klauwbekapper

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Berichtdoor peter » zo jan 28, 2007 20:58

doe er nooit niets aan, kan ook niet zeggen dat ze lang zijn.
peter

Berichtdoor Hans van Bergen » zo jan 28, 2007 22:35

werk ze altijd bij kank zien da ze bekapt is en staat netter. En nee mensen das geen weggegooid geld want mijn uren zijn nie zo duur.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Sander » zo jan 28, 2007 23:09

Als ik ze te lang vind knip ik ze af, tot bijna aan het leven. Verder kost onze klauwbekapper 35,50 per uur plus 17 euro voorrijkosten. Kost me ongeveer 4 euro per koe incl btw. (2 keer per jaar is dus 8) Hoeveel klosjes kosten weet ik niet, die plak ik altijd zelf wel. Gebruik technovit, ijzersterk. Bij klaarmaken vraag ik mezelf wel eens af hoe giftig die rommel eigenlijk is. Je moet ook geen handschoenen gebruiken Auke. Gewoon je handen nat houden met warm water, blijft het ook niet plakken. Voor 2 compinentenlijm gebruiken we te weinig klosjes op jaarbasis.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Martin » ma jan 29, 2007 00:23

Sander over de giftigheid van technovit daar maakte ik mij ook zorgen over naar veel vragen werd ik verteld het aan de tandarts te vragen omdat die veel met lijm werken hij zei dat het geen kwaat kon vooral als je in een open ruimte bent, en alleen de gassen zijn slecht de poeder was het zelfde als stof inademen.
Maar om terug te komen op mijn vraag over de bijklauwtjes.
Van nature zijn bijklauwtjes minder sterk als de klauwen en als een koe bevangen klauwen heeft word de hoef van mindere kwaliteit dus bijklauwtjes ook en deze breken heel snel af dus als de bijklauwjes kort blijven is er in zekere mate bevangenheid onder de koeien wat als al het andere goed is geen negative gevolgen heeft volgens mij.
En als je ze zo nu en dan moet beknippen neem ik mijn pet voor je afvoor goed management en comfort.
Martin

Interesses: Melkveehouderij, gezin

Berichtdoor Corjan » ma jan 29, 2007 01:52

O ik durfde bijna niks te zeggen, omdat ik dacht dat het slecht was :oops: Maar ik schat dat ongeveer de helft van de koeien en dan 1 keer per jaar, ook vooral van de voorpoten de bijklauwen moet bijwerken.
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Anton » ma jan 29, 2007 08:37

dat zal dan wel door dat ZAND komen daar heb ik geen last van.. :lol:
Anton

Interesses: koeien en alles daaromheen

Berichtdoor Henk » ma jan 29, 2007 10:07

Knip ook de bijklauwtjes af bij sommigen. Dr zijn er waar ze tot de grond groeiden.... :oops:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor boer pieter » ma jan 29, 2007 15:18

gewoon afknippen als ze er afknappen heeft de er veel meer last van
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Jacobsen » ma jan 29, 2007 21:36

Deense boerin schreef:Met een halve kilo graan gaat het al mis en van pensverzuring hebben we in het geheel geen last.

lijkt me erg merkwaardig... (geloof je anders wel hoor)

kan ook zijn dat je ransoen al snel genoeg is en dat tarwe gewoon helemaal niet in je rantsoen past
Jacobsen

Beroep: Student
Interesses: ALLES ROND DE MELKVEEHOUDERIJ

Berichtdoor Bram » ma jan 29, 2007 21:42

Bij ons komt nooit klauwbekapper, als een koe begint te kreupelen, wordt ze bijgesneden, hooguit 5 koeien per jaar, bijna altijd zoolzweer, wij hebben ook geen voetbad ofzo, ik denk dat er hoogstens 1 koe per jaar weggaat voor klauwen, en dan meestal nog dik ook. :idea:
Bram

Beroep: Dierenarts
Interesses: Fokkerij, diergezondheid

Berichtdoor Anton » ma jan 29, 2007 21:45

dan hebben jullie koeien wel super benen en klauwen of melken jullie maar vijf koeien? :lol:
Anton

Interesses: koeien en alles daaromheen

Berichtdoor Bram » ma jan 29, 2007 21:50

Nee 8 keer zoveel :idea: Mijn vader heb jarenlang consequent beleid gevoerd: al het jongvee aanhouden en laten kalven en als er maar wat aan een koe mankeert kan ze vertrekken, dan selecteer je watjes er wel uit. :idea: Is nu wel wat minder vanwege goede prijs voor exportvaarzen, maar de basis is goed. :!:
Bram

Beroep: Dierenarts
Interesses: Fokkerij, diergezondheid

Berichtdoor auke » di jan 30, 2007 21:48

plak snel een blokje, is veul beter voor de koe. En Sander bovibond ( 2 componentenlijm) kun je best een poos bewaren
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Niek Arends » di jan 30, 2007 22:06

dacht ik ook bener zelf ook mee begonnen.Was dat geroer zat wachten wachten dan weer te dik dan weer te dun. Nu spuit erover en klaar is Niek :lol:
Niek Arends

Beroep: Kunststofkozijnenboer

Berichtdoor BST » wo jan 31, 2007 03:13

Martin schreef:Ik gebruik techno vit voor lijn heb veel andere geprobeerd maar niets blijft zo goed zitten. Ik heb veel problemen gehad met de vloeibaare zoals bovi bind en moo gloo er kwamen te veel blokjes er weer af.
En die tutura blokjes moest ik ook wel 50% weer over doen.
Ik heb wel een werwarmde kast om alles op de juiste temp te houden anders duurt het te lang.

Wie heeft er ervaring met het gebruik van een accelerator bij het lijmen van blokjes. De klauwbekapper gebruikt het hier veel. Paar minuutjes en de lijm is droog als je dat spul er bij tussen spuit.
Liberalism: The triumph of emotions over common sense.
BST

Beroep: Herdsman
Interesses: Koeien, heel veel koeien

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en gezondheid