Straling in stal

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Straling in stal

Berichtdoor gvb » ma jan 18, 2016 12:30

Ik weet het er zijn al meer forums over gegaan maar wil toch graag de nieuwste ervaringen horen.
Zijn er mensen die hun stal hebben laten testen door een firma en daar goede ervaringen mee hebben?
En die ook met goede oplossingen aan kwamen. Heb al eens een broncorrector gehad maar daar geen goede ervaringen mee.
Heb al sinds de nieuwbouw 10 jaar geleden veel trammelant met de koeien en kan er maar steeds niet goed de vinger achter krijgen.
gvb

Re: spanning in stal

Berichtdoor poekske » ma jan 18, 2016 13:20

Lekstroom?
poekske

Beroep: Arbeider in slagerij / helper op boerderijen
Interesses: melkkoeien en alles errond, en machines

Berichtdoor gvb » ma jan 18, 2016 14:19

Ik zeg het eigenlijk mischien verkeerd, het moet zijn straling of spanning :|
gvb

Re: Straling in stal

Berichtdoor jvt » ma jan 18, 2016 14:56

kijk eerst hoe de koeien liggen, zijn er die de voorpoot vooruit strekken over de knieboom of niet. Kijk of de koperleidingen van de melktank groen of zwart zijn uitgeslagen. Staan de haren van de koeien glad of niet. Plaats watermeters zodat je wateropname weet. Kleur van het oogwit rood of niet. Gaan ze met de neus echt onder water met drinken of niet? Als er een hond in de stal komt, klimt die op het ijzerwerk of staat die, als er katten zitten, voor het voerhek te blaffen ipv de poten erop te leggen..
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Antbo » ma jan 18, 2016 15:35

gvb schreef:Ik weet het er zijn al meer forums over gegaan maar wil toch graag de nieuwste ervaringen horen.
Zijn er mensen die hun stal hebben laten testen door een firma en daar goede ervaringen mee hebben?
En die ook met goede oplossingen aan kwamen. Heb al eens een broncorrector gehad maar daar geen goede ervaringen mee.
Heb al sinds de nieuwbouw 10 jaar geleden veel trammelant met de koeien en kan er maar steeds niet goed de vinger achter krijgen.

zwerfstroom door de grond , is moeilijk op te sporen .
broncorrector werkt hier niet tegen , kunnen de lijnen waar de zwerfstroom zich over verplaatst zelfs niet vinden .
wanneer aarding van stal op zo een lijn zit trek je de zwerfstroom binnen , of kan de zwerfstroom die op het ijzerwerk zit niet afgevoerd worden .

had vroeger de aarding van het ijzer van de stal op een lus zitten waar ook het elektriciteitsnet van de stal op was geaard .
een jaar terug de aarding van de stal en waterleiding aan een diepteaarding van 10 meter gekoppeld en een Aquarius Vitaliser® met extra aarding geplaatst en ook gekoppeld aan die aarding .
toen is er verbetering gekomen maar nog lang niet goed .

in juli een antistralingskastje geplaatst omdat ikzelf de druk van de straling niet meer kon verdragen ; voornamelijk de longitudinale golven ( elektrische geluidsgolven ) of HyperSchall welke zich door de lucht en in de grond verplaatsen maar ook door TL lampen , modems , ..... geproduceerd worden en deze kunnen alleen met een wichelroude opgespoord en gemeten worden .

begin December was er weer een gigantische druk in de stal maar ik kon geen straling vinden in de ruimte maar op 5 cm van de ijzeren constructie was het wel prijs .
al het ijzer opnieuw geaard en bevestigt aan aarding van 10 meter maar de druk bleef .

met de wichelroude een plaats gaan zoeken waar de wichelroude aangaf dat het een goede plaats was voor een aarding en ook de diepte , op die plaats een aarding geslagen van 16 meter diepte en daar de aarding van de stal aan bevestigt als ook de Aquarius Vitaliser® , maar niet het elektriciteitsnet dat is apart
s' avonds was de druk die ik gewaar word weg , de dag nadien zag het water uit de eigen bron 190 meter diep (vrij van ijzer ) bruin .
nu afwachten , de melktijd is al een half uur verkort .

viewtopic.php?f=4&t=2095&start=30
Antbo

Berichtdoor walmark » ma jan 18, 2016 17:20

(y) lijkt erop dat je eindelijk op het goeie spoor bent , Antbo (y)
Iedere situatie is weer anders (n) Laatst was ik bij een vriend, en die had al een jaar mastitis problemen nadat hij de melkstal ge-upgraded had met nieuwe meters, koeherkennng en de hele reutemeteut. Al van alles geprobeerd :? Blijkt nu dat de antennas van de koeherkenning spanning op het ijzerwerk zetten :oops: intensiteit van de antennas lager gezet en een enorme verbetering (y)
walmark

Beroep: dairy farmer
Interesses: ja

Berichtdoor Henk » ma jan 18, 2016 17:56

jvt schreef:Kijk of de koperleidingen van de melktank groen of zwart zijn uitgeslagen.

Had het hier een tijdje terug over met een gast die er ook eea van wist. Hij zei dat koperleiding in vochtige ruimtes bijna altijd zwart worden en in droge ruimte groen. Ik zou het niet weten eik.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor gvb » di jan 19, 2016 00:06

Maar zijn er ook bonafide mensen of firmas die mij kunnen helpen om te kijken of dit eventueel speelt op mijn bedrijf?
gvb

Berichtdoor Antbo » di jan 19, 2016 00:51

gvb schreef:Maar zijn er ook bonafide mensen of firmas die mij kunnen helpen om te kijken of dit eventueel speelt op mijn bedrijf?

heb jou een PB gestuurd
Antbo

Berichtdoor Christel » do jan 28, 2016 15:06

Misschien kun je iets met http://www.nieuwbewust.com, website van een (voormalig?) melkveehouder. Voor ervaringen van anderen kun je veel vinden door te googelen op Bertie Houwers. In het volgende artikel lees je eea over zijn achtergrond: http://www.melkvee.nl/nieuws/1359/-flec ... ombinatie-
Christel
Moderator

Beroep: Projectleider communicatie
Interesses: Melkveehouderij

Berichtdoor Rob MB » do jan 28, 2016 18:43

gvb schreef:Maar zijn er ook bonafide mensen of firmas die mij kunnen helpen om te kijken of dit eventueel speelt op mijn bedrijf?

Ik ben geen stalingsdeskundige en geloof niet zo in wichelroedes. :no:

Heb je het idee dat het in de inrichting van je stal zit? boxen, looproutes, vloeren, ruimte, licht, lucht?

wil er dan best een kopje koffie aan wagen :yes:
Rob van MAYO | Mapman zonder map | Woarumme nie?
Rob MB

Berichtdoor Rob MB » do jan 28, 2016 18:45

walmark schreef:(y) lijkt erop dat je eindelijk op het goeie spoor bent , Antbo (y)
Iedere situatie is weer anders (n) Laatst was ik bij een vriend, en die had al een jaar mastitis problemen nadat hij de melkstal ge-upgraded had met nieuwe meters, koeherkennng en de hele reutemeteut. Al van alles geprobeerd :? Blijkt nu dat de antennas van de koeherkenning spanning op het ijzerwerk zetten :oops: intensiteit van de antennas lager gezet en een enorme verbetering (y)

Installateur voor het gerecht gedaagd neem ik aan? :?
Rob van MAYO | Mapman zonder map | Woarumme nie?
Rob MB

Berichtdoor Mellek » vr feb 05, 2016 17:03

Rob MB schreef:Ik ben geen stalingsdeskundige en geloof niet zo in wichelroedes. :no:

Daar hoef je ook niet in te geloven, als een of ander kastje of corrector een positieve verandering op je koeien heeft dan zal het je toch een zorg zijn of VTF-ers of de buren er lacherig over doen. Ik ken er een ieder geval wel een paar die zo'n ding voor geen goud meer willen missen, en wij ook niet. Natuurlijk moet de rest op een bedrijf goed voor mekaar zijn, maar als al het tastbare in orde is problemen houden zich aan, wat ga je dan doen? Melkmachineverkopers zullen dan zeggen, " het ligt aan de boer".
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor jvt » zo feb 07, 2016 00:19

Mellek schreef:
Rob MB schreef:Ik ben geen stalingsdeskundige en geloof niet zo in wichelroedes. :no:

Daar hoef je ook niet in te geloven, als een of ander kastje of corrector een positieve verandering op je koeien heeft dan zal het je toch een zorg zijn of VTF-ers of de buren er lacherig over doen. Ik ken er een ieder geval wel een paar die zo'n ding voor geen goud meer willen missen, en wij ook niet. Natuurlijk moet de rest op een bedrijf goed voor mekaar zijn, maar als al het tastbare in orde is problemen houden zich aan, wat ga je dan doen? Melkmachineverkopers zullen dan zeggen, " het ligt aan de boer".

:yes: :yes: :yes: (y) (y)
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Talis » wo jan 04, 2017 15:30

heeft iemand ooit problemen gehad met zonnepanelen op het da? Hoorde nu al van enkele mensen. Dat waar zonnepanelen liggen koeien maar slecht op die plaats langs willen lopen. Ik krijg feb zonnepanelen op het dak. Wil eigenlijk geen ellende met zwerfstroom e.d..
Talis

Volgende

Keer terug naar Koe en gezondheid