Cysten

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Re: Cysten

Berichtdoor Arno » di dec 02, 2014 16:32

Corjan schreef:En wat zijn jou nummers dan als dat de goede weg is :?: :arrow:

Mijn cijfers zijn (n) vergeleken met alle topmanagers hier ,ik zit een beetje in de categorie kbj ,verder is iedereen veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter ,ken ook komen omdat kbj de enigste is die zn officiele nrs laat zien :wink: 8)
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Henk » di dec 02, 2014 17:03

Roderick schreef:
Zit bij Henk wel eens achter mijn oren te krabben met zijn KK methode :? ....als je management zo slecht/hard is dat 50% van je HFjes gewoon sneuvelen, dan vind ik dat je toch echt eens serieus naar je bedrijfsvoering mag gaan kijken. :idea:
Dat je crossies niet doodgaan van het onder de maat voeren betekend niet dat het goed is wat je doet. :no: Op wakker dier laat je vaak zien hoe goed je het doet (y) , maar dan moet je er voor de eerlijkheid ook bij zetten dat als de melkprijs wat krap begint te worden, je de koeien op water en brood gaat zetten. (n)

Draai het es om :arrow: wanneer de melkprijs daluk door de 30 ct grens heen dondert, wie durft/kan dan zijn koeien laten overleven op een crisisrantsoen :?: Of zetten we de aflossing stop om kv te kunnen blijven kopen...
Je kan je euro maar 1x uitgeven :yes: en dan hou ik 'm liever in de aflossing en koop ik minder kv :yes:
Productie zakt dan uiteraard. Gewoon wat meer koeien aan de melk houden op ruwvoer wat al lang en breed betaald is, is mijn insteek iig :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Henk » di dec 02, 2014 17:15

Arno schreef:
Corjan schreef:En wat zijn jou nummers dan als dat de goede weg is :?: :arrow:

Mijn cijfers zijn (n) vergeleken met alle topmanagers hier ,ik zit een beetje in de categorie kbj ,verder is iedereen veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter ,ken ook komen omdat kbj de enigste is die zn officiele nrs laat zien :wink: 8)

Wa zit je nou toch allemaal te zagen Skot :?: Wordt me in de schoenen geschoven dat ik veel dooie kalvers (n) heb en dat de koeien veel pensverzuring hebben :roll: . Laat ik zien adh van cijfers dat da kul is en onderbouw met meer cijfers dat de KK methode bij ons goed werkt. Jij zit alleen maar overal tegenaan te trappen en verder wordt je nix wijzer van je :no: behalve dat je kwats zit te verkopen (n) en weer lekker denigrerend bezig bent (n)
Dus nogmaals; cystieuze koeien or whatever heb ik heel m'n leven nooit iets aan gedaan :idea: Gewoon schop onder de reet het mesthok in en later de brug op. TKT 373 dagen bij 1,5 ins. DDD 0.87, geen droogzetters, geen seal. Uitstoot afgelopen 12 maanden = ca. 20% waarvan 13% is vertrokken vanwege vbh of beenwerk. Kalversterfte ca. 2,5%. Koeiensterfte 0.85%.

Heb jij nu mss ook wat info die wel nuttig is en waar we iets mee kunnen :?: Of mss enige info waaruit blijkt dat cystekoeien en andere occasions blijven aanhouden loont :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Corjan » di dec 02, 2014 18:07

Super Henk :yes: (y)

Nou Scott kom jij ook eens over de brug dan alleen maar dat 8) gestuiter van je :idea:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor poekske » di dec 02, 2014 20:09

Kan alleen maar zeggen sinds in deze zomer bij Henk ben geweest, verkocht ben aan het crossie gebeuren. Mag je gerust hier navragen :yes:. Was er 3jaar geleden nochtans zo tegen toen mijn schoon broer ermee begon, en nog meer toen ik de eerste molk... Maar nu, en vooral sinds september totaal verkocht eraan :yes: . En idd zijn Hfs die er liepen waren niet zo "goed" in zijn stal, wss door zijn bedrijfs voering. Dus ipv te zitten kakken, ga kijken ... En kies dan zelf wat je wil
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Sander » di dec 02, 2014 20:36

Henk schreef:
Sander heeft afgelopen jaar zowat zn halve veestapel verkocht :? dus ik snap zijn commentaar al helemaal niet...

wat snap je dan niet.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Roderick » di dec 02, 2014 23:38

poekske schreef:Kan alleen maar zeggen sinds in deze zomer bij Henk ben geweest, verkocht ben aan het crossie gebeuren. Mag je gerust hier navragen :yes:. Was er 3jaar geleden nochtans zo tegen toen mijn schoon broer ermee begon, en nog meer toen ik de eerste molk... Maar nu, en vooral sinds september totaal verkocht eraan :yes: . En idd zijn Hfs die er liepen waren niet zo "goed" in zijn stal, wss door zijn bedrijfs voering. Dus ipv te zitten kakken, ga kijken ... En kies dan zelf wat je wil

Ben er geweest :yes: :D ....3x zelfs :wink: ....altijd gezellig (y) :cheers: :yes: ....en een prachtige farm (y) ............maar het zijn mijn soort koeien absoluut niet :no: .............maar dat zal Henk ook wel vinden van mijn koeien :lol: :lol:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor poekske » wo dec 03, 2014 00:00

Roderick schreef:
poekske schreef:Kan alleen maar zeggen sinds in deze zomer bij Henk ben geweest, verkocht ben aan het crossie gebeuren. Mag je gerust hier navragen :yes:. Was er 3jaar geleden nochtans zo tegen toen mijn schoon broer ermee begon, en nog meer toen ik de eerste molk... Maar nu, en vooral sinds september totaal verkocht eraan :yes: . En idd zijn Hfs die er liepen waren niet zo "goed" in zijn stal, wss door zijn bedrijfs voering. Dus ipv te zitten kakken, ga kijken ... En kies dan zelf wat je wil

Ben er geweest :yes: :D ....3x zelfs :wink: ....altijd gezellig (y) :cheers: :yes: ....en een prachtige farm (y) ............maar het zijn mijn soort koeien absoluut niet :no: .............maar dat zal Henk ook wel vinden van mijn koeien :lol: :lol:

idd gezelligheid troef @hof van postel :cheers: .
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Arno » wo dec 03, 2014 00:09

Corjan schreef:Super Henk :yes: (y)

Nou Scott kom jij ook eens over de brug dan alleen maar dat 8) gestuiter van je :idea:

Nrs op een forum zeggen me nog minder als nrs op een feessie ,dus heeft dan ook totaal en geen enkele zin om ze te posten of naar die van iemand anders te kijken hier :idea:
Is in vele gevallen nie eens bewust maar alleen al de interpretatie van een getal ken een groot verskil maken ,daarbovenop hebben verschillende programmas verschillende manieren van berekenen :arrow: dus kortom het intresseerd me geen ene drol wat voor cijfers iemand hier neerzet en ik post die van mij ook nie omdat ze nix betekenen voor iemand anders :idea:
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Corjan » wo dec 03, 2014 01:14

Ja daar was ik al bang voor :? Wel comentaar op iemand geven maar zelluf nie met de billenblood durven :wink:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor melker » wo dec 03, 2014 10:39

Ben het helemaal met Arno eens :yes: Ik wil het overigens ook niet weten, stel je voor dat je daar ook nacht van wakker gaat liggen :roll:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Kees99 » wo dec 03, 2014 10:53

Weg lopen bij een knok partij? Jammer. :lol:
Kees99

Berichtdoor Frans V » wo dec 03, 2014 11:50

Ben het met Henk en Arno eens, occasions aanhouden verdien je niks aan. Maar wij hebben ook koeien dus ook wel is een cyste en dan spuiten we 2cc receptal dat kost 7 euro nogwat, en dan kan die zo weer drachtig worden ook van 1 ins. Voor 7 euro kunnen wij geen koe vervangen. En 2cc receptal zal denk ik in de US 70$cent kosten dus 10x zo goedkoop daar hoef je niet over te discussiëren lijkt me of dat uit kan.
Don't call it a dream. Call it a plan.
Frans V

Berichtdoor Berjor » wo dec 03, 2014 12:58

denk dat ik maar gewoon wat verder ga met ovsynchen. Kunnen we nog wat vaarzen verkopen binnenkort omdat de melkveestal dan te klein word! dat zegt genoeg denk ik :lol: :wink: Grappig, sommige willen de koeien nog niet eens een keertje receptal spuiten maar wegdoen gewoon voor een cyste??? en denken ook nog dat dit economisch het beste is?
Berjor

Berichtdoor Dolph » wo dec 03, 2014 13:07

Volledig eens Berjor! (y)

Tis maar goed dat de kk methode van Henk niet bij emzelf is toegepast. Meen me namelijk te herinneren dat mister Henk de afgelopen paar jaar met alle respect ook wel eens wat sukkelde wat gezondheid betreft. Dokter zegt ook niet, sorry meneer heb maar twee flesjes medicijn en zit niks voor jou bij dus succes en tot sinas. :wink: :wink:
Dolph

Beroep: Melkveehouder
Interesses: ja

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en gezondheid