Klauwgezondheid: Mortellaro

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Re: Klauwgezondheid: Mortellaro

Berichtdoor arnoud » ma feb 08, 2016 23:19

Dacht ik ook altijd maar de ervaring in winter is 2 weken veel beter werkt.
Hier altijd last v agressief mortelaro behalve bij t jongvee, kan ook met weerstand te doen hebben.
Hebben een aantal met Mortellaheal ook 2x achter elkaar ingetaped met 2 weken ertussen. Dan is de helft gem. genezen. Elk pleister 22€ en soms 2 per poot en of meerdere poten werd duur.
Nu halen we dosen met blaarpleisters bij de drogist. Poot schoon met water afdeppen met keukenrol, klauw bijsnijden, ctc erop, pleisters erop rolwatte en zelfklevende verband erom en op de plek v d pleister extra watte dat ie strak op de wond zit. Teerverband ook eromheen dat t ook 2 weken blijft zitten en dan in de klauenbox weer controleren en is nog niet weg nog 1x.We hebben 2 maanden niet meer gebadderd omdat we constant veel ingetaped hebben. Denk dat we heel voorzichtig binnenkort weer mee gaan beginnen omdat bijna alles nu weg is en toch ook weer nieuwe gevallen optreden
Sokjes ook geprobeert na 1 dag ook verloren
tetra op wond werkt ook goed, hooffit steeds minder
arnoud

Beroep: boer

Re: Klauwgezondheid: Mortellaro

Berichtdoor Sander » ma feb 08, 2016 23:59

doe gewoon half uierpapiertje die vouw ik in vierkant en doe die op de wond. dan tapen. hoef ik niet voor naar drogist :wink: lang laten zitten maakt idd niks uit bij winterdag
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Vorige

Keer terug naar Koe en gezondheid