hittestress

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Re: hittestress

Berichtdoor jvt » za jul 04, 2015 22:27

john jakobs schreef:gister de koeling pas op het einde vanhet melken ingeschakeld :oops: :oops: :oops: :oops: , met dit hete weer zijn de drukken in de koelinstallatie veel hoger zeker als je te laat inschakelt , toch een paar lekkage , dadelijk de melk van een dag maar in de put denk ,, zijn er nog boeren die de koeling pas inschakelen na het melken omdat ze nie genoeg stroom hebben ,, had vroeger zoan stage boer

heel vroeger moesten we in Plo als we aan t beregenen waren ofwel de haspel afzetten, ofwel idd koeling pas aan na het melken. Nu is stroom hier ook een beperking, maar bij heet weer melken we gewoon op agregaat, weten we zeker dat we stroom zat hebben. Zitten aan einde van de stroomlijn, als buren allemaal de airco's aanzetten en buurman gaat met zijn torensilo klooien zakt hier voltage (n) (n)
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor van wijk » za jul 04, 2015 23:35

Sander schreef:ja 3 juli is ook vrij *** ja, jij wilde toch alles voor 1 juli regelen? zat je met dat gevoel wel erg goed :wink:

Kan het ook positief benaderen: maandag wist ik echt niet dat ze vrijdag al bio zouden laden, en dat ik vandaag al een Triodos betaalpas zou hebben.

En die rechten: in het slechtste geval moet ik ooit voor 20 koeien f-rechten bijkopen......eerst maar eens zien wat politiek ervan maakt of beroep doen op knelgevalregels. (daar heb ik goede ervaringen mee :wink: :wink: )
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Sander » zo jul 05, 2015 06:04

dat ze bio laden is zeker minstens zo belangrijk (y) mooie melkprijs (y)
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor walmark » ma jul 06, 2015 16:18

Petro Pelgrum schreef:
walmark schreef:Ik denk dat je beter wat stro oid toevoegen kunt als je al op het randje veel kv voert, en beter wat kv erbij als je heel krap kv voert, en er dus heel veel warmteproducerend ruwvoer omgezet zou moeten worden 8)
Beste is natuurlijk koeien koel houden, aan het vreten houden, aan het liggen en herkauwen houden (y) maar dat valt niet altijd mee :?

Wanner zit je op het randje met kv te voeren volgens jou.?

Moet je aan je koeien vragen :lol:
Hangt natuurlijk van alle omstandigheden af
walmark

Beroep: dairy farmer
Interesses: ja

Berichtdoor Henk » ma jul 06, 2015 20:30

john jakobs schreef:gister de koeling pas op het einde vanhet melken ingeschakeld :oops: :oops: :oops: :oops: , met dit hete weer zijn de drukken in de koelinstallatie veel hoger zeker als je te laat inschakelt , toch een paar lekkage , dadelijk de melk van een dag maar in de put denk ,, zijn er nog boeren die de koeling pas inschakelen na het melken omdat ze nie genoeg stroom hebben ,, had vroeger zoan stage boer

Dolph schreef:Hier zo snel mogelijk aan zetten en direct koud water slang erbij om het ene vat wat er op staat te koelen.

Hebben we het hier nu over 2 installaties met te kleine capaciteit of ist slijtage :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Dolph » ma jul 06, 2015 21:51

We hebben geen voorkoeler dus koelmachine raakt over hit tijdens de extreem warme dagen als ik de koudwaterslang er niet op zet.. :roll:

En tis vaak alleen zo als de tank geleegd is dan moet de koelmachine extra koelen en dan gaat ie door de beveiliging heen..
Dolph

Berichtdoor john jakobs » ma jul 06, 2015 21:53

hier ook... is wel een oudje bdw heb nog geen kapote print gehad :mrgreen: :mrgreen:
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor dutchcowboy » ma jul 06, 2015 22:09

Hier een compleet nieuwe installatie en die kreeg het ook te warm toen ik hem perongeluk pas na het melken inschakelde :oops:
dutchcowboy

Berichtdoor Dolph » ma jul 06, 2015 22:37

:mrgreen:

Onze ook oudje.
Dolph

Berichtdoor Sander » ma jul 06, 2015 23:26

voorkoeler lijkt me toch vrij rendabel apparaat
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Dolph » di jul 07, 2015 11:22

Dat is zo, staat nog op onze lange lijst van wat we allemaal nog willen gaan veranderen.. :wink:
Dolph

Berichtdoor auke » di jul 07, 2015 23:15

staan ook wel eens 2e hands te koop.

is een investering die goed uit kan.
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor john jakobs » di jul 28, 2015 22:26

van de week in een andere tank begonnen te melken na noodtank want mijn eigen tank heeft de hittestress problemen niet overleeft en is naar het koeltanken kerkhof ,,,en zins van de week zijn de voorkoelers ook 100% IN GEBRUIK
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor walmark » vr jun 03, 2016 18:57

Afbeelding
walmark

Beroep: dairy farmer

Berichtdoor G.U. » vr jun 03, 2016 21:20

Lekker badderen in poepwater :? :roll: :lol:
Wâldgaren dairy