Pyrogenium

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Re: Pyrogenium

Berichtdoor Kristof » zo feb 27, 2011 16:47

valg af producter och veterinär bor ikke vaere en gamble. det bor vaere en bevidst beslutning.

voor zover mijn Deens en mijn opmerkingen op dit onderwerp.
het is onmogelijk problemen op te lossen met dezelfde gedachtengang die ze veroorzaakte!
Kristof

Beroep: Dierenarts

Berichtdoor boer pieter » zo feb 27, 2011 19:41

ook al is het homopatisch kan het nog steeds wel een bewust besluit zijn :yes:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Stefan » ma feb 28, 2011 13:34

Erik S. schreef:Vanuit de wetenschappelijke school is homeopatisch uiteraard onzin en de homeopatische 'sector' heeft door veel kwakzalverij ook niet op alle fronten hoge ogen gegooit :no:

Feit is, antibiotica gebruik moet teruggebracht worden, hoe verder hoe beter :!:

Maar zolang mensen vertrouwen op regulieren antibiotica en als deze niet werkt dan pas als laatste redmiddel homeopatisch proberen en zijn dan verwonderd dat het niet werkt schiet het niet op :no:
Ga maar is na hoeveel homeopatisch je zelf eigenlijk gebruikt: mintzalf?, voor je eigen de collectie van dr. A. Vogel :?:

Ik ben er helemaal mee eens dat antibiotica-gebruik moet worden teruggebracht. Maar oplossingen die in feite geen oplossingen zijn horen daarin niet thuis.

mintzalf is geen homeopathie maar fytotherapie. Verder heb jij het over producten van A. Vogel (dr. mag niet worden gebruikt van Reclame Code Commissie) Alhoewel er wel eens homeopathisch op de doosjes staat is dat niet altijd het geval omdat daar geen gebruik word gemaakt van verdunnen en potentiëren ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Potenti%C3%ABren )

Verder kan ik het niet laten om iedereen die wil bewijzen dat homeopathie werkt te verwijzen naar http://www.randi.org/site/index.php/1m-challenge.html 1 miljoen dollar, en je hoeft alleen te bewijzen in een degelijke proef dat het werkt en niet eens hoe het werkt. Misschien interessant voor een bedrijf zoals eco-style waarmee dit topic begon om dit op te pakken.
Stefan

Beroep: Student
Interesses: koeien

Berichtdoor freek essink » ma feb 28, 2011 17:12

Ik heb met Pyrogenium wel goede resultaten gehad bij behandeling van dikke hakken en ook baarmoederontsteking, in het laatste gebval gecombineerd met dinolytic. Als een zieke koe niet voldoende vreet spuit ik ze Coffea bij en promt gaan ze vreten. Als er koorts optreedt, moet je natuurlijk een antibioticum inzetten maar anders kunnen deze middelen best wel uitkomst bieden. Van de huisarts krijg je ook niet voor ieder wissewasje antibioticum.
freek essink

Berichtdoor hanskoeienliefhebber » ma feb 28, 2011 17:48

freek essink schreef:Ik heb met Pyrogenium wel goede resultaten gehad bij behandeling van dikke hakken en ook baarmoederontsteking, in het laatste gebval gecombineerd met dinolytic. Als een zieke koe niet voldoende vreet spuit ik ze Coffea bij en promt gaan ze vreten. Als er koorts optreedt, moet je natuurlijk een antibioticum inzetten maar anders kunnen deze middelen best wel uitkomst bieden. Van de huisarts krijg je ook niet voor ieder wissewasje antibioticum.

Nee, maar ook geen homeopatische middelen.
A woman needs a man like a fish needs a bicycle
hanskoeienliefhebber

Beroep: Dierenarts
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Erik S. » ma feb 28, 2011 18:07

@Stefan, Oke wist niet dat lauter dat verdunnen en potentiëren onder homeopathie viel :?

Kan me herinneren dat Bert(?) Wagenvoort, Biologische boer in Vorden destijds met een excursie ook vertelde dat hij bij coli koeien de geinfecteerde kwartieren aftapte, filterde en een aantal keer verdunde om vervolgens die verdunde vorm over de ruggegraat van een koe met coli te gieten :idea:
Erik S.

Beroep: Boer en Boerenverstand

Berichtdoor Johannes » ma feb 28, 2011 18:26

"Coffea D3 A.Vogel: Werkzame stof
Het is niet bekend welke stoffen verantwoordelijk zijn voor de geneeskrachtige werking van homeopathische verdunningen van Coffea cruda. "
:roll: :roll:

http://health.pwzachmea.nl/templates/03 ... =2&id=5924
Geluk is gelul met een k.
Johannes

Beroep: Manusje van alles
Interesses: kruisen, gezondheid, grasland

Berichtdoor Stefan » ma feb 28, 2011 22:31

@ Erik
Die man uit Zwitserland met zijn simmentaler kruislingen deed dat ook. Die had trouwens wel gezonde koeien die goed aan de strenge eisen van de fabriek konden voldoen. Maar zijn lage celgetal zal ik maar niet verklaren aan de hand van dat potje :)
Stefan

Berichtdoor Erik S. » ma feb 28, 2011 22:45

Stefan schreef:@ Erik
Die man uit Zwitserland met zijn simmentaler kruislingen deed dat ook. Die had trouwens wel gezonde koeien die goed aan de strenge eisen van de fabriek konden voldoen. Maar zijn lage celgetal zal ik maar niet verklaren aan de hand van dat potje :)

Je bedoeld zuivere simmentaler denk ik ;)
Je hebt dus al de eerste rietjes simmentaler binnen :?:
Erik S.

Berichtdoor Stefan » ma feb 28, 2011 22:51

Erik S. schreef:Je bedoeld zuivere simmentaler denk ik ;)

Nee dat waren kruislingen tussen simmentaler en red holstein. Swissvieh heette dat volgens mij? Het was die boer die biologisch was maar dan met regels die nogal wat strenger waren zoals we die in Nederland kennen.

En nee, ik hou het bij HF :D
Stefan

Berichtdoor Vie » di maart 01, 2011 02:21

freek essink schreef:Ik heb met Pyrogenium wel goede resultaten gehad bij behandeling van dikke hakken en ook baarmoederontsteking, in het laatste gebval gecombineerd met dinolytic. Als een zieke koe niet voldoende vreet spuit ik ze Coffea bij en promt gaan ze vreten. Als er koorts optreedt, moet je natuurlijk een antibioticum inzetten maar anders kunnen deze middelen best wel uitkomst bieden. Van de huisarts krijg je ook niet voor ieder wissewasje antibioticum.

Guus :!: :!: :!: Je vergeet em in te koppen :mrgreen: 8)
Vie

Berichtdoor Erik S. » di maart 01, 2011 09:08

Stefan schreef:
Erik S. schreef:Je bedoeld zuivere simmentaler denk ik ;)

Nee dat waren kruislingen tussen simmentaler en red holstein. Swissvieh heette dat volgens mij? Het was die boer die biologisch was maar dan met regels die nogal wat strenger waren zoals we die in Nederland kennen.

En nee, ik hou het bij HF :D

Aha je bedoelt het bedrijf van Sandra & Hans Braun :wink:
Is idd. kruising van Simmentaler met RHF, maar die kruising is beter bekend als Fleckvieh :wink:
Of naja in dit geval dan Swiss Fleckvieh :roll:
Erik S.

Berichtdoor Guus J » di maart 01, 2011 09:18

Henk V schreef:

:lol: :lol:

nee nee... dat beest is nog een van de laatste hf-jes bij freek op stal 8)
Guus J
Moderator

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Ondernemen, voeding en fokkerij

Berichtdoor freek essink » di maart 01, 2011 10:37

guus j schreef:
Henk V schreef:

:lol: :lol:

nee nee... dat beest is nog een van de laatste hf-jes bij freek op stal 8)

Klopt as een bus, ik zit nog opgescheept met een derde deel hf. Maar ik zal jullie blij maken ook een bs kan een dikke hak krijgen :oops: uierontsteking is hier echter bij een kruisling tot op heden niet voorgekomen.
freek essink

Berichtdoor Guus J » di maart 01, 2011 10:49

freek essink schreef:Klopt as een bus, ik zit nog opgescheept met een derde deel hf. Maar ik zal jullie blij maken ook een bs kan een dikke hak krijgen :oops: uierontsteking is hier echter bij een kruisling tot op heden niet voorgekomen.

Als ik het niet dacht... verder is het dan nog aardig mis Freekie, 1/3 van je veestapel mastitis (tenminste ik neem aan dat je HF'ies voor de voet mastitis krijgen? :wink: )
Guus J
Moderator

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Ondernemen, voeding en fokkerij

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en gezondheid