veearts

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Re: veearts

Berichtdoor boer pieter » wo apr 05, 2017 17:26

Dat is netjes
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Robert » wo apr 05, 2017 18:33

35 per koe, dat is bijna zo laag, dat moet koeien kosten
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor G.U. » wo apr 05, 2017 18:46

Robert schreef:35 per koe, dat is bijna zo laag, dat moet koeien kosten

De enige reden die ik bedenken kan dat lage veeartskosten koeien kost is dat er een paar extra weggaan omdat ze gust zijn en niet drachtig gevoelt of behandeld oid.
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor bertus » wo apr 05, 2017 19:02

Robert schreef:35 per koe, dat is bijna zo laag, dat moet koeien kosten

vorig jaar 31,40 per koe :D , maar dat zal wel door de crossies komen. :wink:
vake bin ie te bange.
bertus

Berichtdoor Corjan » wo apr 05, 2017 20:33

Wil net zeggen wij komen ook niet verder dan 30-35 euro per koe! Waarom moet dat koeien kosten :?: :?
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Sander » wo apr 05, 2017 22:19

per koe of liter. blijft beetje vaag omdat de 1 geen jongvee heeft en de ander wat meer.

maar hier gemiddeld laatste jaren rond de halve cent.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Deense boerin » do apr 06, 2017 09:01

145 koeien, 130 st jongvee, totale kosten dierenarts + medicijnen 60.000 kr = 55 euro per koe
Is incl. 9/10x verplichte bedrijfsbegeleiding (gem. 250 euro per keer) en 4 kwartaalrapporten (à 200 euro per stuk)

per liter melk is dat dan 0,005 euro
Deense boerin

Beroep: melkveehoudster
Interesses: alles

Berichtdoor boer pieter » do apr 06, 2017 09:42

hier het zelfde als je die rapporten er af trekt kom je nog goed koper uit :wink:
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor Henk » do apr 06, 2017 11:20

Vergelijk is moeilijk want het ene bedrijf ent volop en een ander niet.
Laatste koeienjaar bij ons was net geen 20 euro/koe incl. PBB en kalfjes onthoornen. Wij enten niet.
Per kg geleverde melk is het 0,0030 euro
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

Wekelijks een nieuwe blog over Boer Zoekt Vrouw op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Remco1 » do apr 06, 2017 14:47

Met enten zitten wij op €85. Als conclusie zou ik kunnen trekken, als ik dit allemaal zo lees, dat wij erg hoog zitten.
Remco1

Berichtdoor G.U. » do apr 06, 2017 15:42

Remco1 schreef:Met enten zitten wij op €85. Als conclusie zou ik kunnen trekken, als ik dit allemaal zo lees, dat wij erg hoog zitten.

Ach wat is hoog. Als je bvd/ibr enting er bij hebt dan schiet je al aardig omhoog. Em als je ook rotavac ent dan komt er alweer een bedragje bij op. Je moet zelf nagaan wat je nodig bent en of het ook weer wat oplevert. Ik zou niet zo zwartwit zeggen dat je te hoog zit
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor poekske » do apr 06, 2017 16:54

Zou toch niet besparen op enten tegen ibr en bvd...
poekske

Beroep: Arbeider in slagerij / helper op boerderijen
Interesses: melkkoeien en alles errond, en machines

Berichtdoor Remco1 » do apr 06, 2017 17:01

G.U. schreef:Ach wat is hoog. Als je bvd/ibr enting er bij hebt dan schiet je al aardig omhoog. Em als je ook rotavac ent dan komt er alweer een bedragje bij op. Je moet zelf nagaan wat je nodig bent en of het ook weer wat oplevert. Ik zou niet zo zwartwit zeggen dat je te hoog zit
Remco1 schreef:Ach wat is hoog. Als je bvd/ibr enting er bij hebt dan schiet je al aardig omhoog. Em als je ook rotavac ent dan komt er alweer een bedragje bij op. Je moet zelf nagaan wat je nodig bent en of het ook weer wat oplevert. Ik zou niet zo zwartwit zeggen dat je te hoog zit

Daar heb je gelijk in, maar als ik kijk hoe vaak ze zijn geweest en wat we uiteindelijk kwijt zijn vind ik het erg hoog. Vandaar vroeg ik mij af hoe dit bij jullie zit. Als er kosten zijn waarin geminderd kan worden zonder dat de gevolgen daarvan mij uiteindelijk nog weer meer kosten doe ik dat graag.

Al heb ik nog niet echt antwoord gekregen op de vraag of een abonnement gebruikelijk is. Ik betaal namelijk een x bedrag per koe per maand alleen al dat ik bij deze praktijk aangesloten zit en altijd van hun service gebruik kan maken. Hier kun je van af maar dan 'profiteer' je, zoals zij het noemen, niet meer van een aantal voordelen en zal het je uiteindelijk meer gaan kosten dan zonder abonnement.
Remco1

Berichtdoor Remco1 » do apr 06, 2017 17:04

poekske schreef:Zou toch niet besparen op enten tegen ibr en bvd...

Dat ben ik ook niet direct van plan. Maar als je er €20 per koe van af zal halen als kosten voor enten, blijft er €65 over (al moet ik wel zeggen dat drachtigheidscontrole en ook enten van jongvee hier bij in zit). Als ik dit vergelijk met andere VTF'ers is dat alsnog vrij hoog.
Remco1

Berichtdoor king » do apr 06, 2017 19:09

Remco1 schreef:
Al heb ik nog niet echt antwoord gekregen op de vraag of een abonnement gebruikelijk is. Ik betaal namelijk een x bedrag per koe per maand alleen al dat ik bij deze praktijk aangesloten zit en altijd van hun service gebruik kan maken. Hier kun je van af maar dan 'profiteer' je, zoals zij het noemen, niet meer van een aantal voordelen en zal het je uiteindelijk meer gaan kosten dan zonder abonnement.

Hangt er ook vanaf, wat er binnen dat abonnement valt.
hier ook abonnement gehad, is idd vast bedrag per koe, maar o.a. gratis visite, korting op geneesmiddelen.
Hebben het toch maar op gezegd, vanwege het feit, dat ze hier wel erg weinig komen (q) ( zal wel aan de crossies liggen :mrgreen: )
Doen niet aan enten, geen drachtcontrole, btw helemaal geen vruchtbaarheidsperikelen
Standaard is alleen pbb en af en toe hoorns branden
Laatste koe met echt problemen(keizersnee/ lebmaag), was mei vorig jaar, drom dus maar es opgezegd :idea:
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Interesses: fokkerij,sport,muziek

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en gezondheid