Moderator: Moderators
inseminatieservice schreef:kobonde schreef:Koeien die niet tochtig worden(volgens de boer) mankeren zelden wat, daarom is behandelen zelden nodig.
Het is gewoon gemakzucht, en zeker op die manier die inseminatieservice werkt is het lekker makkelijk om
ze in bronst te spuiten, inplaats van tijd te gebruiken om de tochtige dieren te zoeken.
Het is wel makkelijk zoals je het omschrijft maar een veehouder heeft belang bij dragende koeien elke lege dag kost geld. Ik dacht dat ze in DK zo achter de economie van de veehouderij zaten omdat er nogal wat omvallen. Op een bedrijf met 400 koeien de TKT verkorten met 10 dgn is gouw een rendement van 9000 €. En dat vind ik dan weer makkelijk verdiend met een GNRH spuitje die een paar €/koe kost.
boer pieter schreef:(y)denk dat ik het eens ga proberen op een,ik hoop dat die andere dr is 40 dagen geleden geins met een simmentaler maar heeft eerder geaborteert na 3 maand
wijnbergen schreef:inseminatieservice schreef:kobonde schreef:Koeien die niet tochtig worden(volgens de boer) mankeren zelden wat, daarom is behandelen zelden nodig.
Het is gewoon gemakzucht, en zeker op die manier die inseminatieservice werkt is het lekker makkelijk om
ze in bronst te spuiten, inplaats van tijd te gebruiken om de tochtige dieren te zoeken.
Het is wel makkelijk zoals je het omschrijft maar een veehouder heeft belang bij dragende koeien elke lege dag kost geld. Ik dacht dat ze in DK zo achter de economie van de veehouderij zaten omdat er nogal wat omvallen. Op een bedrijf met 400 koeien de TKT verkorten met 10 dgn is gouw een rendement van 9000 €. En dat vind ik dan weer makkelijk verdiend met een GNRH spuitje die een paar €/koe kost.
Laat maar eens ff zien hoe je aan deze getallen komt. Zomaar wat roepen is wat te makkelijk, als je rond de 400 dagen zit heeft verkorten geen zin volgens mij.
Keer terug naar Koe en gezondheid
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 3 gasten