerking, koeien, weiden, zeilen

Berichtdoor Richt » di dec 26, 2017 19:52

Hier de Nedap besteld via SAC, qua prijs beste offerte, en goede integratie met Uniform Agri
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor theo » di dec 26, 2017 20:14

Richt schreef:Hier de Nedap besteld via SAC, qua prijs beste offerte, en goede integratie met Uniform Agri

:?: (y) :arrow: :idea: is er geen abs bij jullie die aan tailpainting doet :?: :?: :?: :?: wij doen dat hier 7 jaar super tevreden (y) (y)
the sky is the limit
theo

Beroep: boer

Berichtdoor boer pieter » di dec 26, 2017 21:18

Mijn heattime werkt 24 7 dat spaart al een mannetje en al dat geteken op koeien vind ik persoonlijk ook niks
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor poekske » di dec 26, 2017 21:20

Het bespaart een mannetje :lol:
poekske

Beroep: binnenkort zelfstandig slager
Interesses: vlees melk en machines

Berichtdoor inseminatieservice » di dec 26, 2017 21:24

theo schreef:
Richt schreef:Hier de Nedap besteld via SAC, qua prijs beste offerte, en goede integratie met Uniform Agri

:?: (y) :arrow: :idea: is er geen abs bij jullie die aan tailpainting doet :?: :?: :?: :?: wij doen dat hier 7 jaar super tevreden (y) (y)

Theo, doet ABS dat nog bij jou ? Ik deed het ook voor ABS maar ben nu zelfstandig omdat ABS mijn ronde dicht deed, nu heb ik het probleem geen goede inseminatoren te kunnen vinden. Heb momenteel bedrijven in de wacht staan voordat we kunnen beginnen. Dus weet je iemand laat die maar kontakt met mij opnemen.
inseminatieservice.nl
inseminatieservice

Beroep: RMS Inseminator
Interesses: Vruchtbaarheid van de koe

Berichtdoor theo » di dec 26, 2017 22:00

uit ontevredenheid met rmv zijn we begonnen met abs we waren 3e bedrijf in mvp in 2010; kort daarna liepen de goede mensen over (weggekocht )naar rmv (rinderallianz) toen zijn we daar Maar gebleven :oops: :oops:
the sky is the limit
theo

Berichtdoor theo » di dec 26, 2017 22:04

ABS DOET NIKS MEER SINDS 2011 omkring vruchtbaarheidsservice in mvp ,komt zelfs geen spermaverkoper Meer voorbij Maar dat is niet zo erg :wink:
the sky is the limit
theo

Berichtdoor Richt » wo dec 27, 2017 14:10

theo schreef:

Weet niet meer wie maar 1 KI doet dat hier ook, maar alleen met minimaal 80% afname contract, ik zit liever niet aan 1 toeleverancier vast, of het nu om sperma, kunstmest, krachtvoer of wat dan ook gaat. Heb zelf een tijdje lopen tailpainten maar gaat me teveel tijd in zitten en met koeborstels lang niet zo betrouwbaar, hebben 140mk, nu eerst 60 banden gekocht, dan bij D+ over zetten, later nog maar eens een 80 banden erbij kopen.
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor inseminatieservice » vr dec 29, 2017 20:54

Richt schreef:
theo schreef:

Weet niet meer wie maar 1 KI doet dat hier ook, maar alleen met minimaal 80% afname contract, ik zit liever niet aan 1 toeleverancier vast, of het nu om sperma, kunstmest, krachtvoer of wat dan ook gaat. Heb zelf een tijdje lopen tailpainten maar gaat me teveel tijd in zitten en met koeborstels lang niet zo betrouwbaar, hebben 140mk, nu eerst 60 banden gekocht, dan bij D+ over zetten, later nog maar eens een 80 banden erbij kopen.

Klopt dat was ABS maar die doen het dus niet meer, ik doe het nu in Niedersachsen en een klant in NRW en enkele bedrijven in Oost Nederland. Geen verplichtingen, wij leveren de service en de klant kan bij een ieder sperma kopen. Heb ook nooit sperma in de auto, ga dagelijks meerdere malen over de grens en dan wordt dat wel een beetje moeilijk.
inseminatieservice.nl
inseminatieservice

Beroep: RMS Inseminator
Interesses: Vruchtbaarheid van de koe

Berichtdoor MarcB » za feb 03, 2018 13:31

Die gene die heatime of ander systeem hebben op welk tijdstip na tocht melding doen jullie insemineren. Advies is dat beste tijdstip is de laatste 7-3 uur van de tocht periode. Dus ik wacht zolang mogelijk met insemineren, doen jullie dat ook of insemineren jullie op vaste tijdstippen ongeacht lengte van tocht periode.
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor jvt » za feb 03, 2018 13:46

MarcB schreef:Die gene die heatime of ander systeem hebben op welk tijdstip na tocht melding doen jullie insemineren. Advies is dat beste tijdstip is de laatste 7-3 uur van de tocht periode. Dus ik wacht zolang mogelijk met insemineren, doen jullie dat ook of insemineren jullie op vaste tijdstippen ongeacht lengte van tocht periode.

Hier vast inseminatiemoment, smorgens na de koffie. Heb zelf de indruk dat koeien die je later pakt meer stierkalveren geven dan die je vroeg pakt. Heb geen hekel aan overinsemineren dus als het wat te vroeg is geweest daags erop nog rietje erin
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Hvd » za feb 03, 2018 14:09

Hier ook vast moment 8 tot 9 vanwege beweiden
Soms evt de ochtend erop tweede keer
Detectie is vaak later als ik ze zelf tochtig zie dus ik wacht niet extra lang
Ik heb nog geen cijfers maar bij echo al meer drachtig en insiminator is ook tevreden over concurrent
Hvd

Interesses: Melkverwerking, koeien, weiden, zeilen

Berichtdoor boer pieter » za feb 03, 2018 16:06

de nieuwe heattime geeft het optimale ins moment aan hier is dat 90%van de tijd s'morgens tussen 8 tot 10 komt hier super uit
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Corjan » za feb 03, 2018 16:19

Hier ook vaste tijden, of tijden dat het mij goed uit komt!
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en gezondheid