Automatische tochtigheidsdetectie van koeien.

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Re: Automatische tochtigheidsdetectie van koeien.

Berichtdoor Corjan » wo mei 03, 2017 15:10

Denk als je dik over de 400 dagen tkt gaat je beter als de bliksem Wim kan bellen :!: :idea: Want dan ben je zelf niezzo goed met dat en laat je geld liggen :wink:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor inseminatieservice » wo mei 03, 2017 16:27

john verhaar schreef:En is dat incl. sperma en ovych drugs :?:

nee exlusief, sperma ect.
inseminatieservice.nl
inseminatieservice

Beroep: RMS Inseminator
Interesses: Vruchtbaarheid van de koe

Berichtdoor inseminatieservice » wo mei 03, 2017 16:30

Corjan schreef:Denk als je dik over de 400 dagen tkt gaat je beter als de bliksem Wim kan bellen :!: :idea: Want dan ben je zelf niezzo goed met dat en laat je geld liggen :wink:

Dat begrijpen veel veehouders nog niet CJ, bij een tkt van over 400 dgn kunnen wij meestal al betaald worden van de winst die daar behaald wordt.
inseminatieservice.nl
inseminatieservice

Berichtdoor Richt » do mei 04, 2017 08:53

Moet je wel iemand hebben die deze diensten aanbied, hier in de buurt is dat er volgens mij niet. (1 KI doet dat, maar alleen bij 90% gebruik van hun sperma...)
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Henk » do mei 04, 2017 12:03

inseminatieservice schreef:
Corjan schreef:Denk als je dik over de 400 dagen tkt gaat je beter als de bliksem Wim kan bellen :!: :idea: Want dan ben je zelf niezzo goed met dat en laat je geld liggen :wink:

Dat begrijpen veel veehouders nog niet CJ, bij een tkt van over 400 dgn kunnen wij meestal al betaald worden van de winst die daar behaald wordt.

400 dagen is ook onnodig :idea:
De meesten hebben tijd zat om tochtige koeien te kijken :yes: want er wordt steeds meer werk uitbesteed.
Zorgelijker wordt het wanneer je ze wel tochtig ziet maar niet drachtig krijgt :? en als je dan Wim laat komen die kans ziet deze negatieve spiraal te doorbreken dan issie idd zn geld dubbel en dwars waard (y) :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor inseminatieservice » do mei 04, 2017 15:18

Richt schreef:Moet je wel iemand hebben die deze diensten aanbied, hier in de buurt is dat er volgens mij niet. (1 KI doet dat, maar alleen bij 90% gebruik van hun sperma...)

Waar woon je dan? Er is bij mij weten alleen ABS die het aanbied in Europa en dan moet je volgens contrakt 80% ABS sperma gebruiken.
inseminatieservice.nl
inseminatieservice

Berichtdoor Richt » do mei 04, 2017 18:50

Richt schreef:Moet je wel iemand hebben die deze diensten aanbied, hier in de buurt is dat er volgens mij niet. (1 KI doet dat, maar alleen bij 90% gebruik van hun sperma...)

Waar woon je dan? Er is bij mij weten alleen ABS die het aanbied in Europa en dan moet je volgens contrakt 80% ABS sperma gebruiken.

DE, Ost friesland, hoorde van een buurman dat CRI iets vergelijkbaars aanbood maar kan op de Site van hun niks vinden, dus of het klopt weet ik niet helemaal zeker.
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor boer pieter » do mei 04, 2017 19:42

wim zal het allemaal wel goed bedoelen, en ook wel goed doen, maar ik denk niet dat het wat word voor de massa ,de gemiddelde europeese boer kan volgens mij beter een goede tochtdetectie kopen die werken goed tegenwoordig ,en als je zelf insemineert dan is het nog goedkoper ,ik insemineer ook wel eens een koe meestal in het weekend omdat ze dan wat later koemen ,maar ik ben er niet super in en daarom laat ik de ki komen ,verder denk ik dat de wat grotere bedrijven bijna altijd wel een medewerker hebben die insemineren kan ,die is er toch ,waar ik wel nieuwschierig naar ben is hoe de grote usa boeren dit doen besteden die het ook uit of hebben die zelf inseminator in dienst
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Sander » do mei 04, 2017 20:48

als ik groot bedrijf had liet ik eerder wim komen dan heattime oid :yes:

of alles bij eigen stieren maar dan mot je de boel goed voor elkaar hebben
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Flyinghollander » do mei 04, 2017 21:36

Heb een inseminator en een vee-arts inseminator. Nu met de behandelstraat is het helemaal makkelijk.
2 week drachtcontrol (eerste dracht/ her-control) en handing voor de hormoon-behandeling.
Bij mij kan heat-time niet uit, komt ook meer doordat er meerdere stallen zijn.
Flyinghollander

Berichtdoor inseminatieservice » vr mei 05, 2017 18:58

Richt schreef:

DE, Ost friesland, hoorde van een buurman dat CRI iets vergelijkbaars aanbood maar kan op de Site van hun niks vinden, dus of het klopt weet ik niet helemaal zeker.

Ook Alta doet wat, maar hoofdzakelijk alleen Ovsynch zodat ze maar 1 dag in de week insemineren. CRI insemineert niet in Europa en CRV niet in Noord Duitsland. Ik zou het niet weten wie het doet in Ost Friesland.
inseminatieservice.nl
inseminatieservice

Berichtdoor inseminatieservice » vr mei 05, 2017 19:01

Flyinghollander schreef:Heb een inseminator en een vee-arts inseminator. Nu met de behandelstraat is het helemaal makkelijk.
2 week drachtcontrol (eerste dracht/ her-control) en handing voor de hormoon-behandeling.

Waarom nog een herkontrole, en op welk tijdstip doe je dat? Ik neem aan dat je de eerste pregcheck op 35 - 45 dgn doet.
inseminatieservice.nl
inseminatieservice

Berichtdoor pieterv » vr mei 05, 2017 21:41

Ik laat om de 3 wkn scannen.
Alles wat dan 31-35 dgn was laat ik 3 wkn later sowieso herscannen.
Zelfkennis; het begin van alle wijsheid...
pieterv

Beroep: veehouder
Interesses: alles met landbouw en koeien en varkens

Berichtdoor Flyinghollander » vr mei 05, 2017 22:20

Flyinghollander schreef:Heb een inseminator en een vee-arts inseminator. Nu met de behandelstraat is het helemaal makkelijk.

Waarom nog een herkontrole, en op welk tijdstip doe je dat? Ik neem aan dat je de eerste pregcheck op 35 - 45 dgn doet.

Ik doen dinsdag alle koeien die droog moeten en die op 33-40 dagen zitten. Donderdag pakken we alle koeien nog eens op 81-88 dagen. Dus 3 checks voordat ze droog zijn.
Stukje zekerheid en heb zelf een scan en wil gewoon geen verrassing.
Flyinghollander

Berichtdoor opelmanta » za mei 06, 2017 07:25

inseminatieservice schreef:Elke aanwezige koe minus de bewust guste koeien per maand, komt neer op cirka 56 euro /koe /jaar.

Dat is een 60 euro per dracht als je jezelf niet te druk maakt. Voor 26 euro worden ze voor mij geïnsemineerd en gescand. Hoef ik ze alleen maar tochtig te zien. Het is het allermooiste en lichtste werk dat bestaat. Besteed ik liever iets anders uit.
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en gezondheid