Ondersteunende Systemen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Ondersteunende Systemen

Berichtdoor reyerfrank » di dec 22, 2009 10:58

Wij zijn studenten aan de hogere landbouwschool en zoeken melkveebedrijven die gebruik maken van o.a.:

Stappentellers
Activiteitsmeters
Geboortemelders
Constante Temperatuurmeters

Graag reactie hierop

drumstick_rf@hotmail.com
reyerfrank

Re: Ondersteunende Systemen

Berichtdoor Erik S. » di dec 22, 2009 13:23

reyerfrank schreef:Geboortemelders

welk systeem(en) bedoel je bij geboorte melders en bij constante temp. meters???
Erik S.

Beroep: Boer en Boerenverstand

Berichtdoor reyerfrank » di dec 22, 2009 15:20

Bijvoorbeeld de Radco geboortemelder/Geboortemelder bij paarden die constante temperatuur meten, bolussen in de pens die informatie vanuit de koe weergeven, e.d.
reyerfrank

Berichtdoor Koets » di dec 22, 2009 15:22

Als je niet meer en niet vriendelijker info geeft krijg je denk ik weinig reacties. En je mailadres zou ik er zo niet neerzetten ivm spam....
Idealisten zijn zelden realisten
Koets

Beroep: Zelfstandig Zonder Pensioen

Berichtdoor Erik S. » di dec 22, 2009 15:25

reyerfrank schreef:Bijvoorbeeld de Radco geboortemelder/Geboortemelder bij paarden die constante temperatuur meten, bolussen in de pens die informatie vanuit de koe weergeven, e.d.

zijn er uberhaupt melkveehouders die deze middelen toepassen dan??

vleesvee etc. heb ik wel gehoord dat die zo'n Radco geval gebruiken, bolussen in de pens weet ik van onderzoeken.

geef je meer succes bij temp meting bij die in melkrobots en sommige melkstallen gebeuren..

Neem aan dat je ook al contact hebt gehad met Agis ivm hun FastFocus Sensoren ;)
Erik S.

Beroep: Boer en Boerenverstand

Berichtdoor Henk » wo dec 23, 2009 20:27

reyerfrank schreef:Wij zijn studenten aan de hogere landbouwschool en zoeken melkveebedrijven die gebruik maken van o.a.:

Stappentellers
Activiteitsmeters
Geboortemelders

Graag reactie hierop

drumstick_rf@hotmail.com

Wel mi geboortemelders :yes:
Asser 1tje gekalfd heeft, meld mn mittman dat vrijwel meteen... (y) 8)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor wil » do dec 24, 2009 16:14

ik heb de eerste 2 dingen die julie noemen en ik wil ze gaan gebruiken in het nw jaar kunnen julie niet een paar weken komen om te kijken of het werkt daar leren julie meer van dan dit te vragen op het forum
bed en eten is er voor julie kunnen julie daarna gelijk een conclusie maken of het werkt op wat grotere bedrijfven en weten julie ook hoe je een boer moet leren omgaan met die electronica of dat werkt of niet
want de koeien die togtig zijn zie ik niet in de lijst wel de gene die togtig geweest zijn volgens westfaliea staat alles goed ingested. en dan ben ik tog steets een dag te laad met insemineren als ik de com zouw vertrouwen
wil

Beroep: hobby boer
Interesses: natuur

Berichtdoor Johannes » do dec 24, 2009 17:59

wil schreef: en dan ben ik tog steets een dag te laad met insemineren als ik de com zouw vertrouwen

Dat wil zeggen dat op de dag van insemineren afbloeden plaats zou moeten vinden volgens de compu :?: Heb je dat afbloeden waargenomen :?:
Geluk is gelul met een k.
Johannes

Beroep: Manusje van alles
Interesses: kruisen, gezondheid, grasland

Berichtdoor arnoud » do dec 24, 2009 18:05

ik heb bij mijn botje aktivietijds, herkauwaktivietijdsm.(in de responder aan halsband)
geleidbaarheid ,kleur en celgetal 5klassen per kwartier net voor het melkglas
temp vd melk is bij a3 te ver weg gemeten bij a3 next zal het wel beter werken wisselt door melksnelheid en t weer
weegvloer geeft exact gewicht aan en in pc wordt het dan gemiddeld per dag afwijkingslijst mee gewerkt net als die andere
ik vindt ze allemaal belangrijk had ook graag een goede temp bepaling gehad en hoeveelheid melk per kwartier(a3 next in 10 jaar als mn botjes afgeschreven zijn
herkauw en aktiefm. geven gezondheid goed aan, tochtigheid komt soms beetje laat omdat ze soms tijdens de tocht niet gaat melken (dat is bij alfa beter) bij mijn jongvee funktioneerd dat super boven de waterbak
arnoud

Beroep: boer

Berichtdoor Koets » do dec 24, 2009 20:23

Reyerdrank krijgt een heul mooi aanbod van wil om daar in de praktijk te gaan kijken; moet je doen (y) (y) (y) :yes:
Idealisten zijn zelden realisten
Koets

Beroep: Zelfstandig Zonder Pensioen

Berichtdoor Henk » za dec 26, 2009 10:21

Door bovenstaande postings moek ineens weer denken aan wat 2 veehandelaren afgelopen week overkwam.
Gasten kwamen uit het noorden, al keuvelend én blind vertrouwend op ut navigatiesysteem. Tsje, en dan bende rond Eindhoven ut haasje @ tha moment... :mrgreen:
Achteraf denk ik dan, lees dan toch de loeigrote blauwe aanwijsborden boven de weg, ipv as een robot blind je 'stemmetje' te volgen...

Zelfde lees ik nu ook hierboven; niet meer kijken naar de koe maar naar ut beeldscherm wanneer un koe tochtig is...
Nog ff en dan zit de veehouder as en echte kantoorklerk de hele dag binnen op zn schermpje te turen of de melkrobot goed werkt, de voerrobot zn ronde maakt, welke koetjes dr tochtig worden etc etc...

Is toch blöde wahnsinn :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Johannes » za dec 26, 2009 11:34

Kzie dat er nog een ondersteunend systeem int lijstje ontbreekt :idea: http://www.distrifarm.be/nl/product/uiernet/396 8)
Johannes

Berichtdoor Wimk » za dec 26, 2009 12:01

Johannes schreef:Kzie dat er nog een ondersteunend systeem int lijstje ontbreekt :idea: http://www.distrifarm.be/nl/product/uiernet/396 8)

Heb je die nodig bij NRF :shock: :shock: Dan moet ik als de sodemieter die pinken weer tochtig spuiten :oops: :oops:
Langzamerhand de verhuiswagen bestellen. Vermoedelijk per 1 April, geen grapje.
Wimk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Rundvee en alles wat er bij hoort

Berichtdoor Johannes » za dec 26, 2009 13:13

:mrgreen:
Johannes

Berichtdoor arnoud » za dec 26, 2009 21:21

zegt henk alweer met zn paar berichtjes(per dag)
de tochtigheid bij het jongvee wordt bij mij 90% (eerder) door de comp gemeldt bij de robots is t andersom
maar herkauw, gewicht,mastitus/celgetal en negatieve aktiviteit zegt mijn comp 99% eerder als dat ik t zie :mrgreen:
arnoud

Beroep: boer

Volgende

Keer terug naar Koe en gezondheid