enquete Pyrogenium

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

enquete Pyrogenium

Berichtdoor Anita2304 » zo nov 23, 2014 16:56

Hallo allemaal, :)

Ik zit in het derde jaar Dier- en veehouderij CAH Dronten.
Nu doe ik een onderzoekje naar het effect van het inzetten van Pyrogenium op mastitis en op de dierdagdosering. (q) (q)

Daarvoor verzamel ik informatie. De enige optie binnen mijn mogelijkheden is om bedrijven met elkaar te vergelijken.
Ik zoek informatie van:
melkveehouderijen die geen Pyrogenium gebruiken
en
melkveehouderijen die wel Pyrogenium gebruiken, met of zonder antibiotica als aanvulling.

met deze informatie wil ik een beter beeld krijgen van het effect van Pyrogenium.

Heel graag jullie medewerking! Het is denk ik een kwartier werk.
Desgewenst stuur ik de uitslag van dit onderzoekje toe. Laat dat weten via een pb of via de enquete.

Dit is de link voor de enquete
:
http://www.enquete.com/show?id=2CBCAB8A ... D0201569D6

Vriendelijke groet
Anita Oranje
Anita2304

Beroep: Studerend Dier- en Veehouderij CAH vierde jaar in deeltijd en Apothekersassistente.
Interesses: Veevoeding, Diergezondheid, Koetjes en Kalfjes, Mechelse herder, bioscoop,lezen

Re: enquete Pyrogenium

Berichtdoor wit » zo nov 23, 2014 17:02

Vlgs mij ben je iets vergeten Anita
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Jappie » zo nov 23, 2014 17:20

Spul helpt goed bij beesten die uithunzelf ook zouden genezen :yes:
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor M H » zo nov 23, 2014 20:04

Jappie schreef:Spul helpt goed bij beesten die uithunzelf ook zouden genezen :yes:

geldt misschien ook wel voor gewone antibiotica :wink:
M H

Beroep: veehouder

Berichtdoor Anita2304 » ma nov 24, 2014 10:41

Inderdaad Wit, iets vergeten :oops:

Dan nu wel de link voor de enquete:

http://www.rlink-survey.com/show?id=2CB ... D0201569D6
Anita2304

Beroep: Studerend Dier- en Veehouderij CAH vierde jaar in deeltijd en Apothekersassistente.
Interesses: Veevoeding, Diergezondheid, Koetjes en Kalfjes, Mechelse herder, bioscoop,lezen

Berichtdoor Anita2304 » ma nov 24, 2014 10:43

Jappie schreef:Spul helpt goed bij beesten die uithunzelf ook zouden genezen :yes:

Daar wil ik nu juist achterkomen, Jappie.
Werkt of werkt het niet? :roll:
Anita2304

Berichtdoor G.U. » ma nov 24, 2014 10:49

Ik heb altijd het gevoel dat er een hoog jomandagehalte in dat slangengif en knoflook spul zit...
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor bertus » ma nov 24, 2014 10:59

G.U. schreef:Ik heb altijd het gevoel dat er een hoog jomandagehalte in dat slangengif en knoflook spul zit...

:lol: Jomanda werd er toch ook beter van.
vake bin ie te bange.
bertus

Beroep: veehouder

Berichtdoor Anita2304 » ma nov 24, 2014 11:10

Heren (neem ik aan) G.U. en Bertus:

ook jullie wil ik uitnodigen de enquete in te vullen. :)
Al gebruik je geen Pyrogenium maar antibiotica: het levert waardevolle informatie op.
Er zijn ook melkveehouders, die zeggen dat Pyrogenium werkt. Is dat wel zo? Hoe doen ze dat dan?
Met cijfers wil ik inzicht krijgen. Meten is weten.
Anita2304

Berichtdoor Anita2304 » di nov 25, 2014 10:56

Ik heb gemerkt dat er belangstelling is voor Pyrogenium.

Mochten er (opbouwende) kritiek zijn op de enquete, stuur een pb.
Dan kan ik er mogelijk iets aan doen.
Anita2304

Berichtdoor bastiaan250 » di nov 25, 2014 12:29

Enquete door twee verschillende scholen naar dezelfde link??????
Opdracht? van wie ABC? in opdracht van de leverancier van die slangengif of de concurent? Wij geen duidelijkheid jullie geen antwoorden lijkt mij!
bastiaan250

Beroep: boer en melken

Berichtdoor Anita2304 » wo nov 26, 2014 04:45

bastiaan250 schreef:Enquete door twee verschillende scholen naar dezelfde link??????
Opdracht? van wie ABC? in opdracht van de leverancier van die slangengif of de concurent? Wij geen duidelijkheid jullie geen antwoorden lijkt mij!

Twee verschillende scholen op dezelfde link?
Ik ben de enige die de site beheert.
Ik doe dit onderzoek, omdat ik voor de opleiding een onderzoek moet opzetten. Progenium heeft mijn aandacht en ik wil meer weten over de werkzaamheid. Wat er uit het onderzoek komt, en ik hoop iets zinnigs, wil ik graag voor de sector inzetten.
Anita2304

Berichtdoor Anita2304 » wo nov 26, 2014 09:26

Inderdaad Bastiaan, ik zie het nu ook. Er is nog een enquete naar Pyrogenium. Een andere enquete en een andere link.

Ik weet niet waarom die andere enquete er is, behalve dan dat het een opdracht is voor de opleiding.
Wat ik wel weet is dat studenten mee zoeken naar alternatieven voor antibiotica.
Ik weet dat klasgenoten/studiegenoten van mij een onderzoek uitvoeren naar selectief droogzetten.

Medicijnen heeft mijn interesse. Ik ben nl ook apothekersassistente.
Anita2304

Berichtdoor bastiaan250 » wo nov 26, 2014 09:51

Ik geloof best dat je dit uit goede wil doet. Ik heb zelf CAH gedaan en opdrachten zijn dan vaak in opdracht van een financier. Of het moet een hele simpele algemene zijn. Bij dit lijkt mij dat een farmaceutische onderneming daar heel geinteresseerd in is, vandaar de reactie.

PS ik heb alleen een bloed hekel aan als mensen me Sebastiaan noemen, dus graag niet meer.
bastiaan250

Beroep: boer en melken

Berichtdoor Anita2304 » wo nov 26, 2014 09:56

Ik heb de naam gewijzigd, foutje van mijn kant.

Ik heb het idee echt van mezelf. Pyrogenium viel me al op toen ik aan de opleiding begon. Knoflook heb ik ook naar gekeken, maar dat lijkt een beetje in de vergetelheid te raken.
Misschien zijn farmaceuten geïnteresseerd, ik weet het niet.

Leuk dat je op de CAH hebt gezeten.
Anita2304

Volgende

Keer terug naar Koe en gezondheid