veearts

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Re: veearts

Berichtdoor van wijk » zo jun 11, 2017 21:37

In 1998 is met verplichte ibr enting entstof gebruikt wat besmet was met bvd. Heeft bijna 6 jaar geduurd om er weer vanaf te komen. Destijds veel kalveren afgevoerd. Daarna elk kalf getest in t bloed.
Laatste jaren alle aankoop getest( bvd is koopvernietigend gebrek :wink: )
Nu er in de buurt toch weer bvd rondwappert gaan we ook de afvoerkalfjes testen met oorbiopten.
BVD wil je echt niet in je stal hebben. Die daar laconiek over doet heeft nog nooit een bvd kalf gezien (n)
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Talis » ma jun 12, 2017 08:35

wit schreef:
boer pieter schreef:waar heb je het dan van daan gekregen

Erfbetreders,ongedierte,wind :?:

.. hier ook laatste jaar 2 xpositieve tank. nu ook enten. En onlangs alles laten onderzoeken.

Wat voor problemen heeft dat veroorzaakt ?
Ik zou naast dat enten toch ook de komende 9 mnd alle geboren kalveren op virus laten testen.
Zelfs in een geënte veestapel wil je geen drager hebben rondlopen :no:

ja, doen al bijna een jaar oorbiopten.. dus dat moet ook nu nog 10 mnd om officieel vrij te worden.
Talis

Berichtdoor inseminatieservice » ma jun 12, 2017 14:58

boer pieter schreef:stel er word een koe kalfje geboren dan neem je een monster en ze blijkt pos wat dan

Die moet je in DK toch ook direct euthaniseren, moesten wij 10 jaar geleden tenminste alwel.
inseminatieservice.nl
inseminatieservice

Beroep: RMS Inseminator
Interesses: Vruchtbaarheid van de koe

Berichtdoor auke » ma jun 12, 2017 20:18

wit schreef:
auke schreef:wat was positief: antistoffen of virus?
hoop voor hem het eerste , minste kans op dragers

Waarom minste kans op dragers :?:
Pos op antistoffen betekend dat het virus gecirculeerd heeft en dus drachtige koeien besmet kan hebben met als gevolg dat er dragers geboren kunnen worden.
Pos op virus betekend dat het virus nu rond gaat met dezelfde kans dat er over 9 mnd dragers geboren worden.
In het 2e geval kan het virus natuurlijk afkomstig zijn van een drager die al rondloopt.

positief op virus wil zeggen dat er een drager rondloopt. als die tussen de melkkoeien rondloopt heeft hij al 2 jaar virus kunnen uitscheiden en dus veel embryo's kunnnen besmetten
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor auke » ma jun 12, 2017 20:19

boer pieter schreef:stel er word een koe kalfje geboren dan neem je een monster en ze blijkt pos wat dan

enkele reis Rendac

zo'n kalf kun je niet verkopen want het heeft een koopvernietigend gebrek. En dan maakt het niet uit of hij bij een mester komt of een jongveeopfokker
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor G.U. » di jun 27, 2017 14:36

http://nos.nl/artikel/2180233-groep-die ... derij.html
ik ben benieuwt wat voor soort veeartsen dit zijn... vast van het soort dat hoofdzakelijk katten steriliseert :roll:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor G.U. » di jun 27, 2017 14:43

G.U. schreef:http://nos.nl/artikel/2180233-groep-dierenartsen-verzet-zich-tegen-intensieve-veehouderij.html
ik ben benieuwt wat voor soort veeartsen dit zijn... vast van het soort dat hoofdzakelijk katten steriliseert :roll:

ff googleen en snel gevonden maar idd wat ik al dacht, een rasechte caviakammer... niks geen affiniteit met de agrarische sector (n)
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor jan.nl » wo jun 28, 2017 23:04

G.U. schreef:http://nos.nl/artikel/2180233-groep-dierenartsen-verzet-zich-tegen-intensieve-veehouderij.html

http://m.radio2.nl/mobiel-radio1/gemist/fragment/278852
jan.nl

Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Robert » do jun 29, 2017 07:45

Heb jij dit interview uitgeluisterd?
Wat een vloed van woorden zonder iets te zeggen, ik haak af
Robert

Berichtdoor jan.nl » do jun 29, 2017 10:19

Robert schreef:Heb jij dit interview uitgeluisterd?
Waar een vloed van woorden zonder iets te zeggen, ik haak af

Dan heb je ook geluisterd dus :wink:
idd dom gewauwel van activiste burgers,maar je kan de boel nooit op z,n beloop laten....
De onwetende burger wordt stevig voorgelogen...
jan.nl

Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor G.U. » do jun 29, 2017 11:25

jan.nl schreef:
Robert schreef:Heb jij dit interview uitgeluisterd?
Waar een vloed van woorden zonder iets te zeggen, ik haak af

Dan heb je ook geluisterd dus :wink:
idd dom gewauwel van activiste burgers,maar je kan de boel nooit op z,n beloop laten....
De onwetende burger wordt stevig voorgelogen...

Jaco geurts geeft wel flink tegengas (y) die miep heeft het over een race naar de bodem en stelt dat dit al 30 jaar speelt en alleen maar slechter wordt. Maar volgens mij worden dierwelzijnseisen alleen maar strenger
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor van wijk » za jul 01, 2017 08:27

Toevallig ook gehoord :D

Jacco Geurts ging vol in de aanval, prima, alleen iets te veel op de persoon gespeeld. Daardoor kwam die mevrouw wat in de slachtofferrol.
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Henk » za jul 01, 2017 13:28

Die mevrouw werpt zich op als spreekbuis dus is het logisch dat zij drek over zich heen krijgt. Ik vond overigens het verweer van Geurts niet supersterk :no: vooral niet toen ie hardop dacht dat hij eigenlijk zelf niet wist wat er allemaal speelt achter de muren van stallen en slachterijen. Dat was een inkoppertje voor de caviaknuffelaarster :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » za jul 01, 2017 14:09

Henk schreef:Die mevrouw werpt zich op als spreekbuis dus is het logisch dat zij drek over zich heen krijgt. Ik vond overigens het verweer van Geurts niet supersterk :no: vooral niet toen ie hardop dacht dat hij eigenlijk zelf niet wist wat er allemaal speelt achter de muren van stallen en slachterijen. Dat was een inkoppertje voor de caviaknuffelaarster :yes:

Jep hij had meer kunnen benadrukken dat de welzijnseisen in nl bij de strengste ter wereld horen en dat hij zelf varkenshouder geweest is en daarom juist wel weet hoe de vork in de steel steekt
Wâldgaren dairy
G.U.

Vorige

Keer terug naar Koe en gezondheid