Pyrogenium

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Pyrogenium

Berichtdoor Leanne » do feb 17, 2011 21:53

Ik hoor zo hier en daar geruchten dat dit het nieuwe 'wonder'middel is om hoogcelgetal koeien (subklinsche gevallen) te genezen.( weer terug te brengen naar laagcelgetal)

http://agroveterinair.ecostyle.nl/pages ... 7f7bb41726
Het activeert het lichaam snel om zelf een ontsteking te overwinnen. Pyrogenium kan antibiotica vervangen, maar ook dienen ter aanvulling van antibiotica. De werkzame stof lachesis (slangengif in sterk verdunde vorm) verdunt het bloed en stimuleert daardoor de afvoer van toxinen. Tevens wordt de aanmaak van witte bloedlichaampjes verhoogd. Pyrogenium versterkt andere behandelingen met ECOstyle producten of antibiotica. Het versterkt daarbij de algehele weerstand.

Pyrogenium is zowel onderhuids te injecteren als oraal toe te dienen, de eerste dagen 2 x per dag, daarna elke dag of om de dag.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben??
Leanne

Beroep: Student CAH> WUR
Interesses: Fokkerij, gezondheid en ondernemerschap

Re: Pyrogenium

Berichtdoor auke » vr feb 18, 2011 00:32

heeft laatst iets in een vakblad gestaan over een boer die het gebruikte maar kan het me niet meer herinneren waar het in stond.

collega boer gebruikte het wel eens bij zieke kalveren, was er wel tevreden over. Mischien dat fransjan er iets van af weet? ( was zijn oude jongveeopfokker)
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Johny » vr feb 18, 2011 15:33

Dit is inderdaad super spul, inmiddels al anderhalf jaar tevreden gebruiker!! Bij zieke kalveren wordt geen pyrogenium gebruikt maar immulon! Is van het zelfde merk.. Pyrogenium gebruiken we normaal bij een koe die licht ziek is, wat erg vaak helpt! Het is ook een goed middel voor preventief gebruik omdat de koe er zeker niet slechter van wordt!! Verder is er nog Cafea(soort op pepmiddel) van dit merk, dit wordt veel meer gebruikt en is ook gewoon te koop bij de veearts..
Aj diep in de stront zit, loat dan de kop niet hang..
Johny

Berichtdoor peerke » vr feb 18, 2011 15:56

Pyrogenium is zeker geen wonder middel. Ik gebruik het bij beginnende uierontsteking maar of het veel effect heeft kan ik nog niet zeggen.
Immulon vind ik wel een goed middel om (virus) diarree bij kalveren te verhelpen.
peerke

Beroep: Boer

Berichtdoor Henk » vr feb 18, 2011 18:33

Termen vliegen me om de oren... :o Khad er nooit van gehoord :no:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Stefan » vr feb 18, 2011 19:11

Ik vind het allereerst vreemd dat een middel dat claimt koeien met een hoog celgetal (= veel witte bloedcellen) omlaag te brengen door de witte bloedcellen te verhogen. Maar dit terzijde.

Op het doosje staat homeopathisch geneesmiddel. Dan kun je gelijk al aannemen dat het niet werkt.

Ik weet niet of iedereen weet wat een homeopathisch middel precies inhoud maar ik zal het proberen kort uit te leggen.
De bedoeling is dat je een stofje pak wat een tegengestelde effect heeft op wat je wilt bereiken. (Bij homeopathische slaappillen wordt bijvoorbeeld cafeïne gebruikt) Dit word vervolgens sterk verdund. Ze doen 1 deel op 10 delen water, dit word even geschud om vervolgens weer 1 deel op 10 delen water te doen enz enz.
Ik kon niet vinden wat de verdunning van dit product was, maar een gebruikelijke verdunning is 1 op 10^30 (een 1 met 30 nullen) De kans op 1 molecuul slangengif in deze verdunning te vinden is dan 1 op 10000000. Maar gelukkig maakt dit voor de homeopaat niks uit want ze zeggen "hoe groter de verdunning hoe krachtiger het word" verder hoeven ze in tegenstelling tot regulieren medicijnen alleen de veiligheid aan te tonen en niet de werkzaamheid. Met sterk verdunde middelen hoef je je daar natuurlijk ook geen zorgen over te maken.

Ik kan me er toch wel een beetje druk om maken want iedereen word gewoon belazerd door dit soort praktijken. Als je vage klachten wil bestrijden schiet je er alleen financieel bij in, maar bij ernstige ziektes heb je natuurlijk de kans dat je te laat of helemaal niet behandelt. Zo zijn er ook mensen die met een potje van zulke pillen naar een land reizen met malaria.

Hier nog even een korte samenvatting: http://www.howdoeshomeopathywork.com/
Stefan

Beroep: Student
Interesses: koeien

Berichtdoor boer pieter » vr feb 18, 2011 19:34

nou stefan ik ben het niet met jou eens het werkt misschien niet zo goed als pen. maar ik kan jou wel zeggen dat het wel werkt ik heb het vaak genoeg gezien maar je moet er gewoon vroeg bij zijn maar goed iedereen mag een mening hebben maar heb je het zelf wel eens gebruikt of roep je zo maar wat
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Gerben77 » vr feb 18, 2011 20:38

Laats een inleiding gehad ........door mapman die deze pyrogenium verkoopt. Tuurlijk was t een commercieel praatje,,
maaar hij had aan een aantal boeren gevraagd spul te proberen en ....te noteren wat celgetal deed. Daaruit kwamen toch goede resultaten.....ik meen 75 % slaginskans.
In de lijst van boeren stond ook : Jan van Weperen,,,,wie weet kent iemand op t forum hem goed om hem hier over eens te vragen. En bij van Weperen leken de resultaten (y) Een van zijn zonen had celgetal voor en na behandeling genoteerd.....)

Bij deze boeren begon het met
1 melkmonster celgetal........die gaf bijvoorbeeld aan celgetal 950 (*1000).
Start behandeling, pyrogenenium (5 dagen x aantal cc spuiten onder huid+ uiermint)....
Dan na x aantal dagen celgetal hertesten........en die bleek in 75% van gevallen weer goed te zijn.
(voordeel .....je kunt gewoon melk door blijven leveren).

Vooral bij robotboeren lijkt mij dit zeer het proberen waar, bij kleine verhoging geleidbaarheid melk direct pyrogenium en uierbalsem........kun je het effect goed zien.

Mapman.....en bij t spul zit een handleiding, waarin ook wordt vermeld wanneer je gewoon antibitica moet gebruiken.
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Leanne » vr feb 18, 2011 21:46

Gerben77 schreef:In de lijst van boeren stond ook : Jan van Weperen,,,,wie weet kent iemand op t forum hem goed om hem hier over eens te vragen. En bij van Weperen leken de resultaten (y) Een van zijn zonen had celgetal voor en na behandeling genoteerd.....)

Zijn we onlangs op excursie geweest, en dat verhaal klopt idd! Onze dierverzorgingsproducten verkoper begon ook over het product! Daarom was ik hier wel benieuwd naar verhalen en ervaringen!
Leanne

Beroep: Student CAH> WUR
Interesses: Fokkerij, gezondheid en ondernemerschap

Berichtdoor Stefan » vr feb 18, 2011 22:26

boer pieter schreef:nou stefan ik ben het niet met jou eens het werkt misschien niet zo goed als pen. maar ik kan jou wel zeggen dat het wel werkt ik heb het vaak genoeg gezien maar je moet er gewoon vroeg bij zijn maar goed iedereen mag een mening hebben maar heb je het zelf wel eens gebruikt of roep je zo maar wat

Dus als ik het niet zelf heb gebruikt roep ik maar wat? :roll: Succesverhalen van homeopathie zijn toe te schrijven aan het placebo-effect. Goede dubbelblinde onderzoeken waarbij homeopathische successen boven het placebo-effect uitstijgen zijn er niet (terwijl er wel genoeg studie naar gedaan is). Daarnaast komt natuurlijk het volstrekt ongeloofwaardige verhaal hoe het werkt. Hierboven had ik een foutje gemaakt; een veelgebruikte verdunning is niet 10^30 maar 100^30. Dat wil zeggen 1 molecuul in een bol met een diameter ter grote van de aarde tot de zon. Een verklaring volgens homeopaten is dat het water een herinnering heeft en daardoor nog steeds werkt.

Met zulke claims mag je toch wel om goed bewijs vragen? Anekdotes zijn wat mij betreft absoluut niet overtuigend.

Mensen die alsnog potjes met water willen bestellen mogen dat wel bij mij doen voor 5 euro minder :lol:
Stefan

Beroep: Student
Interesses: koeien

Berichtdoor boer pieter » za feb 19, 2011 09:56

zal wel ik en heeeeeeeeeeel veel mensen geloven er wel in en dat vind ik het belangrijkst :yes:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor wit » za feb 19, 2011 10:12

De werking van dit spul moet toch eenvoudig aan te tonen zijn dmv een bloedmonstertje :?:
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Johannes » za feb 19, 2011 11:37

boer pieter schreef:zal wel ik en heeeeeeeeeeel veel mensen geloven er wel in en dat vind ik het belangrijkst :yes:

Vervelende is dat mensen die diep in de shit zitten soms compleet worden getild door allerhande vage gasten in ruil voor valse hoop :idea: (n)
Geluk is gelul met een k.
Johannes

Beroep: Manusje van alles
Interesses: kruisen, gezondheid, grasland

Berichtdoor Johannes » za feb 19, 2011 11:42

Gerben77 schreef:...Vooral bij robotboeren lijkt mij dit zeer het proberen waar, bij kleine verhoging geleidbaarheid melk direct pyrogenium en uierbalsem........kun je het effect goed zien.
...

Hoe meer je meet, hoe meer je waarneemt aan uieronsteking, oftewel heel veel lichte "onzichtbare" en nog vrij veel meer ernstige uieronsteking geneest vanzelf met of zonder penicilline of homospul :idea:
Geluk is gelul met een k.
Johannes

Beroep: Manusje van alles
Interesses: kruisen, gezondheid, grasland

Berichtdoor Henk » za feb 19, 2011 11:48

Pyrogenium kan antibiotica vervangen, maar ook dienen ter aanvulling van antibiotica. De werkzame stof lachesis (slangengif in sterk verdunde vorm) verdunt het bloed en stimuleert daardoor de afvoer van toxinen. Tevens wordt de aanmaak van witte bloedlichaampjes verhoogd. Pyrogenium versterkt andere behandelingen met ECOstyle producten of antibiotica. Het versterkt daarbij de algehele weerstand.

Pyrogenium is zowel onderhuids te injecteren als oraal toe te dienen, de eerste dagen 2 x per dag, daarna elke dag of om de dag.

Ter aanvulling van antibiotica.... :roll: Dagenlang met de spuit rondlopen... (n)

Johny schreef: Het is ook een goed middel voor preventief gebruik omdat de koe er zeker niet slechter van wordt!!

Ja da's 'n goeie... :mrgreen:

Ik snap al da geprik in de koeien niet :no: sorry zal wel aan mij liggen :oops: maar wanneer spuit je nou een koe :?: Incidenteel coli-geval, heel soms ter ondersteuning bij flinke mastitus...
En in die gevallen pieker ik dr niet over om da halfwas spul te gebruiken maar ga ik er meteen strak op zitten :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Volgende

Keer terug naar Koe en gezondheid