klauwbekapper

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Re: klauwbekapper

Berichtdoor Sander » zo mei 01, 2016 08:10

Sander schreef:koe hinkt nog steeds. eind april kalven, dan maar eens poot omhoog tillen of we dan wel wat kunnen ontdekken.
poot/klauw ook niet dik of zo :?

gisteravond gekalfd. vanmorgen wel in melkput gehinkeld. van de week maar eens kijken of we wat onder de poot kunnen vinden. hoop het maar, want op drie poten kun je ook verder niks dan noodslachting denk ik?
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor G.U. » zo mei 01, 2016 09:26

Hoorde dat op de veemarkt kreupele koeien niet eens geaccepteerd worden. Kreupele koe moet rechtstreeks naar de slachter. Er mag werkelijk niks aan een koe mankeren voor ze naar de markt mag anders krijg je veel gezeur en gezeik (n)
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor anton25 » zo mei 01, 2016 09:31

Zit het ook niet bovenin sander? Ik hadden er enkele maanden geleden ook 1 en daar heb ik van die zwarte zalf om de kroonrand gesmeerd enkele dagen later kwam er via boven allemaal etter uit, later de halve klauw weg kunnen snijden. Spuit je zo een ook een pijnstiller/ontstekingsremmer? Ik meestal wel.
anton25

Berichtdoor Sander » zo mei 01, 2016 09:48

in begin droogstand 2 keer novem gespoten. ook op klosje gehad en ook nog later weer keer poot omhoog gehad maar niks kunnen vinden, klosje toen onderweg gedaan. toen maar in strohok gelaten en wachten tot ze kalfde. dat ging probleemloos en ook nageboorte is der af. maar nu dus nog graag ff op vier poten lopen. probleem is dat je nergens ook maar iets ziet. verdikking oid. kruis zit ook nog goed in elkaar.

vrumd ja 8)
Sander

Berichtdoor Flyinghollander » zo mei 01, 2016 12:15

G.U. schreef:Hoorde dat op de veemarkt kreupele koeien niet eens geaccepteerd worden. Kreupele koe moet rechtstreeks naar de slachter. Er mag werkelijk niks aan een koe mankeren voor ze naar de markt mag anders krijg je veel gezeur en gezeik (n)

En straks roep je als WD of zo er staat die zoiets filmt het valt mee, gewoon niet doen. Wil je gezeik voor die 50 euro meer die je misschien op de markt krijgt?
Flyinghollander

Berichtdoor M H » zo mei 01, 2016 15:20

Sander schreef:in begin droogstand 2 keer novem gespoten. ook op klosje gehad en ook nog later weer keer poot omhoog gehad maar niks kunnen vinden, klosje toen onderweg gedaan. toen maar in strohok gelaten en wachten tot ze kalfde. dat ging probleemloos en ook nageboorte is der af. maar nu dus nog graag ff op vier poten lopen. probleem is dat je nergens ook maar iets ziet. verdikking oid. kruis zit ook nog goed in elkaar.

vrumd ja 8)

Aan het stappen kun je zien of het werkelijk in de klauw zit. Hier ooit beestje gehad waar ik vermoed een spiertje gescheurd was of iets dergelijks, iets boven de knie. Elke keer als ik keek of het in de klauw zat, liep ze beroerder, uiteindelijk maar opgeruimd, maar die gebruikte het poot nog wel.
M H

Beroep: veehouder

Berichtdoor Henk » zo mei 01, 2016 15:24

G.U. schreef:Hoorde dat op de veemarkt kreupele koeien niet eens geaccepteerd worden. Kreupele koe moet rechtstreeks naar de slachter. Er mag werkelijk niks aan een koe mankeren voor ze naar de markt mag anders krijg je veel gezeur en gezeik (n)

Dacht dat de veemarkt 20 jaar geleden uitgestorven was :|
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor bekapper » zo mei 01, 2016 22:50

anton25 schreef:Zit het ook niet bovenin sander? Ik hadden er enkele maanden geleden ook 1 en daar heb ik van die zwarte zalf om de kroonrand gesmeerd enkele dagen later kwam er via boven allemaal etter uit, later de halve klauw weg kunnen snijden. Spuit je zo een ook een pijnstiller/ontstekingsremmer? Ik meestal wel.

Als het aan de kroonrand uitbreekt , is dit bijna altijd een blein aan de witte lijn begonnen. Ontstekingsremmer hoeft niet meer, pijnstiller kan nooit kwaad, altijd blokje zetten en wand wegsnijden waar het vocht is uitgebroken. Dikwijls heeft het vocht achter de wand een wonde gemaakt die enkel uit zichzelf geneest als je geluk hebt.
Als je de hele klauw afnijpt met een tang, eventueel enkele dagen weer en je vindt niets in de klauw dan zit het ook niet in de klauw.
bekapper

Berichtdoor Sander » zo mei 01, 2016 23:01

dan zit het niet in de klauw...
Sander

Berichtdoor bekapper » ma mei 02, 2016 21:41

(
Sander schreef:dan zit het niet in de klauw...

(y)
bekapper

Berichtdoor Grazy » do mei 05, 2016 18:36

Afbeelding
My first smart block
Grazy

Beroep: Master Grazier

Berichtdoor G.U. » do mei 05, 2016 19:21

(y) hoe doet het koetje het erop?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Sander » do mei 05, 2016 20:17

waarom is de andere klauwhelft getapt. en waarom op die manier
Sander

Berichtdoor Grazy » do mei 05, 2016 20:40

We hadden geen koeien voor een blokje dus had de bekapper maar ff te diep gesneden bij d'r :? Koetje doet het goed stond zelfs in de activity list de volgende dag.
Grazy

Beroep: Master Grazier

Berichtdoor Martin » vr mei 06, 2016 13:58

Grazy schreef:We hadden geen koeien voor een blokje dus had de bekapper maar ff te diep gesneden bij d'r :? Koetje doet het goed stond zelfs in de activity list de volgende dag.

(y) (y) Goed om te horen.
Een comfortable blokje was 1 van de origionele ideen, ik loop ook niet meer op klompen dus waarom zullen we een koe (kreupele koe) er op laten lopen. :wink:
Martin

Interesses: Melkveehouderij, gezin

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en gezondheid