Melkstal (deel 3)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Melkstal (deel 3)

Berichtdoor Hindrik » za okt 21, 2017 22:06

Helemaal top natuurlijk, zo'n melkstal waar je bij wijze van spreken van de vloer kunt eten
Maar je hebt er geen drol aan als de consument je verdenkt van het nadien toevoegen van melanine
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Flyinghollander » za okt 21, 2017 23:34

Hindrik schreef:Helemaal top natuurlijk, zo'n melkstal waar je bij wijze van spreken van de vloer kunt eten
Maar je hebt er geen drol aan als de consument je verdenkt van het nadien toevoegen van melanine

Zal niet te hard roepen, wie weet wat er ooit ergens weer gevonden worden. Zie bv Kobelco staal die even 1.5 miljard verliezen omdat hun kwaliteit was gesjoemeld of VW niet lang geleden. Zijn toch ook geen bedrijven waar je het van verwacht.
Flyinghollander

Berichtdoor hulsteins » zo okt 22, 2017 00:39

:roll:
hoog tijd om weer normaal te doen
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Corjan » zo okt 22, 2017 02:23

Flyinghollander schreef:
Hindrik schreef:Helemaal top natuurlijk, zo'n melkstal waar je bij wijze van spreken van de vloer kunt eten

Zal niet te hard roepen, wie weet wat er ooit ergens weer gevonden worden. Zie bv Kobelco staal die even 1.5 miljard verliezen omdat hun kwaliteit was gesjoemeld of VW niet lang geleden. Zijn toch ook geen bedrijven waar je het van verwacht.

Hadden ze pas in NL nie een kippen schandaal :?: Zou maar niet te hard schreeuwen Hindrik. In elk land gebeurd wel eens wat :!: Dus klop je zelf niet te hard op de borst als dutsie.

NL en sommige andere landen lijken wel aan de voeten van China te liggen. Maar China doet zijn Eigen ding en wil zo min mogelijk van andere landen afhankelijk zijn :wink: Als je denkt dat ze eindeloos melk blijven aanvoeren vanuit NL kan je wel eens bedrogen uitkomen. Zie de foto van die melkstal :!: Ze stampen flinke bedrijven uit de grond en reken maar dat die de puntjes op de i gaan zetten. En geode kwaliteit gaan afleveren. Denk dat je beter de vraag kan stellen waneer ze zelfvoorzienend gaan worden
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor van wijk » zo okt 22, 2017 15:39

Als je niet meedoet in china weet je zeker dat je niks hebt. Zit je daar wel dan kan je allicht een graantje meepikken.

Niet alle bedrijven zijn zoals op t fototje; bijvoorbeeld bij Huishan zijn nog wel wat puntjes op de i te zetten :wink: :wink:
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor MarcB » zo okt 22, 2017 16:38

Wat ik me afvraag. Waar halen hun het voer vandaan en wat gebeurt er met de mest. Dacht ergens gelezen te hebben dat ze hooi, luzerne invoeren vanuit usa. Dus zelf met hun lage lonen veronderstel ik dat hun kostprijs niet schrikbarend laag zal zijn.
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor Sander » zo okt 22, 2017 17:52

en lonen stijgen daar ook
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor JKvW » zo okt 22, 2017 17:55

Kostprijs ligt volgens mij rond de 50 cent. Voer uit Amerika (Arizona) en vee uit Oceanië. Nog niet zo concurrerend dus maar er zit ook veel geld vd staat (via de banken) in.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
JKvW

Interesses: koeien, veevoeding

Berichtdoor Arno » zo okt 22, 2017 18:48

:lol: yup, want die sjinezen gaan dat natuurlijk niet goedkoper doen als jullie, dat blijkt wel uit al het spul wat nederland naar sjina exporteerd ,,,,,,,,of wacht het is andersom :roll:
Maw die chinezen gaan dat spelletje heel snel leren en binnen de kortste keren maken die hun eigen melk voor de helft vd kosten.
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor JKvW » zo okt 22, 2017 18:52

Voorlopig gaan ze dat niet doen, nee. Er is veel te weinig vruchtbare grond, water en kennis.

JKvW

Interesses: koeien, veevoeding

Berichtdoor Flyinghollander » zo okt 22, 2017 19:15

JKvW schreef:Voorlopig gaan ze dat niet doen, nee. Er is veel te weinig vruchtbare grond, water en kennis.

Kennis kopen ze wel in , grond, ze gaan Rusland in. En of, containers die vol naar EU/US gaan komen ook terug, dus transportprijs van luzerne hooi en dergelijk valt wel mee.
Lonen vallen erg hard mee..
Flyinghollander

Berichtdoor G.U. » zo okt 22, 2017 19:52

Rusland zou toch ook zn stinkende best doen om zelfvoorzienend te worden? Hoe staat het daar mee? Heb gehoord dat de werkelijke cijfers aardig minder rooskleuring zijn dan de russische overheid wil doen geloven...
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Hindrik » zo okt 22, 2017 23:21

Flyinghollander schreef:

Zal niet te hard roepen, wie weet wat er ooit ergens weer gevonden worden. .

"Zie bv Kobelco staal die even 1.5 miljard verliezen omdat hun kwaliteit was gesjoemeld of VW niet lang geleden. Zijn toch ook geen bedrijven waar je het van verwacht"

Dat dus
Hindrik

Berichtdoor Flyinghollander » zo okt 22, 2017 23:28

Hindrik schreef:
Flyinghollander schreef:

Zal niet te hard roepen, wie weet wat er ooit ergens weer gevonden worden. .

"Zie bv Kobelco staal die even 1.5 miljard verliezen omdat hun kwaliteit was gesjoemeld of VW niet lang geleden. Zijn toch ook geen bedrijven waar je het van verwacht"

Dat dus

Dus jij hebt zo hoe pet op in Nederland, eerder word er over de eieren crisis gesproken, weet jij wat er in al jou producten die op het erf komen, wat erin zit? Vraag jij of ze GPM+ Hcapp of hoe die zooi heet hebben? :?: :?:
Flyinghollander

Berichtdoor Hindrik » zo okt 22, 2017 23:39

Waar schrijf ik dat NL het beter doet..............
Ik schreef alleen dat een [dure] melkstal waar je bij wijze van spreken van de grond zou kunnen eten, geen enkele garantie bied
Hindrik

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken