klauwbekapper

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

klauwbekapper

Berichtdoor meinen » do dec 28, 2006 21:35

wat kost het now om je koeien te laten bekappen
door een bekapper
meinen

Beroep: dairyfarmer

Berichtdoor john verhaar » vr dec 29, 2006 02:21

$10 rondom als ik betaal voor hij de dam verlaat en dat de ik alleen als hij een doos DONUTS meebrengt :lol:
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor auke » vr dec 29, 2006 07:51

john verhaar schreef: en dat de ik alleen als hij een doos DONUTS meebrengt :lol:

je hebt je al helemaal aangepast aan de eetcultuur merk ik :lol:
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Milchviehhalter » vr dec 29, 2006 09:00

EUR 6,- voor alle vier de poten, excl. klosjes, spray, etc..... Ze doen met vier man 260 koeien per dag
Milchviehhalter

Beroep: Veehouder

Berichtdoor macdonalds » vr dec 29, 2006 10:23

heb het een tijdje voor een paar andere boeren gedaan, 15 aussie dollar rondom met slijptol en mes exclusief blokjes,plus een mannetje of vrouwtje van de boer om de koeien in de yard en in box te zetten.
we came on different ships, but we now all in the same sinking boat
macdonalds

Beroep: dairy, crop, hog and poultry farmer

Berichtdoor Anton » vr dec 29, 2006 11:20

laatste twee rekeningen: 6 koeien vier blokjes 77,35 11 koeien drie blokjes 64,26 !! hoe het kan? meer koeien en toch goedkoper zijn die blokjes zo duur of heb ik een goede klauwbekapper :lol: 8,33 per koe.
Anton

Beroep: Melkveehouder
Interesses: koeien en alles daaromheen

Berichtdoor van wijk » vr dec 29, 2006 11:34

AB Brabant uit Boxtel, 2 x per jaar alle koeien. Midden November: Uurtarief 37 Euro, Voorrijden 6 Euro, Blokje 8 Euro, Tape(Mortellaro) 3.5 Euro. Alles ex BTW.

Per koe kwam het uit op 5,90 Euro incl BTW. Dus 7,5 koe per man per uur. Blokjes en tapejes meegerekend was het 6,30 Euro per koe incl BTW

Schiet U maar.........
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Martin » di jan 23, 2007 02:11

Ik reken op verschillende manieren. Mijn normale tarief is $8.00 per koe voor alle 4 poten alleen achter poten doe ik niet, $15.00 voor een blokje en $3.00 voor een wrap (mortellaro). Op een van mijn klanten doe ik het voor $16.00 per natte koe per jaar voor dit bekap ik alle drogen en op 130-140 dagen aan de melk en de kreupelen zijn gratis omdat als ik genoeg onderhoud kan doen ik deze onder kontrole tehouden.Ik weet dat ik wat gratis werk doe maar ik wel gegarandeerd elke keer een volle dag heb .En verder heb ik een klant waar ik de drogen doe en hij het aanvult tot 50 koeien omdat ik daar maar een halve dag ben dit doe ik voor $450.00 vast geld inclusief blokjes en wrap. het komt allemaal een beetje op het zelfde neer, ik vind het alleen fijn als een gedeelte van mijn inkomen vast staat. en de boeren weten hun uitgave ook.
Martin

Interesses: Melkveehouderij, gezin

Berichtdoor auke » di jan 23, 2007 11:22

wat gebruik je voor het blokjes plakken Martin?
auke

Berichtdoor Martin » vr jan 26, 2007 18:24

ik gebruik techno vit voor lijn heb veel andere geprobeerd maar niets blijft zo goed zitten. Ik heb veel problemen gehad met de vloeibaare zoals bovi bind en moo gloo er kwamen te veel blokjes er weer af.
En die tutura blokjes moest ik ook wel 50% weer over doen.
Ik heb wel een werwarmde kast om alles op de juiste temp te houden anders duurt het te lang.
Wat gebruiken jullie, ik vind het leuk om over klauwen te praten er is niet veel comunicatie tussen de locale bekappers er is er een waar ik veel mee praat, hij heeft oop een overeind staande box de rest kan ons niet uitstaan wat jammer is want we kunnen veel van elkaar leren.
Martin

Berichtdoor Martin » vr jan 26, 2007 18:25

Ik gebruik techno vit voor lijn heb veel andere geprobeerd maar niets blijft zo goed zitten. Ik heb veel problemen gehad met de vloeibaare zoals bovi bind en moo gloo er kwamen te veel blokjes er weer af.
En die tutura blokjes moest ik ook wel 50% weer over doen.
Ik heb wel een werwarmde kast om alles op de juiste temp te houden anders duurt het te lang.
Wat gebruiken jullie, ik vind het leuk om over klauwen te praten er is niet veel comunicatie tussen de locale bekappers er is er een waar ik veel mee praat, hij heeft oop een overeind staande box de rest kan ons niet uitstaan wat jammer is want we kunnen veel van elkaar leren.
Martin

Berichtdoor auke » vr jan 26, 2007 19:07

gebruik Bovi bond, is 2 componenetenlijm. ff klauw verwarmen kitspuit van de verwarming en de klos zit vast.

ik kon nix met de technovit, dan te dik dan te dun. bij het opbrengen blijft het aan je handschoen plakken bbrrrr was blij dat het op was.
ook bij bovibond is even voorverwarmen en naverwarmen met de fohn belangrijk. kon laatst met het koude weer niks beginnen maar heb eeb dag later weer geprobeerd en de kitspuit op de verwarming laten liggen. zo vast als een huis. :!:
auke

Berichtdoor Henk » vr jan 26, 2007 20:03

Ik gebruik een linkermesje en een rechtermesje. Ook wel eens de kniptang voor het ruigere werk. Ook CTC spray zit int assortiment, evenals hoof-gel...ohja, un schoon uierdoek om af en toe eens wat schoon te maken :wink: , that's all :idea: Samen met mn kapbeugeltje van un paar 100 euro zijn mn jaarkosten niet bar hoog bij de klauwbekapper :D
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor peter » vr jan 26, 2007 22:55

blokjes moet ik ook niets van hebben, probeer zelf maar eens te lopen scheve schoenen :D
peter

Berichtdoor Martin » za jan 27, 2007 02:18

Henk ik ben het ook wel met je eens en blokje is niet zalig makend en als er genoeg hoogte verschil is tussen de klauwen hoeft het ook niet. Maar als dat niet het geval is werken ze wel, en hier komt nog bij dat de koeien ook veel verder lopen.dus de zwakke klauw rust geven maakt de genezing alleen maar sneller.
En Peter als je het blokje er goed opdoet lopen ze er heel mooi op hoor.
En om alle eerlijkheid ik verdien er natuurlijk ook wat mee, grapje hoor.
Martin

Volgende

Keer terug naar Koe en gezondheid