enquete Pyrogenium

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Re: enquete Pyrogenium

Berichtdoor Anita2304 » zo nov 30, 2014 10:50

Beetje jammer dat je niet meer reageert Bastiaan.
Openlijk een discussie aanzwengelen op basis van aannames en veronderstellingen (dat vaak opdrachten gefinancierd worden) en vervolgens niks meer van je laten horen. Ja, dat is makkelijk. :?

Gelukkig zijn er nog wel mensen die de enquete ingevuld hebben (y) , maar nog niet genoeg.
Hoe meer reacties des te betrouwbaarder de resultaten en conclusies.
Anita2304

Beroep: Studerend Dier- en Veehouderij CAH vierde jaar in deeltijd en Apothekersassistente.
Interesses: Veevoeding, Diergezondheid, Koetjes en Kalfjes, Mechelse herder, bioscoop,lezen

Berichtdoor Sander » zo nov 30, 2014 11:19

sebastiaan 8) was blijkbaar met zijn verkeerde been uit bed gestapt.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Kees99 » zo nov 30, 2014 12:30

Sesander plaag die jongen nou niet. :no:
Kees99

Berichtdoor M H » zo nov 30, 2014 15:30

in het verleden hier best wat geexperimenteerd met pyrogenium, maar ik heb gewoon een hekel aan een koe spuiten, dus dan stop je er weer mee. het is mijn hobby niet, en koeien zijn je zelden dankbaar als je dit toepast. en dan 5 dagen achter elkaar, wordt je al helemaal niet enthousiast van.
Mammicurine hier ook een keer gebruikt, vind dit zelf diervriendelijker. maar eigenlijk nog te weinig om serieus over resultaten te hebben, maar mijn voorkeur gaat uit naar een injector of een pour-on middel. eenvoudig, diervriendelijk en boervriendelijk :yes:
M H

Beroep: veehouder

Berichtdoor Anita2304 » ma dec 01, 2014 11:03

M H schreef:in het verleden hier best wat geexperimenteerd met pyrogenium, maar ik heb gewoon een hekel aan een koe spuiten, dus dan stop je er weer mee. het is mijn hobby niet, en koeien zijn je zelden dankbaar als je dit toepast. en dan 5 dagen achter elkaar, wordt je al helemaal niet enthousiast van.
Mammicurine hier ook een keer gebruikt, vind dit zelf diervriendelijker. maar eigenlijk nog te weinig om serieus over resultaten te hebben, maar mijn voorkeur gaat uit naar een injector of een pour-on middel. eenvoudig, diervriendelijk en boervriendelijk :yes:

Pyrogenium kan oraal toegediend worden en het staat me bij ook rechtstreeks in de uier (gelezen in een rapport) met een injector. Heb je dat ook uitgeprobeerd? :?:
Vanuit de homeopathie is injectie de oorspronkelijke toedieningsweg. Komt het redelijk snel in de bloedbaan.
Mogelijk werkt een combinatie van middelen, Mammicure met Pyrogenium bijvoorbeeld.
Anita2304

Beroep: Studerend Dier- en Veehouderij CAH vierde jaar in deeltijd en Apothekersassistente.
Interesses: Veevoeding, Diergezondheid, Koetjes en Kalfjes, Mechelse herder, bioscoop,lezen

Berichtdoor bastiaan250 » ma dec 01, 2014 12:04

Anita2304 schreef:Beetje jammer dat je niet meer reageert Bastiaan.
Openlijk een discussie aanzwengelen op basis van aannames en veronderstellingen (dat vaak opdrachten gefinancierd worden) en vervolgens niks meer van je laten horen. Ja, dat is makkelijk. :?

Gelukkig zijn er nog wel mensen die de enquete ingevuld hebben (y) , maar nog niet genoeg.
Hoe meer reacties des te betrouwbaarder de resultaten en conclusies.

Bedankt voor het aanpassen van de naam :D

Ik geloof je wel als je zegt dat dit niet gefinancieerd word door een instelling echter gebeurde dat in het verleden wel nl.
Maar hoe weet je zeker dat ik geen enquete ingevult heb? dacht dat dat annoniem was? :idea:
Ik wens je wel succes met het onderzoek.
bastiaan250

Beroep: boer en melken

Berichtdoor Anita2304 » ma dec 01, 2014 20:04

Dankjewel voor de goede wens, Bastiaan. (y)
En ik weet niet zeker of jij de enquete wel of niet ingevuld hebt.
Het is anoniem, als je geen e-mailadres invult.
Ik behandel de gegevens vertrouwelijk, zoals ik eerder aangegeven heb.
Anita2304

Berichtdoor Anita2304 » vr dec 05, 2014 10:22

Ik zie aan het aantal keren dat de berichten gelezen worden en ook de enquete gezien wordt, dat er belangstelling is voor Pyrogenium. Naast nieuwsgierigheid is er, terecht, ook twijfel.... Pyrogenium, 'slangengif', een antibioticavervanger??

Beste melkveehouders, ik heb nog wat meer ingevulde enquetes nodig, hoe meer, hoe betrouwbaarder de conclusies.
Vul a.u.b. de enquete in, het kost 10 minuten tot een kwartiertje van uw tijd, werk de enquete helemaal door en vul in wat je kan invullen. (y) (y) . Privacy is gewaarborgd.

Ik wil de bedrijven die alleen antibiotica gebruiken vergelijken met antibiotica/pyrogenium. Desgewenst deel ik graag mijn bevindingen met jullie.

In de tussentijd heb ik wel informatie over Pyrogenium verkregen.
Bijvoorbeeld voor de robotmelkers onder jullie....er is al een onderzoek uitgevoerd naar het effect van Pyrogenium op celgetal (subklinische mastits).:!:
Anita2304

Berichtdoor Henk » do dec 11, 2014 16:50

Zag toevallig zojuist pyrogenium in het rek staan bij de agib. Dat spul mag dus iedereen verkopen :?: Omdat het op natuurlijke basis is wss :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

Wekelijks een nieuwe blog over Boer Zoekt Vrouw op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Anita2304 » do dec 11, 2014 22:29

Inderdaad Henk, de kanalisatie van Pyrogenium is VRIJ: Vrij verkrijgbaar zonder recept, diergeneesmiddelen die vrij verhandelbaar zijn. Dit (genees)middel valt in de laagste categorie wat betreft risico's voor dier- en volksgezondheid.

Vergelijk voor mensen de zelfzorgmiddelen in de vrije verkoop bij supermarkten of benzinestations. Bijvoorbeeld paracetamol, koortslip-cremes, sommige hoestdrankjes en Rennies.

Voor zelfzorgmiddelen zoals Rennies geldt: is de kwaal na een paar dagen tot hooguit een week nog niet over, ga dan naar je huisarts voor een effectiever middel. :!:
Anita2304

Berichtdoor Anita2304 » di dec 16, 2014 11:24

Van de veehouders die de enquete hebben ingevuld kan ik alvast het volgende zeggen:
voor zover het postcodegebied is ingevuld zijn de mensen uit het oosten van het land goed vertegenwoordigd. Net als de mensen uit de buurt van Voorne en Putten/Goeree Overflakkee en Utrecht. Ook hebben een aantal bedrijven uit het buitenland gereageerd, ook welkom uiteraard!

Het doel moet zijn om kennis met elkaar te delen en ik wil daar met deze enquete een tussenpersoon in zijn.
Met het delen van kennis en daarnaast het gebruiken van het gezonde boerenverstand (en het enige en juiste verstand), daarmee kan de sector verder geoptimaliseerd worden.

Tot nu toe hebben 63 melkveehouders de enquete ingevuld. Maar sommige zijn niet volledig.
Graag nog meer ingevulde enquetes! Melkveehouders uit Noord-Holland, Noord-Brabant, Limburg roep ik met name op! :yes:
Anita2304

Berichtdoor Anita2304 » wo dec 17, 2014 20:10

Misschien nog wat interessante weetjes (q) :

uit de reacties op de enquete blijkt tot nu toe dat:

:arrow: 57% van de melkveehouders Pyrogenium niet gebruikt.
12% gebruikt geregeld Pyrogenium en 31% gebruikt het soms. Dus iets minder dan de helft gebruikt Pyrogenium, soms of vaak.

:arrow: als Pyrogenium wordt gebruikt, dan is dat 25% voor klinische mastitis, 11% voor subklinische mastitis, 11% voor klauw- en gewrichtsontsteking, 4% voor baarmoederontsteking en 4% geeft aan het anders te gebruiken (denk aan meerdere aandoeningen/ontstekingen)
Anita2304

Berichtdoor Henk » wo dec 17, 2014 20:13

Anita2304 schreef:Misschien nog wat interessante weetjes (q) :

12% gebruikt geregeld Pyrogenium en 31% gebruikt het soms. Dus iets minder dan de helft gebruikt Pyrogenium, soms of vaak.

:arrow: als Pyrogenium wordt gebruikt, dan is dat 25% voor klinische mastitis, 11% voor subklinische mastitis, 11% voor klauw- en gewrichtsontsteking, 4% voor baarmoederontsteking en 4% geeft aan het anders te gebruiken (denk aan meerdere aandoeningen/ontstekingen)

Interesting (y) Zou het ook werken bij gewrichtsontsteking bij een kalfje :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

Wekelijks een nieuwe blog over Boer Zoekt Vrouw op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Anita2304 » wo dec 17, 2014 20:50

Beste Henk, ik vind het moeilijk om een advies te geven om Pyrogenium wel of niet toe te dienen aan een kalf.
Omdat ik in de enquete naar ervaringen met melkkoeien vraag. En eigenlijk kan ik niks terugvinden in de antwoorden op de enquete over het gebruik bij kalfjes.

Overwegingen:
- het middel is geschikt voor jonge dieren en er moet naar verhouding minder worden toegediend dan bij volwassen dieren.
- op de site van Ecostyle worden ervaringen van kalverhouders beschreven.
- het middel valt in de laagste risicoklasse qua dier- en volksgezondheid, dus het zou ongevaarlijk moeten zijn.
Anita2304

Berichtdoor bertus » do dec 18, 2014 03:45

Henk schreef:
Anita2304 schreef:Misschien nog wat interessante weetjes (q) :

Interesting (y) Zou het ook werken bij gewrichtsontsteking bij een kalfje :?:

:no: alleen als je er in gelooft.
vake bin ie te bange.
bertus

Beroep: veehouder

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en gezondheid