Selectief droogzetten/antibiotica

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Re: Selectief droogzetten/antibiotica

Berichtdoor Talis » vr nov 03, 2017 05:49

auke schreef:
pieterv schreef: melk mag heel snel de tank in. 2de melkbeurt testen en 9,5/10 mogen dan al weer in de tank.

Melk mag toch pas 3 dagen na afkalven geleverd worden?

4 dgn officieel dacht ik. Maar als droogzetter uitgewerkt is kan ie er na 2 melkmalen gewoon in. je moet niet alles doen wat voorgeschreven staat. Moet je spoelkoeien opeens ook 10 dgn melk uithouden..
Talis

Berichtdoor Talis » vr nov 03, 2017 05:51

Sander schreef:hmmm. hier die ervaring nog niet. vorige week nog 7 zonder iets drooggezet waaronder eentje met 22 kg melk :oops: . maar eens zien wat hun celgetal doet komende lactatie

hoe is het cgt van deze 7 dieren deze lactatie??
Talis

Berichtdoor Flyinghollander » vr nov 03, 2017 06:40

Talis schreef:
auke schreef:
pieterv schreef: melk mag heel snel de tank in. 2de melkbeurt testen en 9,5/10 mogen dan al weer in de tank.

Melk mag toch pas 3 dagen na afkalven geleverd worden?

4 dgn officieel dacht ik. Maar als droogzetter uitgewerkt is kan ie er na 2 melkmalen gewoon in. je moet niet alles doen wat voorgeschreven staat. Moet je spoelkoeien opeens ook 10 dgn melk uithouden..

Test ze vaak nog positief met dsm tester
Flyinghollander

Berichtdoor Sander » vr nov 03, 2017 07:12

test al tig jaar alles voordat het de tank in gaat en durf best beweren dat wachttijd dierspecifiek is en dat aantal dagen en/of hoeveelheid melk geen garantie is.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Flyinghollander » vr nov 03, 2017 09:09

Sander schreef:test al tig jaar alles voordat het de tank in gaat en durf best beweren dat wachttijd dierspecifiek is en dat aantal dagen en/of hoeveelheid melk geen garantie is.

(y) :yes: scheelt wel of het in 2000 liter totaal komt of in 20.000 liter tank, verwatering.
Flyinghollander

Berichtdoor G.U. » vr nov 03, 2017 10:12

Flyinghollander schreef:
Sander schreef:test al tig jaar alles voordat het de tank in gaat en durf best beweren dat wachttijd dierspecifiek is en dat aantal dagen en/of hoeveelheid melk geen garantie is.

(y) :yes: scheelt wel of het in 2000 liter totaal komt of in 20.000 liter tank, verwatering.

Zou dat voor het kaasmaken verschil uitmaken? Uiteindelijk zit er nog steeds evenveel in de melktruck
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Flyinghollander » vr nov 03, 2017 10:18

G.U. schreef:
Flyinghollander schreef:

Zou dat voor het kaasmaken verschil uitmaken? Uiteindelijk zit er nog steeds evenveel in de melktruck

Niet als de waardes zo laag zijn dat de bacterien blijven leven voor het kaasmaken, lijkt mij.
Flyinghollander

Berichtdoor JG ten Kate » vr nov 03, 2017 11:58

Lijkt mij onzin om alles te gaan testen. Houd je met testen ook rekening met verdunning in tank ? Heb hier nog nooit melk getest van koe die normaal gekalfd of behandeld is en is ook altijd goed.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
JG ten Kate

Interesses: Koeien

Berichtdoor poekske » vr nov 03, 2017 13:15

:shock:
poekske

Beroep: binnenkort zelfstandig slager
Interesses: vlees melk en machines

Berichtdoor wit » vr nov 03, 2017 13:47

JG ten Kate schreef:

Lijkt mij onzin om alles te gaan testen. Houd je met testen ook rekening met verdunning in tank ? Heb hier nog nooit melk getest van koe die normaal gekalfd of behandeld is en is ook altijd goed.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

:yes: Hier word alleen getest als een koe veel te vroeg gekalfd heeft,anders gewoon wachttijd aanhouden.
wit

Berichtdoor Sander » vr nov 03, 2017 13:57

ieder zijn manier. ik vind mijn manier het beste uit te leggen aan de consument.
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor JG ten Kate » vr nov 03, 2017 15:00

Sander schreef:ieder zijn manier. ik vind mijn manier het beste uit te leggen aan de consument.

:roll: :roll: :roll: wanneer praat je nou met de consument daarover :roll: :roll:
goed = goed en daar gaat het om :!:
JG ten Kate

Berichtdoor JG ten Kate » vr nov 03, 2017 15:02

poekske schreef::shock:

hoezo :shock: :?:
JG ten Kate

Berichtdoor Flyinghollander » vr nov 03, 2017 15:39

JG ten Kate schreef:
poekske schreef::shock:

hoezo :shock: :?:

Ten eerste de boeite betaald een test zo terug.
Ten tweede wat Sander zegt, als het nieuws komt AB melk , roept de consument, zie je wel :idea:
Flyinghollander

Berichtdoor G.U. » vr nov 03, 2017 15:49

Er zijn mi maar twee opties. Of de voorgeschreven wachttijd aanhouden of de melk testen voor die de tank in gaat.
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en gezondheid