klauwbekapper

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Re: klauwbekapper

Berichtdoor Sander » wo jan 03, 2018 22:52

boer pieter schreef:Ze moeten het gewoon even leren ik laat ze elke vrijdag door een voetbad lopen lopen er,o door gewoon volhouden

oh en dit vind pieter wel heel normaal? oh dat zal dan wel komen omdat ie het zelf ook doet

8)
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor gydo » wo jan 03, 2018 23:00

Hier eerst ook zonder geprobeerd. Maar als je dichte vloeren heb, en de schuiven stoppen er wel eens mee, en je koop vee aan. Dan vraag je toch wel om problemen. Nu 3x in de week in de middag voetenbad. 3% acidified copper in lauw water. Koeien lopen er zo door heen. Vaarzen moet je wel eens een zetje geven maar jerseys zijn niet zo zwaar :D Alleen wel wat meer koeien die ff scheiten als ze de melkstel uit lopen :x Maar eigenlijk op 2 koeien na die het altijd hebben niks geen mortelaro (y)
gydo

Berichtdoor boer pieter » do jan 04, 2018 06:50

Sander schreef:
boer pieter schreef:Ze moeten het gewoon even leren ik laat ze elke vrijdag door een voetbad lopen lopen er,o door gewoon volhouden

oh en dit vind pieter wel heel normaal? oh dat zal dan wel komen omdat ie het zelf ook doet

8)

Ik snap niet wat er zo moeilijk is aan een voetbad heb het ook een hele tijd niet gedaan maar had toch weer een paar mét Stinkpoort dus dan ga ik gewoon weer een tijdje baderen maar het is zo als alles je moet het voorelkaar hebben gedoe met plastic bakken vind ik ook niks.
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Richt » do jan 04, 2018 09:06

opelmanta schreef:
Jappie schreef:Ben dat gebadder ook wel zat. Meurlucht in de melkstal. Bulten stront voor/in/na de bak. Denk dat ik maar met rugspuit aan de gang ga, vast in het voerhek.
Dat heb ik ook wel eens gedaan. Ik weet nu dat er koeien zijn die sneller trappen dan hun schaduw.

Ja dat heb ik ook eerst geprobeerd, onder het motto, dan blijft het rustiger in de melkstal, nou 1 keer en niet weer, sommige koeien kunnen slecht lopen, maar poten vliegen alsnog omhoog.

Gewoon in beide baden zelfde spul, anders word de poot nat en neemt niks meer op, moeten ze even aan wennen en dan loopt het wel.

Wij hebben eerste tijd alleen bad 2 keer per week voor de deur naar de weide gelegd omdat er ook geen enkele koe door te krijgen was (maar naar buiten wouden ze wel), na de zomer toen bij de uitgang van de terug loop en nu loopt iedereen er zo door.
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor teuntje93 » do jan 04, 2018 09:49

hier lopen ze voortaan vrijwillig het voetbad in, je moet ze alleen lokken met lekkers. koe doet veel als ie beloning krijgt :yes:
we doen zomaar iets...
teuntje93

Berichtdoor Hans van Bergen » do jan 04, 2018 17:34

Sommige mensen kunnen alles met koeien anderen werken er 40 jaar mee en kunnen er niks mee. Koeien zijn pisbang (n) @Sander Luc is gewoon een belg en geen drent. Die mensen denken anders doen anders. Neem alleen hun eigen bouwsels (n) Allemaal prutswerk in mijn ogen (n) Maar goed dat zeggen we niet want onze zuiderburen geraken nooit geirriteerd maar ontploffen meteen volledig.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor ramos fan » do jan 11, 2018 15:22

Ze zijn er nu voor de 2e keer doorgegaan.
Het ging al stukken beter vooral met de 100% flv
Volgende keer maar weer proberen (y)
vms:D
ramos fan

Beroep: Boer
Interesses: melken met vms weiden en flv

Berichtdoor Frans V » vr okt 05, 2018 14:56

@martin je smartblock is nu te koop bij Agib hier in Nederland, gaan hem hier ook proberen.
Don't call it a dream. Call it a plan.
Frans V

Vorige

Keer terug naar Koe en gezondheid