enquete Pyrogenium

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Re: enquete Pyrogenium

Berichtdoor Anita2304 » do dec 18, 2014 08:17

Hoe bedoel je, bertus? :?:
Anita2304

Beroep: Studerend Dier- en Veehouderij CAH vierde jaar in deeltijd en Apothekersassistente.
Interesses: Veevoeding, Diergezondheid, Koetjes en Kalfjes, Mechelse herder, bioscoop,lezen

Berichtdoor Jappie » do dec 18, 2014 09:08

Zo is dat Bertus, helft knapt op andere helft niet, als je nu wel of niet pyrogenium gebruikt
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor Anita2304 » do dec 18, 2014 09:22

Jappie schreef:Zo is dat Bertus, helft knapt op andere helft niet, als je nu wel of niet pyrogenium gebruikt

Wat bedoel je daar precies mee, Jappie? :?:
Anita2304

Beroep: Studerend Dier- en Veehouderij CAH vierde jaar in deeltijd en Apothekersassistente.
Interesses: Veevoeding, Diergezondheid, Koetjes en Kalfjes, Mechelse herder, bioscoop,lezen

Berichtdoor Bonsjoer » do dec 18, 2014 10:25

Precies., Pyrogenium is gewoon 'water' met een niet terug te vinden hoeveelheid slangengif. ( 'verdund met een hele, hele heeele reeks nullen'') Je kunt het ook echt niet vergelijken met paracetemol/rennies.., daar zit gewoon een werkzame terug te vinden stof in, met een degelijk wetenschappelijk onderzoek. De diverse 'enquetes' op verschillende forum's zullen straks wel gebracht worden als 'onderzoek dat het werkt..' ., wat een lachertje.
Bonsjoer

Berichtdoor Anita2304 » do dec 18, 2014 11:16

Net zo als er mensen zijn die beweren dat Pyrogenium niet werkt, zijn er mensen die het tegenovergestelde beweren :roll: . Dus dat het wel werkt. Wie moet ik geloven? :?: Dat is de vraag.

Over het vergelijk met Rennies en/of paracetamol kan ik zeggen dat de geneesmiddelen in een overeenkomstige groep zitten met Pyrogenium wat betreft de kanalisatie. Laagste risicogroep en vrij verkrijgbaar.
Het mag voor iedereen bekend zijn dat er in Rennies en paracetamol een werkzame stof zit die op chemische wijze te traceren en te verklaren is. Overigens, Bonsjoer, paracetamol is al jaren op de markt en wordt allang door mensen geslikt, maar nog niet zo lang geleden hebben wetenschappers ontdekt hoe het eigenlijk werkt (als dat onderzoek en de conclusie tenminste niet omstreden is). Over de schadelijkheid en bijwerkingen van paracetamol valt te twisten.
Anita2304

Berichtdoor Jappie » do dec 18, 2014 11:39

Daar bedoel ik mee dat een koe zelf ook genezen, zonder slangengif Maar soms ook niet en heb je antibiotica nodig. Net zoals pyrogenium :yes:
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor bertus » do dec 18, 2014 21:46

Anita2304 schreef:Hoe bedoel je, bertus? :?:

of je nu wel of geen pyrogenium gebruikt , het resultaat is hetzelfde.
vake bin ie te bange.
bertus

Beroep: veehouder

Berichtdoor Anita2304 » ma dec 29, 2014 13:41

Een kleine update van de verwerking van de ingevulde enquêtes. Het is slechts een eerste indruk, ik kan niet garanderen dat het foutloos is. Maar erg grote veranderingen verwacht ik niet.

Bij de berekening van de gemiddelden betreffende het celgetal van de maand oktober zijn dit de uitkomsten:
-> Geen gebruik Pyrogenium: gemiddeld celgetal is 137,4
-> Wel gebruik Pyrogenium: gemiddeld celgetal is 166,7

Onderverdeling wel gebruik Pyrogenium:
Geregeld gebruik Pyrogenium: gemiddelde is 192,4 Van deze groep gebruikt 62,5% wel antibiotica en 25% gebruikt geen antibiotica. De rest (12,5%) heeft in de enquête het antibioticagebruik niet ingevuld.
Soms gebruik Pyrogenium: gemiddelde is 161,1

Het is wel een beetje vroeg om er verder nog iets over te zeggen of er conclusies aan te verbinden, denk ik. Het is echt bedoeld als indruk. :wink:

De enquête staat overigens nog steeds open. Meer gegevens blijven welkom. (y)
Anita2304

Berichtdoor bertus » ma dec 29, 2014 18:31

Anita2304 schreef:Een kleine update van de verwerking van de ingevulde enquêtes. Het is slechts een eerste indruk, ik kan niet garanderen dat het foutloos is. Maar erg grote veranderingen verwacht ik niet.

Bij de berekening van de gemiddelden betreffende het celgetal van de maand oktober zijn dit de uitkomsten:
-> Geen gebruik Pyrogenium: gemiddeld celgetal is 137,4
-> Wel gebruik Pyrogenium: gemiddeld celgetal is 166,7

Onderverdeling wel gebruik Pyrogenium:
Geregeld gebruik Pyrogenium: gemiddelde is 192,4 Van deze groep gebruikt 62,5% wel antibiotica en 25% gebruikt geen antibiotica. De rest (12,5%) heeft in de enquête het antibioticagebruik niet ingevuld.
Soms gebruik Pyrogenium: gemiddelde is 161,1

Het is wel een beetje vroeg om er verder nog iets over te zeggen of er conclusies aan te verbinden, denk ik. Het is echt bedoeld als indruk. :wink:

De enquête staat overigens nog steeds open. Meer gegevens blijven welkom. (y)

daar kan ik alleen de conclusie uit trekken dat pyrogenium het celgetal verhoogd. :wink:
vake bin ie te bange.
bertus

Berichtdoor Anita2304 » wo dec 31, 2014 16:20

Haha, ik begrijp dat je dat schrijft, Bertus :wink:

Maar misschien hebben de niet Pyrogenium gebruikers een veel hogere dierdagdosering of worden er relatief wat meer koeien afgevoerd wegens chronische mastitis. Kan ook.
Anita2304

Berichtdoor Nico96 » wo dec 31, 2014 18:30

Pyrogenium zou op de weerstand aanpakken, dus is het logisch dat het celgetal erdoor verhoogd wordt, het is een teken dat het werkt. Ik ben trouwens geen gebruiker, heb het een paar keer gebruikt maar vond de resultaten tegenvallen. Het gebruik van antibiotica is trouwens ook niet zaligmakend, bij mastitis zie ik vaak dat het kwartier geneest, maar dat er nauwelijks melk meer uitkomt.
Nico96

Berichtdoor Anita2304 » vr apr 03, 2015 14:58

Voor de geïnteresseerden:

Ik ben bezig met het verslag te schrijven van het onderzoekje naar het effect van Pyrogenium op (sub)klinische mastitis/antibioticagebruik. De antwoorden van de enquête heb ik grotendeels al in het verslag verwerkt.

De enquête is in totaal 167 keer bekeken. Daarvan hebben 70 mensen de enquête ingevuld, waarvan 1 dubbel (1 volledig ingevuld en 1 onvolledig), dus er zijn 69 originele ingevulde vragenlijsten.
De enquête is volledig ingevuld door 39 mensen, dat is 55,7% van het totaal.
Er hebben 3 biologische ondernemers meegedaan.
De gemiddelde tijd om de vragen van de enquête te beantwoorden is 11 minuten en 6 seconden.

Van de respondenten die de postcode hebben aangegeven: de meeste komen uit de gebieden met postcode beginnend met een 7. Dat is zuiden van Drenthe en Overijssel. Ook de provincies Utrecht en Zuid-Holland zijn goed vertegenwoordigd. Er zijn ook enkele reacties uit het buitenland.

In ieder geval: iedereen die de enquête heeft ingevuld: hartstikke bedankt! :!:
Anita2304

Berichtdoor Talis » za apr 04, 2015 12:27

vraag in elk geval ook even de dierenartsen hoe die over pyrogenium denken.
Talis

Berichtdoor bertus » za apr 04, 2015 21:40

:?: die denken niet.
vake bin ie te bange.
bertus

Berichtdoor Anita2304 » zo apr 05, 2015 08:33

Ik heb wel gedacht om een dierenarts die met homeopathische middelen werkt een vragenlijst te sturen. Nog niet gedaan. Wat ik heb gelezen is dat homeopathische dierenartsen andere middelen gebruiken bij mastitis. Dan ga ja wel verder in de homeopathie.

Maar ik heb niet gedacht aan reguliere dierenartsen. :roll:
Anita2304

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en gezondheid