Ondersteunende Systemen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Re: Ondersteunende Systemen

Berichtdoor Corjan » za dec 26, 2009 23:12

Tja Arnoud daar heb je een punt (y) Wat is goedkoper en beter :?: Een medewerker die veul geld kost en af en toe slaapt of die high tech hulpies :?: :?: :?:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Erik S. » zo dec 27, 2009 12:08

arnoud schreef:zegt henk alweer met zn paar berichtjes(per dag)
de tochtigheid bij het jongvee wordt bij mij 90% (eerder) door de comp gemeldt bij de robots is t andersom
maar herkauw, gewicht,mastitus/celgetal en negatieve aktiviteit zegt mijn comp 99% eerder als dat ik t zie :mrgreen:

zeg dat wat over die computer of... :lol: :P

Hebben nu ipv stappentellers aan de halsband met een interval van 12 uur, nu nieuwe aan de voorpoot met een interval van 2 uur.
Ideaal (y) Stappentellers uberhaupt zijn al geweldig, maar nu zien we ook duidelijk waar de piek in de activiteit zit (y) bovendien is aan de voorpoot stukje nauwkeuriger (y)
Erik S.

Beroep: Boer en Boerenverstand

Berichtdoor arnoud » zo dec 27, 2009 15:32

kijk ik ga maar ff niet meer over robot ja of nee hebben maar als je robots koop en je kunt extras kopen
dan zou ik het weer doen misschien niet een celgetalmeting maar ik ben nu uit de melkcontrole gegaan en dan is het toch nog een zekerheid meer als alleen kleur en geleidbaarheid want het is bij coli meestal allemaal aangetoond
maar andersom is een hoge geleidbaarheid bij bv 1 kwartier (meestal) niet direct celgetal/mastitus
bij lely heb alle xtra's zon 10.000€ voor 2 a3 xtra (2 pura(stomers),1celgetalmeter 150 herkauwresponder(meerprijs)GESCHAT
al die andere hulpmiddellen zijn zowieso standaard
arnoud

Beroep: boer

Berichtdoor wil » zo dec 27, 2009 17:49

klopt johanes ik zie hier en daar een afbloeder die heb ik dus gemist maar de meeste had ik die morgen al geinsemineerd en dan staan ze savonds in de computer dat ze moeten worden geinsemineerd ik kan dus wel goed zien of ik er 1 heb gemist die zet ik op calender en komt over 3 weken weer
wil

Beroep: hobby boer
Interesses: natuur

Vorige

Keer terug naar Koe en gezondheid