Qlip

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Qlip

Berichtdoor Henk » di nov 22, 2016 12:10

bertus schreef:zou ook kunnen dat je binnen een maand en hercontrole krijgt op de ontbrekende onderdelen, nazenden deden ze niet meer aan zei de q-lipper hier. de kosten mag je dan zelf betalen. :(

Ik schat die kans uiterst gering in :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Sander » do dec 08, 2016 16:52

nazenden kan nog steeds hoor. ik moet uitslag bronwater nazenden binnen een maand
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Wonderboer » ma dec 12, 2016 20:05

licht weer op groen :mrgreen: kunnen weer jaartje voorruit
WWW= Wereld Wijd Weiden
Wonderboer

Beroep: Boer
Interesses: Leven

Berichtdoor Wim R » di jan 10, 2017 12:17

Vanmorgen Qlip controle gehad. Kat in het bakkie (y) (y) (y) . Enigste aandachtspuntje was dat ik het eind van het jaar borgal gebruikt heb ipv Amphoprim. Was de vervanger ervan en Amphoprim op dat moment door dezelfde fabriek niet leverbaar. Klein uurtje werk en we kunnen weer. Gisteren de btw aangifte en morgen de Bex dus weer papier genoeg gezien.
Wim R

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Sander » wo jan 11, 2017 09:29

oh kat in bakkie? dan kan rfc der nog wel wat regeltjes bij verzinnen :P
Sander

Berichtdoor Henk » wo jan 11, 2017 15:16

Hebben ze al gedaan. Willen leden verplichten gecertificeerd vrij te zijn van aantal dierziektes, meen bvd ibr en nog 1tje :yes:

Henk

Berichtdoor G.U. » wo jan 11, 2017 16:28

Henk schreef:Hebben ze al gedaan. Willen leden verplichten gecertificeerd vrij te zijn van aantal dierziektes, meen bvd ibr en nog 1tje :yes:

Ik zou niet weten waarom je niet vrij zou willen zijn van ibr en bvd... geven alleen maar elende
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Richt » wo jan 11, 2017 17:26

G.U. schreef:
Henk schreef:Hebben ze al gedaan. Willen leden verplichten gecertificeerd vrij te zijn van aantal dierziektes, meen bvd ibr en nog 1tje :yes:

Ik zou niet weten waarom je niet vrij zou willen zijn van ibr en bvd... geven alleen maar elende

Maar om dat nu door de melkfabriek te laten verplichten... stel je hebt ineens BVD of IBR positief, wat dan? ineens korting op melkprijs? Melk niet meer ophalen? De NL melkfabrieken vermarkten hun melk al als "op para getest" (of nu positief of negatief maakt nun nog niet uit, hier willen ze daar dit jaar ook mee beginnen vanwege bepaalde export markten die er om vragen, wij hebben laatst vrijwillig getest zijn gelukkig negatief in de melk bij elke individuele koe)
Maar hier was laatst een IBR test fout gegaan in het lab en daardoor hadden we ineens status verdacht (niet positief), direct opnieuw laten testen en het was goed, maar in die 10 dagen tussen resultaat test 1 (op een vrijdag ochtend met de post) en test 2 (moet hier door de melkcontroleur worden gedaan, 1 test per 50 koeien, hij kon pas die woensdag) kon er geen stierkalf van het erf, ondanks dat wij helemaal niks hadden onder het vee, maar bij twijfel geld zelfde als positief...
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Henk » wo jan 11, 2017 18:22

G.U. schreef:

Ben ik met je eens GU :yes: Kijk mij boeit het weinig meer maar vrij zijn is één. Vrij blijven is vers twee :idea:
Een jaar of 15 geleden waren er hier veel bedrijven ibr vrij. De veearts vertelde een dik jaar later dat 80% weer wel es positief testte op ibr. Vraag is wat doet je melkafnemert dan :?: Of net zoals bij ons afgelopen jaar na van begin af aan vrij te zijn van para, ineens positief testen. De vet zegt dat komt door het natte jaar en dat ik dus al die nattigheid de stal op sjouwde, en veearts twee zegt dat de kraaien het meebrengen wanneer ze zich weer es op de kuil storten. Of de eenden die ook graag mais kwamen jatten...
Wie weet haalt RFC je melk niet meer op dan...
Zo lijkt het net alsof je melk ineens rotzooi is wanneer je positief scoort op de een of andere ziekte.

Henk

Berichtdoor boer pieter » wo jan 11, 2017 18:49

Salmonella is hier erg actueel en reken er maar op dat dit jaar op gekort gaat worden de bedoeling was vorige jaar al maar met de slechte melkprijs hebben ze dat niet aangedurft
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Sander » do jan 12, 2017 09:34

heb begrepen dat het landelijk word en dat rfc het juist wil schrappen omdat het al landelijk verplicht is en dus geen meerwaarde heeft. dus zoeken ze iets wat een ander nog niet heeft. ff afwachten wat uit de hoge hoed wordt getoverd 8)
Sander

Berichtdoor G.U. » do jan 12, 2017 11:09

Sander schreef:

heb begrepen dat het landelijk word en dat rfc het juist wil schrappen omdat het al landelijk verplicht is en dus geen meerwaarde heeft. dus zoeken ze iets wat een ander nog niet heeft. ff afwachten wat uit de hoge hoed wordt getoverd 8)

Dat lijkt me onmogelijk met zoveel leden
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Henk » do jan 12, 2017 12:37

Sander schreef:

Aha oke (y) ja sorry ik lees dat RFC nieuws eik niet meer met alle aandacht... :wink:
Ben braaf 'uitgelogd' als lid. Wel blijf ik financieel verbonden aan hunnie, zoals dat dan mooi heet :)

Henk

Berichtdoor Wim R » do jan 12, 2017 15:18

Henk schreef:
Sander schreef:

Aha oke (y) ja sorry ik lees dat RFC nieuws eik niet meer met alle aandacht... :wink:
Ben braaf 'uitgelogd' als lid. Wel blijf ik financieel verbonden aan hunnie, zoals dat dan mooi heet :)

Mooi wat centen weggezet Henk en straks nog wat bij verzilveren van je P rechten (y) (y)
Wim R

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Niek Arends » do jan 12, 2017 15:42

Henk schreef:Ben braaf 'uitgelogd' als lid. Wel blijf ik financieel verbonden aan hunnie, zoals dat dan mooi heet :)

Hier net zo :mrgreen: . Beur daar meer rente dan bij de bank op spaar rekening :cheers:
Niek Arends

Beroep: Boer in ruste . Gleuvenvuller
Interesses: fokkerij koeien

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken